ASUS Crosshair IV Formula Hjälp med minne val

Permalänk
Medlem

ASUS Crosshair IV Formula Hjälp med minne val

Hej på er smarta dudes

Jag har problem med att hitta minnen som ska passa till denna moderkort,

Jag kollade på Crosshair IV Formula Memory QVL men jag hittade ingen av dom som skulle passa som finns till salu varken hos inet eller komplett,

jag önskar ha 4GB och helst CL 8-8-8-24 eller CL 7-7-7-24

Kan någon hjälpa till tack
MVH
Zoltan

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk

Corsair XMS3 borde funka, har inte hört att någon har problem med dom iaf.

Memory QVL är bara rekommenderade minnen av de få som tillverkaren testar, Jag har aldrig gått efter QVL men det funkar fint ändå.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DOMINATOR DHX - Inet.se

Dessa har jag på mitt kort ! funkar prima.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorHartman:

Passupp på Dominator om man har tornkylare.
Dom är väldigt höga.
Det kan vara trångt på höjden, Och då man oftast måste använda minnesslott A2 & B2 så blir det svårt att utöka minnena sedan med ett par till.
Kör På XMS3 eller liknande låga minnen om du inte har vattenkylning.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Tack för info...

Kylaren är https://www.inet.se/artikel/6308718/noctua-nh-u9b-se2

Men jag tänkte köra med 2X
https://www.inet.se/artikel/5305470/corsair-4gb-2x2048mb-1600mhz-xms3

Skulle det funka tro?

//Z

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har oxå ett par sådana, men på ett annat moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H.
Har provat på Formulan men de passade bättre ihop med kylaren Noctua NH-U12P SE2 då Dominator minnena var för höga.
Det är oxå lite bättre med 1600Mhz minnen om man ska överklocka.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Tackar för det så kör jag på 1600hz minnerna

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |