Permalänk

Aldrig sett förr. Vad är det för touch osv?

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått den att fungera som telefon också, inklusive 3G.

Skrivet av Mr. Prudo:

Aldrig sett förr. Vad är det för touch osv?

Kapacitiv skärm med multitouch.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Använde du rebel sim eller lyckades du låsa upp telefonen ?

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drnisse:

Använde du rebel sim eller lyckades du låsa upp telefonen ?

Jag använde Rebel Sim efter att ha uppgraderat dess firmware till v1.2.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Är det du som är "Alex"? Eller var det honom du köpte av?

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Televinken:

Är det du som är "Alex"? Eller var det honom du köpte av?

Antar att du menar den här annonsen. Det var den Streaken jag köpte, dock inte direkt av Alex i annonsen utan av en annan Alex som tidigare hade bytt till sig den. Såhär gick förloppet till:

1) Alex 2 bytte till sig Streaken av Alex 1
2) Jag (Johan) bytte till mig Streaken av Alex 2

Dock har jag lite svårt att få tag på Alex 2.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Aha. Det verkar som om folk väldigt snabbt ledsnar på (något med) Streak?
Hur har du själv upplevt den? Pro's/con's? Ser skärmbilderna lite "pixliga" ut,
eller är de detaljerade & fina? Nu är ju Froyo på gång till den 'ota', så frågor
om gränssnitt/OS är ju inte så relevanta. Man undrar ju ändå om den upplevs
som 'seg' eller 'sluggish' ibland, eller om det till och med flyter fint med Eclair?
Batteritider & Gorillaglaset är ju andra frågor som flitigt avhandlas i Streakforum
över hela webben, men tyvärr finns det nästan lika många åsikter som inlägg.
Dela gärna med dig av dina upplevelser/intryck, då jag är en potentiell köpare.
Redan nu finns den på exempelvis Pixmania, & på eBay för cirka 700:- mindre.

Mvh

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem

Storleken är både ett plus och ett minus. Det är trevligt med stor skärm då man får plats med mer ikoner, större websidor etc, men nackdelen är att den inte går ner i alla byxfickor samt att det ibland kan vara svårt att nå runt den med fingrarna.

Har inte uppdaterat den till Eclair, när jag kollar efter uppdateringar får jag alltid svaret "Your phone is up to date" trots att jag kör Donut. Jag har funderat på om det kan ha något att göra med att jag kör med Rebel Sim-kort. Vad gäller användargränssnittet så har jag bytt ut original-launchern mot ADW.Launcher och det tycker jag fungerar bra. Statuslisten är lite dum eftersom Dell har nån speciallösning där varje sak får sin egen del av listen istället för att allt delar på samma. T.ex. kan man inte dra neråt med fingret var som helst på listen för att öppna app-menyn, utan man måste nudda en särskild del av listen längst till vänster. Dock har jag sett på Modaco's forum att folk jobbar på att få andra ROMs att fungera på Streak så det kanske kommer snart.

Batteritiden upplever jag som bra; om jag har fullt batteri på morgonen när jag vaknar så har jag ungefär hälften kvar på kvällen vid normal (för mig) användning (surfa, läsa mail, kanske lite musik, och en del annat). Gorilla-glaset tycker jag verkar tåligt. Lyckades repa fronten på telefonen förra veckan och repan syns bara på ytan runt skärmglaset, men på själva glaset syns inget.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Tack för bra & uttömmande svar. Skulle du således köpa Streak igen
om du fick möjlighet att "göra om" köpet? Eller skulle du välja något
annat? (mig veterligen finns det väl ingen annan PDA med 5" skärm)
Det som du anger som nackdelar, är inte applicerbart i mitt fall. Jag
kommer att använda en sådan här väska, och har stora händer

korrigering
Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem

Om jag fick göra om köpet skulle jag kanske köpt Streak ändå. Kanske skulle jag väntat på HTC Desire Z eller Motorola Droid 2 då jag har upptäckt fördelarna med fysiskt tangentbord efter att ha provat X10 Mini Pro. Är lite osäker där. En rolig sak med Streak är att folk ofta kommer fram och frågar vad det är för något. Å andra sidan tycker jag att det ser lite dumt ut att hålla den vid örat när man pratar, men det löses ju lätt med handsfree.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Men den har väl även "inbyggd handsfree" antar jag? (dvs högtalartelefonfunktion)
Skulle du verkligen kunna återgå till 'småskärmar' igen, tror du? Jag var helt inne
på att köpa HTC Desire HD tidigare, men efter att ha sett Streak så, tja......

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Televinken:

Men den har väl även "inbyggd handsfree" antar jag? (dvs högtalartelefonfunktion

Jo, det har den ju, men då blir det ju också lite svårare att hålla konversationer privata.

Skrivet av Televinken:

Skulle du verkligen kunna återgå till 'småskärmar' igen, tror du? Jag var helt inne
på att köpa HTC Desire HD tidigare, men efter att ha sett Streak så, tja......

Vet inte riktigt. Jag uppskattar definitivt den stora skärmen när jag kommer tillbaka till Streak efter att ha provat något annat.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Ok.
Tack än en gång.
Blir förmodligen en Streak.

Mvh

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem

Jag har köpt min hos Phonehouse och gav 700:- cash och 200:- i månaden i 24 månader med fri surf hos Telenor. Den har samma ytstorlek som mitt dinovomini som jag blivit van vid. Det var 1.6 från början men är nu uppdaterat till 2.2 och för det behövde man inte göra nånting, kom ett meddelande om uppdatering så det var i stort sätt bara trycka ok. Spel flyter på bra tex angry birds som annars laggar lite på min htc legend. Nu har jag inte hunnit göra så mycket med den men förhoppningen är att den ska bli navet i mitt digitala liv. Känn som android växer fort, såg att 3.0 är påG och det blir spännande.

Nu letar jag appar som gör att jag kan styra nätverket med datorer, xboxar, tv, nätverkshårddisk mm.