Permalänk
Medlem

Blåtiror under ögonen

Varför ser det ut som att jag har fått blåtiror under ögonen? Har alltid haft det, men börjar bli irriterad.
Jag sover bra så det är inte problemet. Finns det något kräm som tar bort det?

EDIT: Testar en metod som jag fann på Internet. Två skedar i kylen i ca 1 timme och lägg skeden under ögonen. Hoppas detta hjälper.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag fick någon likande, eller rättare sagt svulnader under ögonen helt utan vidare för ett halvårsen. Jag var i väg till läkaren och fick ta en sjuhelvetes massa provar. Dvs man tog alla prover som gick att ta. Men man kom inte fram till någon orsak till varför jag hade fått svullanderna från början. Vissa dagar så är det helt borta, vissa dagar så syns dom bättre. Men dom finns där.

Det enda man hittade när man tog proverna, det var att jag var allergisk mot timotej ( gräs ). Men annars så hittade man ingenting som kunde ge svar på svullanderna. Så är du orolig, eller vill veta vad dina blåtiror kan vara, ta ett besök hos läkarn.

Ser nu att du alltid har haft dina blåtiror. Det kan ju vara så att det inte behöver vara något. Utan det hela är helt normalt. Vissa har mörka ringar under ögonen, vissa har påsar utan att det behöver vara något vajsing. Annars så finns det väl kosmetiskt som man kan ta till. Tyvärr så är jag inte så hemma på den biten, så jag kan inte hjälpa dig med det. *sorry...

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svar. Jag har precis som du säger "påsar" under ögonen. Jag kom inte fram på ordet riktigt. Vissa säger till mig "Har du fått stryk?". Ska höra med läkare om de kan ge tips på något.

PS: Det där sked-tricket funkade ingenting.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Tack så mycket för svar. Jag har precis som du säger "påsar" under ögonen. Jag kom inte fram på ordet riktigt. Vissa säger till mig "Har du fått stryk?". Ska höra med läkare om de kan ge tips på något.

PS: Det där sked-tricket funkade ingenting.

Ja, ta och boka ett besök hos något läkare. Kan ju vara så att det är något i kroppen som är i obalans som resulterar i dina påsar under ögonen. Eller så är det ingenting överhuvudtaget. Men låt dom ta prover så att du är på den säkra sidan.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har inga påsar men sover jag riktigt dåligt ser det nästan ut som jag fått 2 smällar

Du borde posta i sjukvårdstråden så kanske CSM101 kan ge dig några svar iaf.

Permalänk

Har också haft det så länge jag kan minnas men det är inget medicinskt eller liknande fel på mig, utan jag har det bara. det är bara att leva med det, kan hjälpa att sova lite mer om nätterna så man inte får påsar som förvärrar det. sen kan det vara bra att trycka i sig lite vitaminer och mineraler i tablett form för det gör också under.

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Medlem

har en kompis som alla som möter honom tror att han går på droger för han är helt svart runt ögonen, men han har varit så sålänge jag känt honom iallafall! antar att det är något man får leva med. jag kan bli blå under ögonen ibland när jag sovit dåligt eller bara är allmänt sliten

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.