Samsung Galaxy Tab tar upp kampen mot Ipad

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Tab tar upp kampen mot Ipad

I början av november lanseras Samsungs surfplatta Galaxy Tab. Nu har prisnivån för den brittiska marknaden presenterats, och det handlar knappast om kaffepengar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig! Min Galaxy S behöver en storebror

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på billigare, men men

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Den har ju några features iPaden inte har, och om den spöar upp iPaden rent prestandamässigt så kan väl priset rättfärdigas lite.

Fast den är fortfarande dyr.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

för dyr.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig fått för mig att betala 6500kr för en surfplatta.

Permalänk

Lite oroande är ryktet om att LG anser att Android 2.2 inte är tillräckligt vuxet för att kunna fungera bra i en tablet.

Även detta är intressant:

iPad sold three million units in the first 80 days after its April release and its current sales rate is about 4.5 million units per quarter, according to Bernstein Research. This sales rate is blowing past the one million units the iPhone sold in its first quarter and the 350,000 units sold in the first year by the DVD player, the most quickly adopted non-phone electronic product.

...

At this current rate, the iPad will pass gaming hardware and the cellular phone to become the 4th biggest consumer electronics category with estimated sales of more than $9 billion in the U.S. next year, according to Bernstein. TVs, smart phones and notebook PCs are the current three largest categories.

CNBC

Det finns helt klart pengar att hämta för den som kommer ut med en bra produkt.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Skulle absolut vilja ha en iPad, men fan vad de kostar. Och 3G på det.

Påminner mig om en artikel jag läste för ett tag sedan. How I rode a Samsung tablet PC to retro role-playing nirvana

Permalänk

7999 kr, vill ha men fifan vad dyr!!!!!!

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

dyr ja..men fick inte igång flashspel på den..dåligt
Den stödjer EJ flashspel..det är så man blir förbannad

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

ser inget imponerande med denna tyvärr, vänta vidare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

ser inget imponerande med denna tyvärr, vänta vidare...

Som tur är har jag ej köpt den..testade den i en butik så den går fetbort

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.