Permalänk

Xbox 360 fryser..

Hej, mitt xbox 360 arcade har på senaste börjat frysa. Dvs jag startar ett spel, sen går det ca 20 sekunder innan hela spelet bara fryser fast och blir en stillbild..

Xboxet är väl kanske 1,5 år gammalt så garantin har gått ut, jag har inte tappat eller något dylikt utan det bara kom en gång när jag spelade och har inte försvunnit sedan dess.. Rör det sig om hårdvarufel/mjukvarofel? Finns det något jag kan göra för att fixa det eller är det förlorat för alltid?

Tack i förskott.

Permalänk

Låter som hårdvarufel.
Mitt brukade hålla på så innan jag fick RROD.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Hander det i alla spel? Hander det aven i Dashborden?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

RROD på G tyvärr.. Lätt fixat dock. Köp bultar och muttrar(minns ej vilken storlek) Skruva fast kylaren(GPU så den sitter stadigt.
Orginal fästena(klamrar) gör att gpu kan röra sig när GPU blir överhettad.

Gjorde så på min. Fungerar kanonbra fortfarande efter 1år. Jag monterade liten fläkt 40mm som blåser på gpun när jag ändå var där o rotade.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Öppna upp burken, ta bort dammet. Fungerar inte det så testa att ta bort kylaren och byt kylpasta.

Permalänk

Tank pa att om du oppnar ladan sa kommer Xbox inte reparera den aven om du valjer att betala for reparationen. Bara sa att du vet vad du gor innan du borjar rota runt i xboxet

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

om du skulle behöva skicka in den så kolla denna sida:
https://myservice.xbox.com/sv-se/Pages/Welcome.aspx

jag skickade in min xbox efter att garantin hade gått ut, de fixade den utan problem.

Permalänk
Skrivet av Nevercooler:

om du skulle behöva skicka in den så kolla denna sida:
https://myservice.xbox.com/sv-se/Pages/Welcome.aspx

jag skickade in min xbox efter att garantin hade gått ut, de fixade den utan problem.

Du fick felmedelande E73 eller E64 eller nagot sadant eller hur? En del fel har namligen microsoft gett extra garanti for.

TS, Ring Xbox kundsupport for att fa veta om ditt problem ar ett av dessa.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Startade mitt xbox idag och såg att det har dykt upp tre röda delar utav cirkeln! Det var bara att ringa xbox supporten som skötte det hela väl och nu ska xboxet in på reparation, gratis! Lite synd att få RROD bara.

Tack för förslagen alla

Permalänk
Hedersmedlem

Hade tänkt föreslå att du skulle ge stackaren en filt, men det hade kunnat sluta riktigt illa.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av StålNisse:

Xboxet är väl kanske 1,5 år gammalt så garantin har gått ut

På grund av reklamationsrätten har vi i princip tre års garanti i Sverige.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

På grund av reklamationsrätten har vi i princip tre års garanti i Sverige.

Jag vet, förutsagt att det inte är jag som har orsakat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

På grund av reklamationsrätten har vi i princip tre års garanti i Sverige.

Men du har även bevisbördan att kunna bevisa att varan var defekt vid köpet.

Reklamationsrätt är verkligen inte samma sak som "garanti"

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Knuckles:

Men du har även bevisbördan att kunna bevisa att varan var defekt vid köpet.

Reklamationsrätt är verkligen inte samma sak som "garanti"

Så krångligt är det ju inte, du behöver liksom inte dra upp ett kopplingsschema av Xboxen och förklara vilka komponenter som var dåliga. Ring till Microsoft så ska ni se att de skiter fullständigt i att "förhöra" dig om att du ska kunna bevisa något, en stor aktör som Microsoft vill inte få dåligt rykte om att de bråkar inom reklamationstiden.

Jag jobbar själv med reparation av hemelektronik och vi lagar allt inom tre år rakt av oavsett fel.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]