Blir så trött på sabotage - Tror inte att folk fattar riktigt.

Permalänk
Medlem

Blir så trött på sabotage - Tror inte att folk fattar riktigt.

Jag har ju, eller hade heter det väl kanske, en websida som låg under domän namnet "Livohelvete". En websida som jag la ner bra mycket tid och energi på för att få den så personlig som möjligt. Och fick efter mycket om och om igen, fram en design som jag kunde med gott samvete klappa mig själv på axeln och berömma mig själv med.

Man gjorde inte så mycket med websidan under en tid. Den fanns bara där, uppe för beskådning och intresse för dom som var intresserad av vad man pysslar med.

Och så nu för ett par veckor sedan så var någon stolpskott som var in och lämnade ett söt litet speciellt meddelande i gästboken som gjorde att den som besökte den fick hela gästboken utslagen, och man fick ett bemötande av ett videoklipp utav ett par gammal bögar i en dusch ( Ni vet kanske vad jag syftar på ).

Jag blev så fruktansvärt trött utav det hela. Då jag inte hade tillgång till Pcn där allt webmatrial ligger, eller komma åt FTPn så kunde jag inte göra något åt kodningen i gästboken. Och på så sätt kunde jag inte göra något själva sabotaget ( kodmässigt ). Utan det slutade helt enkelt att jag tog bort hela websidan från nätet ( Gjorde det mest för att inte besökarna skullle bli beblandad med bögporr. Då det inte hör hemma på websidan och i dess innehåll ) och hade starka fundering kring att säga upp domänen med när jag endå höll på. Jag vet att det kanske är lite väl drasktiskt att säga upp domänen bara för ett simpelt sabotage.

Hade haft ett par personliga jobbiga veckor när det här hände och var väl inte så stabil. Så det blev som det blev ( både tankemässigt som handligsmässigt ). Jag tar lätt åt mig saker och ting personligt när man inte är helt stabil, tyvärr...

Så websidan har legat nere sen dess. Och man vet väl inte direkt om man har lust att lägga upp den igen heller. Men jag tycker ju om den så pass mycket och vill dela med mig utav det man gör. Så det vore ju synd att låta den bli liggande för ingenting.

Men jag var då när det hela inträffade så förbannad och less över det hela så jag kände att det inte var speciellt roligt längre. Kalla mig känslig. Men så här i efterhand så vore man ju förbannat dum om man sa upp en personlig domän som har hängt med i person i över 7 år. Den som hemsidan speglar mig som person.

Så vad ville jag då ha sagt med det här ? Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag väl inte direkt, utan det är väl mer ett sätt att få ut för sina frustationer över dessa meningslösa sabotage och förstörelser som man blir utsatt för helt enkelt. Det är så förbannat synd. Folk förstår nog inte hur mycket skada en simpel skitsak kan göra.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Att man blir förbannad är ganska självklart, men orsaken till varför folk saboterar är knappast brist på förståelse utan brist på sympati. Och många har inte någon större sympati mot helt okända internetanvändare, däremot vill de ha "roligt". Vilket de kan få genom att hjälpa, stjälpa eller rent av jävlas med någon. Om man kollar på de mer kända internetanvändare med åsikter, så får de just en massa skit och taskiga kommentarer och det hör till.

Så mitt råd är om man har något public på internet så måste man skydda sig, ett bra skydd är såklart undvika uppmärksamhet och då minska risken för att någon ska välja en, annars så får man se till att ha gästböcker och dylikt uppdaterade. Jag misstänker att det finns gott om individer som just letar(söker, googlar) efter sidor som har "tillägg" med kända hål. Så personen som saboterar behöver aldrig ha sett ens sida förut och den inte heller behöver förstå vad det står (kunna språket).

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Att man blir förbannad är ganska självklart, men orsaken till varför folk saboterar är knappast brist på förståelse utan brist på sympati. Och många har inte någon större sympati mot helt okända internetanvändare, däremot vill de ha "roligt". Vilket de kan få genom att hjälpa, stjälpa eller rent av jävlas med någon. Om man kollar på de mer kända internetanvändare med åsikter, så får de just en massa skit och taskiga kommentarer och det hör till.

Så mitt råd är om man har något public på internet så måste man skydda sig, ett bra skydd är såklart undvika uppmärksamhet och då minska risken för att någon ska välja en, annars så får man se till att ha gästböcker och dylikt uppdaterade. Jag misstänker att det finns gott om individer som just letar(söker, googlar) efter sidor som har "tillägg" med kända hål. Så personen som saboterar behöver aldrig ha sett ens sida förut och den inte heller behöver förstå vad det står (kunna språket).

Då jag hade gjort om desigen lite tidigare och ville ha lite respons över jobbet så la jag ut en förfrågan på ett forum. Fick några svar, så jag har mina anningar om vem det är som har varit i farten och inte kunnat get fan i att ge sig på sånt som han inte hade något med att göra. Men det har inte någon större betydelse längre. Utan frågan är väl vad som ska till för att jag ska kunna lägga upp websidan igen utan att behöva känna mig osäker för liknande saker.

Och jag vet om att min gästbok inte är den säkraste alternativet som finns att ta till. Utan jag tog gästboken ( vilken är rätt simpel historia då jag inte är så bra på PHP, utan är mer för design ) mest för att det var lättast att designa och göra om för att den skulle passa in resten av designen på websidan.

Så ska jag lägga ut websidan igen så lär jag designa om hela gästboken med allt vad det innebär. Leta upp något säkrare alternativ som inte har säkerhetsbrister. Men det är det här med energin. Vad man ska få den ifrån. Man var ju så pass nöjd med hela konseptet med hemsidan. Så nu känns det lite som att man blir tvungen att göra en större ingrepp för att på rätsida på gästboken.

Ett alternativ är att skita i att ha någon gästbok överhuvudtaget. Men hur roligt är det ? Man vill ju gärna att besökare ska kunna lämna ett litet sött hej.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ha CAPTCHA-autentisering kommer du långt med.. Ofta är de automatiserade.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Ha CAPTCHA-autentisering kommer du långt med.. Ofta är de automatiserade.

CAPTCHA har jag visserligen redan. Inte automatiserade dock. Utan man fick upp en nummer och sifferkod som man skulle klottra in för att kunna godkänna inlägget. Men jag tror inte att det hade något med CAPTCHA att göra. Då själva "sabotaget" klistrades in i själva meddelandet, någon form av script ( tror jag ) och, eller så hade man bara anget en Url ( till där klippet på bögarna låg ) adress där man kunde klottra in om man hade egen hemsida i gästboken.

Eller det kanske CAPTCHA-autentisering, automatiserade, sätter stop för ? Har inte hängt med så mycket på CAPTCHA "fronten". Man har kört med det som man har haft från början, det som har funkat från början.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Ha CAPTCHA-autentisering kommer du långt med.. Ofta är de automatiserade.

Problemet här tycks vara att TS inte kan hantera de motgångar man garanterat möter på Internet, så jag skulle nog rekommendera terapi, medicinering eller någon trendig religion snarare än ett jävla Turing-test.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasc:

Problemet här tycks vara att TS inte kan hantera de motgångar man garanterat möter på Internet, så jag skulle nog rekommendera terapi, medicinering eller någon trendig religion snarare än ett jävla Turing-test.

Kunna hantera motgånger eller inte. Jag blir bara allmänt förbannad över folk som inte kan ge fan i att förstöra och sabotera för andra. Speciellt när dom inte har ett förbannade dugg där att göra från första början.

Man ska kunna ha saker och ting uppe på nätet för allmänheten utan att behöva bli utsatt för sabotage. Att kunna veta vad som är rätt och fel. Och ingenting annat.

Så det har ingenting med att göra att kunna hantera motgångar eller inte.

Det tror jag nog oxå att du tycker att det inte är så jävla roligt att få något sabbat som man har lagt ner bra många åtskildiga timmar och en hel del energi på, eller hur ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fast alltså, det är ju bara naivt att gå runt med inställningen "hoppas ingen sabbar mitt skit". Om du bryr dig så mycket om hemsidan, varför bryr du dig inte lika mycket kring säkerheten runt den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Fast alltså, det är ju bara naivt att gå runt med inställningen "hoppas ingen sabbar mitt skit". Om du bryr dig så mycket om hemsidan, varför bryr du dig inte lika mycket kring säkerheten runt den?

Ska jag vara ärlig så har jag inte laggt ner så mycket energi på den biten, tyvärr. Lätt att vara efterklok. När jag satt och byggde själva websidan för ett par tre, fyra årsen så ville jag få upp en bra funktionell gästbok. Då jag inte ville ha något Spam i den så la jag till en CAPTCHA funktion. Och den funkade klokrent. Inga som hellst problem. Och sen ang. säkerheten resten utav websidan så har jag klarat mig riktigt bra. Har inte haft några som hellst problem med varken det ena eller det andra. Utan om man ska prata om säkerhetsbrist, så är det gästboken som har varit den svaga länken.

Så visst, så här i efterhand så borde man väl kanske ha jobbat med en lite mer säkrare gästbok än vad jag har i dag. Men jag tycker väl endå att det inte ska behövas, då jag inte har haft några problem med den under alla dessa år som jag har använt mig utav den. Men ingenting är perfekt.

Så är det att jag lägger upp hemsidan igen, vilket jag eftersträvar, så har jag två alternativ som jag ser det. Antagligen så får jag leta mig fram till en mer säkrare gästbok ( med allt vad design jobb innebär ), eller så skiter jag i att överhuvudtaget ha någon gästbok. Vill ju helst ha en, så jag hoppas att det inte blir ett alternativ.

Statat fel. Missat bokstäver.
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Kunna hantera motgånger eller inte. Jag blir bara allmänt förbannad över folk som inte kan ge fan i att förstöra och sabotera för andra. Speciellt när dom inte har ett förbannade dugg där att göra från första början.

Man ska kunna ha saker och ting uppe på nätet för allmänheten utan att behöva bli utsatt för sabotage. Att kunna veta vad som är rätt och fel. Och ingenting annat.

Så det har ingenting med att göra att kunna hantera motgångar eller inte.

Det tror jag nog oxå att du tycker att det inte är så jävla roligt att få något sabbat som man har lagt ner bra många åtskildiga timmar och en hel del energi på, eller hur ?

Jag försvarar ju inte de som spexat loss lite med din sida, jag har grejat med webb sen 96 och har fått ett och annat säkerhetshål utnyttjat av snorungar som velat busa lite under den tiden. Det är klart det inte är roligt men du reagerar ju som att någon har knivskurit din hund.

En 12-åring som inte ens släppt pungkulorna klistrade in nån löjligt js-exploit som gjorde att en av dina tre återvändande besökare fick se två gamla gubbar snuska sig lite i en dusch och du ba' "Jag lägger ner! Jag vet inte om jag orkar fortsätta efter det här!". Hur reagerar du när någon snor din cykelsadel? Är det avgrundsdjup depression och noll framtidstro då?

Jag vet ju såklart inte vad du har för spöken i din garderob och vad du menar med "jobbiga veckor", men om du tappar koncepten för att någon postar lite bögporr i din gästbok så låter det ju som att du har problem som bör behandlas av någon med erfarenhet som faktiskt kan hjälpa dig.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasc:

+1
Jag hoppas att du faktiskt trollar nu... jonasc har rätt i allt han säger. Om du reagerar på samma sätt om någon lägger en loska på marken utanför din dörr, då bör du nog fundera på om du inte ska prata med nån (på allvar), annars behöver du nog bara få en realistisk bild av Internet. Blir så mycket lättare då.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker liksom andra att du har tagit åt dig alldeles för mycket.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasc:

Jag försvarar ju inte de som spexat loss lite med din sida, jag har grejat med webb sen 96 och har fått ett och annat säkerhetshål utnyttjat av snorungar som velat busa lite under den tiden. Det är klart det inte är roligt men du reagerar ju som att någon har knivskurit din hund.

En 12-åring som inte ens släppt pungkulorna klistrade in nån löjligt js-exploit som gjorde att en av dina tre återvändande besökare fick se två gamla gubbar snuska sig lite i en dusch och du ba' "Jag lägger ner! Jag vet inte om jag orkar fortsätta efter det här!". Hur reagerar du när någon snor din cykelsadel? Är det avgrundsdjup depression och noll framtidstro då?

Jag vet ju såklart inte vad du har för spöken i din garderob och vad du menar med "jobbiga veckor", men om du tappar koncepten för att någon postar lite bögporr i din gästbok så låter det ju som att du har problem som bör behandlas av någon med erfarenhet som faktiskt kan hjälpa dig.

Jag har något som heter Kroniskt försämmringssymdrom ( återkommande djupa deppretioner ), samt är bipolär ( manodepressiv ). Och det kan ställa till det för mig genom att jag kan bli mycket känslig för motgångar, jag ger lätt upp. Man finner inte rikigt någon mening i att fortsätta, hålla på osv, tyvärr..

Så visst, jag har väl svårare för det här med att ta motgångar än vad andra kanske har. Men bara för den saken så ska jag väl få kunna ha något som man tycker om att göra, pyssla med, intresse, att få ha det i fred.

Martiis: Vad menar du med det ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Martiis: Vad menar du med det ?

Jag är inne lite på samma spår som någons skrev innan, du stängde ned hela hemsidan för att en relativt ofarlig sak skedde mot den. Få upp sidan igen och jobba för att täppa igen hålen

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Jag är inne lite på samma spår som någons skrev innan, du stängde ned hela hemsidan för att en relativt ofarlig sak skedde mot den. Få upp sidan igen och jobba för att täppa igen hålen

Jo, det är väl det som är planerat.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det är tråkigt och förjävligt. Det finns mycket sjukt och osmakligt på internet jag skrattar gott åt, men att konkret sabotera och riktat, roa sig på någons bekostnad är lågt. Dessvärre är det verkligheten och det enda raka är att borsta av skjortärmarna och ta nya tag.

Permalänk

tackar ts för dagens skratt

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

( Gjorde det mest för att inte besökarna skullle bli beblandad med bögporr. Då det inte hör hemma på websidan och i dess innehåll )

För det första är det alltid tråkigt att sådna här saker händer, men man får kanske ta det lite lugnt, du löste väl problemet åtminstone temporärt med att ta ner det hela. En fråga har jag dock, är det bara bögporr som inte hör hemma, eller porr allmänt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

För det första är det alltid tråkigt att sådna här saker händer, men man får kanske ta det lite lugnt, du löste väl problemet åtminstone temporärt med att ta ner det hela. En fråga har jag dock, är det bara bögporr som inte hör hemma, eller porr allmänt?

Har inte något imot porr, tvärtom. Men det hör väl inte direkt hemma på websidan. Har inte heller något imot bögar, men jag vill bara inte att besökare ska behöva bli beblandad med det när man kommer till websidan helt enkelt. Det är väl inte så roligt kanske att få upp ett par duschande gubb-bögar i ansiktet när man kommer in i gästboken.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Men lite bögporr livar nog upp din sida lite skulle jag tro, porr säljer ju alltid.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Men lite bögporr livar nog upp din sida lite skulle jag tro, porr säljer ju alltid.

Man vill helst inte ha något med bögporr att göra överhuvudtaget. Speciellt inte på websidan. Det hör ju liksom inte hemma där. Finns inget utrymme rätt och slätt.

Men annars så är ju porr alltid porr. Men inte just här och nu.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jag har något som heter Kroniskt försämmringssymdrom ( återkommande djupa deppretioner ), samt är bipolär ( manodepressiv ). Och det kan ställa till det för mig genom att jag kan bli mycket känslig för motgångar, jag ger lätt upp. Man finner inte rikigt någon mening i att fortsätta, hålla på osv, tyvärr..

Så visst, jag har väl svårare för det här med att ta motgångar än vad andra kanske har. Men bara för den saken så ska jag väl få kunna ha något som man tycker om att göra, pyssla med, intresse, att få ha det i fred.

Alltså, du kan ju inte koppla ihop din psykiska sjukdom med den här händelsen, det hände ju inte trots eller för att du fått en lösgodisdiagnos. Snorungarna som gjort det här brydde sig inte ett skit, du kunde haft leukemi, vanföreställningar och vattuskräck, det hade fortfarande inte varit andra spelregler för dig. Skitungar på internet är typ som regn, vad du gör nu är att du står och skriker på att något som du kunde skyddat dig mot - men lät bli - förstörde din dag.

När du går och pratar med din psykolog eller vad nu landstinget bemödat sig med att ge dig, ta upp det här och se om han inte justerar sina Birkenstock och sen säger exakt samma sak som Olegh, fast inlindat i ett förstående tonfall och mjuka ord.

Så fixa det nu och bli en lite starkare människa, så slipper du se tillbaka på det här som händelsen då du gick till ett forum och gnällde över gubbkuk och bara fick oförstående svar.

Tillägg:
Nu när du bestämt dig för att fixa din sida och inte lägga dig ner och ge upp, notera att CAPTCHA inte hjäper mot sånt här, du behöver använda en gästbok som nogrannt rensar input.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasc:

Alltså, du kan ju inte koppla ihop din psykiska sjukdom med den här händelsen, det hände ju inte trots eller för att du fått en lösgodisdiagnos. Snorungarna som gjort det här brydde sig inte ett skit, du kunde haft leukemi, vanföreställningar och vattuskräck, det hade fortfarande inte varit andra spelregler för dig. Skitungar på internet är typ som regn, vad du gör nu är att du står och skriker på att något som du kunde skyddat dig mot - men lät bli - förstörde din dag.

När du går och pratar med din psykolog eller vad nu landstinget bemödat sig med att ge dig, ta upp det här och se om han inte justerar sina Birkenstock och sen säger exakt samma sak som Olegh, fast inlindat i ett förstående tonfall och mjuka ord.

Så fixa det nu och bli en lite starkare människa, så slipper du se tillbaka på det här som händelsen då du gick till ett forum och gnällde över gubbkuk och bara fick oförstående svar.

Tillägg:
Nu när du bestämt dig för att fixa din sida och inte lägga dig ner och ge upp, notera att CAPTCHA inte hjäper mot sånt här, du behöver använda en gästbok som nogrannt rensar input.

Klart jag kan se kopplingen mellan det som har hänt med min sjukdoms bild. Men tyvärr så kan jag inte riktigt styra över det hela. Vissa är mer känslig för motgångar än andra. Och i mitt fall så kan jag bli extremt känslig då jag inte mår bra helt enkelt. Och hade jag inte varit i den svacka när det hela hände så har jag heller inte tagit det hela på det sättet som jag nu gjorde. Så tyvärr så kan jag inte styra över min sjukdomsbild. Jag kan bara lindra den.

Och det var väl inte rikigt min mening att ge skenet utav att jag skulle gnälla över det som har hänt. Utan jag ville helt enkelt bara få utlopp över situationen.

Stavar fel, missar ord.
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hellre två gamla gubbar som duschar tillsammans (eller vad de nu gjorde) än ett skript som förstör din databas eller attackerar besökare. Du klarade dig ju faktiskt ganska lindrigt undan..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Hellre två gamla gubbar som duschar tillsammans (eller vad de nu gjorde) än ett skript som förstör din databas eller attackerar besökare. Du klarade dig ju faktiskt ganska lindrigt undan..

Ja,jo det är ju sant. Så kan man ju se det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Går det inte att fixa en funktion som gör att du måste godkänna alla inlägg innan de postas?
Borde väl finnas något färdigt script tycker man

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Går det inte att fixa en funktion som gör att du måste godkänna alla inlägg innan de postas?
Borde väl finnas något färdigt script tycker man

Jo då. Funktionen finns i rätt så många gästböker i dag. Att innehavaren till gästboken måste ( eller man kan välja om man vill använda sig utav funktionen eller inte ) godkänna själva inlägget innan det visas. Det är rätt så vanligt. Men då jag skaffade min gästbok så var inte det akuellt. Utan jag ville att inlägget skulle visas direkt, utan mellan händer eller hur jag ska säga.

Men så här i efterhand så skulle väl det ha varit bra med att jag fick godkänna inläggen innan dom blev visade. Möjligvis att jag kan leta upp någon tjänst som "tillägg", eller xtra funktion ( script ) till min nuvarande gästbok som gör att jag måste godkänna alla inlägg utan att jag ska behöva leta upp en ny gästboktjänst ( med allt vad det innbär ).

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Klart jag kan se kopplingen mellan det som har hänt med min sjukdoms bild. Men tyvärr så kan jag inte riktigt styra över det hela. Vissa är mer känslig för motgångar än andra. Och i mitt fall så kan jag bli extremt känslig då jag inte mår bra helt enkelt. Och hade jag inte varit i den svacka när det hela hände så har jag heller inte tagit det hela på det sättet som jag nu gjorde. Så tyvärr så kan jag inte styra över min sjukdomsbild. Jag kan bara lindra den.

Och det var väl inte rikigt min mening att ge skenet utav att jag skulle gnälla över det som har hänt. Utan jag ville helt enkelt bara få utlopp över situationen.

Jaja, vi vet från början att du inte hanterar motgångar särskilt bra och om du hade läst resten av stycket som inleddes med meningen du fetmarkerade så hade du ju sett att det inte alls var vad jag menade. Jag sa ju bara att tråkiga grejer händer alla jämt och att dina diagnoser inte betyder ett skit för någon annan än dig själv.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasc:

Jaja, vi vet från början att du inte hanterar motgångar särskilt bra och om du hade läst resten av stycket som inleddes med meningen du fetmarkerade så hade du ju sett att det inte alls var vad jag menade. Jag sa ju bara att tråkiga grejer händer alla jämt och att dina diagnoser inte betyder ett skit för någon annan än dig själv.

Jag missförstog dig helt enkelt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10