Spotify för Windows Mobile 6, WP7

Permalänk
Melding Plague

Spotify för Windows Mobile 6, WP7

Svenska Spotify utökar med en musikapplikation för Windows Mobile 6 och planerar att även stödja kommande Windows Phone 7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Behöver man inte Premium för att köra Spotify på WM så kommer jag att gå i taket.. nu snackar jag ju bara, jag har alltså inte hört från någon att man inte kommer behöva premium, men om det nu hade varit så..

Permalänk

Givetvis behöver man Premium. Någonstans ska de såklart tjäna pengar.

Spotify finns numer också till Sonos och alltså inte bara mobila OS som artikeln nämner.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Trevligt. Känner att det är för många osm har sett förbi WM.
Kommer dock inte använda det. Känner att jag inte har användning av spotify vid datorn och vill inte betala för att bara lyssna några minuter i veckan via mobilen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av RainesX:

Trevligt. Känner att det är för många osm har sett förbi WM.
Kommer dock inte använda det. Känner att jag inte har användning av spotify vid datorn och vill inte betala för att bara lyssna några minuter i veckan via mobilen.

Skaffa premium en månad, sen säger du upp det. Medans du har spotify, synka alla låtar du har. Sen kör du alltid offline. Då kan du lyssna på de låtarna du synkat. Men endast dessa.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Printscreen:

Skaffa premium en månad, sen säger du upp det. Medans du har spotify, synka alla låtar du har. Sen kör du alltid offline. Då kan du lyssna på de låtarna du synkat. Men endast dessa.

Du kan bara köra offline i 30 dagar.

Permalänk
Medlem

vad jag vet behöver man inte premium längre, utan man kan använda spotify som MP3 spelare för dom låtar som man har på sitt minneskort. rätta mig om jag har fel.

EDIt: jag hade fel:
Spotify - Premium, Unlimited, Open or Free - Choose your Spotify

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

vad jag vet behöver man inte premium längre, utan man kan använda spotify som MP3 spelare för dom låtar som man har på sitt minneskort. rätta mig om jag har fel.

men det känns ju meningslöst
kan man ju lika gärna använda den inbyggda spelaren.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Perfekt!

Ajöss iPhone, där rök ditt sista existensberättigande. GTFO!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ska se om det fungerar...
Lite tveksam då nästan inget flyter bra på den där telefonen.

Gick fint att installera. Starta verkade gå fint, blev grått efter lite tänkande och sen försvann det!

Försökte igen, gick inte bättre då heller. Omstart, fungerar inte i alla fall.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Perfekt!

Ajöss iPhone, där rök ditt sista existensberättigande. GTFO!

Haha det är ärligt talat samma här.
Hade iphone BARA för att kunna använda spotify i bilen
Men nu blir det andra bullar!

Funkar bra på min xperia x1! sen är det ju lite långsamt men det hör ju till WM6's natur....

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

JAg är smått förvirrad gällande släppet av Spotify till WP7.

Kommer det komma direkt vid launch, eller kommer det ta längre tid att utveckla klienten?

Hursomhelst så är det helnajs att Spotify har fått ökade jämfört med vanliga apps, så att de kan ha multitasking, och förhoppningsvis overrida Zune playback kontrollen (trycka på volymknapparna för att få fram fram, bak, play och paus vilket app du än är i).

Permalänk
Medlem

Synd att de endast har gjort den för 800x480 upplösning. Fungerar på min htc touch diamond, men nedre delen av spelaren syns ej, så man kan ej göra några inställningar. Detta är konstigt då alla andra program till window mobile i princip fungerar och anpassar sig till alla upplösningar

Som tur är har jag en Htc Desire somjag använde. Alltid önskat spotify till WM när jag hade min diamond, och nu kom det, så var tvungen att testa:P Synd att det tog sådan tid bara.. Detta skulle kommit för något år sedan, då hade nog windows mobile fått lite högre status med.

Angående programmet så går det lite segt på min Diamant. Animationerna och skroll-fysiken laggar lite, men funkar gör det!

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Detta uppskattas då man sitter med en SE Xperia x1 men kommer nog ändå inte användas av mig. Brukar faktiskt köra spotify på mobilen via fjärrskrivbord ibland, detta tar dock lite mer batteri å fungerar inte så bra utan wifi

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Synd att de endast har gjort den för 800x480 upplösning. Fungerar på min htc touch diamond, men nedre delen av spelaren syns ej, så man kan ej göra några inställningar. Detta är konstigt då alla andra program till window mobile i princip fungerar och anpassar sig till alla upplösningar

Som tur är har jag en Htc Desire somjag använde. Alltid önskat spotify till WM när jag hade min diamond, och nu kom det, så var tvungen att testa:P Synd att det tog sådan tid bara.. Detta skulle kommit för något år sedan, då hade nog windows mobile fått lite högre status med.

Angående programmet så går det lite segt på min Diamant. Animationerna och skroll-fysiken laggar lite, men funkar gör det!

Grejen är ju att de har satsat på att porta Spotify till Windows Mobile lagom till Windows Phone 7 släppet, och troligtvis så har de ungefär samma kod i bakgrunden i både WM6.x och WP7. Själva kärnan i de systemen är tillräckligt lika för att kunna köra ungefär samma kod i båda systemen, åtminstonde om man får köra nativ kod (vilket Spotify får).

Permalänk
Medlem

När kommer spotify till wp7?