Roliga spel för 2 personer på EN dator - gärna med handkontroll! :)

Permalänk

Roliga spel för 2 personer på EN dator - gärna med handkontroll! :)

Hej!

Jag söker efter roliga spel där två personer kan sitta framför samma dator och spela samtidigt, gärna att man spelar tillsammans för att ta sig framåt. Spelen behöver inte vara nya, men de behöver vara till PC
Gärna spel som är designade för handkontroller då jag har två st ps2-kontroller inkopplade i datorn

Någon som har lite tips?

Jag avslutar med två gamla spel från förr som man ödslat många timmar framför som fungerade i split screen, här spelade man mot varandra men de var iaf riktigt roliga

Whacky Wheels

Return Fire

Permalänk
Medlem

...mjo, kan kan väl enkelt påstå att marknaden inte direkt svämmar över av splitscreen-spel till PC.

Det enda som slår mig rent spontant är Left 4 Dead. Vet att man via något konsolkommande ska kunna köra det i splitscreen och det har stöd för handkontroll också. Annars... ja, inte många kottar i skogen inte.

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Touhou-spelserien. Specielt då Phantasmagoria of Flower View.

Annars lär kanske Liero funka bra med handkontroller.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Bland lite äldre spel så är bilspelet Ignition ett måste, suveränt med splitscreen.

Har för mig att Jazz Jackrabbit 2 gick å köra i splitscreen också.

Worms är en given klassiker och sen finns förstås en del strategispel med hotseat, men eftersom du nämnde handkontroll så antar jag att du inte syftade på sådana spel.

Permalänk
Medlem

Emualtorer brukar ofta ha stöd för handkontroller och flera spelare.

Permalänk
Medlem

Har upptäckt Trine nyligen och spenderat senaste dagarna spelandes det co-op med frugan. Roligaste spelstunden på länge och rekommenderas varmt.

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Liero är ganska roligt.

Ett lite nyare spel som jag tror man kan spela split-screen i är Terminator: Salvation, kanske inte så roligt dock...

Permalänk

Serious Sam funkar väl med splitscreen?

Permalänk
Medlem

Roligaste spelet någonsin är ju Super Smash Bros. 64! Funkar hur bra som helst med Project64 till PC. Har själv 4 xbox360-kontroller inkopplade som jag kör med. Andra roliga multiplayer N64-spel är ju starfox och mario kart.

Permalänk

Heroes of Might and Magic III.

Permalänk
Medlem

Sagan om konungens återkomst!

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Worms!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Lol vad dåliga ni är! Seal Hunter såklart

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Generally!