PHenom II 3.1 Ghz 550, 2.9 i Windows experience index?

Permalänk
Medlem

PHenom II 3.1 Ghz 550, 2.9 i Windows experience index?

Tjena Swec.

Som topic säger så undrar jag över hur i hela friden min cpu kan ge så en så låg score i windows experience index ?
Hur går detta ihop? Detta är ju en rejäl flaskhals i mitt system som jag undrar om det går att bota utan att köpa ny cpu

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Min har 6.8

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

En bild på saken tex på CPU-Z hade varit välkommen. Har du förresten satt burken/OS på prestanda och inte energispar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har du tryckt på klassifieringen och kollat om det verkligen är CPU'n som har den poängen? Min ligger på 6.8, min hårddisk drar ner med 5.9.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

kollade hela alltet nyss. allting utom cpu:n ligger över 6.2

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Tjena Swec.

Som topic säger så undrar jag över hur i hela friden min cpu kan ge så en så låg score i windows experience index ?
Hur går detta ihop? Detta är ju en rejäl flaskhals i mitt system som jag undrar om det går att bota utan att köpa ny cpu

Jag har en likadan i min extra dator den får ungefär 6.0 ipoäng och efter upplåsning till x4 ligger den på 7.3

så något skumt har du hos dig?, var häromdagen hos en polare som hade det bekymret med, och efter senaste bios uppdatering till hans moderkort hade processorn (PII 940) låst sig i 800mhz av någon konstig anledning och fick uppdatera bios igen för den skulle bli normal, Men i själva windows stog det att det var rätt mhz, men inte om du starta körde cpu-z så kolla med cpu-z vilken frekvens osv din processor kör i.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Har du tryckt på klassifieringen och kollat om det verkligen är CPU'n som har den poängen? Min ligger på 6.8, min hårddisk drar ner med 5.9.

Min HDD ligger med på 5.9.

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

cpu:n ligger och kör i 0.8 Ghz eftersom win 7 har sit cool and quiet pryl. Är det någon vet hur man stänger av detta ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk

Man kan stänga av det i bios någonstans, men förstår inte varför du vill stänga av det.
Den sparar ström när du inte använder den till något tungt.

Permalänk
Medlem

vill bara kolla om detta ger mig ett bättre resultat ^^

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

satte in nytt grafikkort igår. Och då uppdaterade jag listan för att kolla hur mycket bättre det skulle bli. så då hakade cpu:n på och nu ligger den på 6.5 poäng

men hur går det ihop ? har uppdaterat den mins tio gånger innan jag bytta grafikkort

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flipp3n:

satte in nytt grafikkort igår. Och då uppdaterade jag listan för att kolla hur mycket bättre det skulle bli. så då hakade cpu:n på och nu ligger den på 6.5 poäng

men hur går det ihop ? har uppdaterat den mins tio gånger innan jag bytta grafikkort

Ja du, säg det du Underliga äro Windows vägar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja du, säg det du Underliga äro Windows vägar

jo de är ju så ^^

Visa signatur

Den dagen, den sorgen