Medal of Honor Tier 1 eller Call of Duty Black Ops?

Permalänk
Medlem

Medal of Honor Tier 1 eller Call of Duty Black Ops?

Jag har sjukt svårt att bestämma mig om vilket jag ska köpa, båda verkar bra.
Multiplayern på CoD verkar vara väldigt lik Modern Warfare 1 och 2, och MoH verkar vara väldigt lik Battlefield Bad Company 2 (kanske inte så konstigt när Dice utvecklat multiplayerdelen på MoH).

Jag har MW 1 och 2, och BFBC 2 på PS3, och jag gillar båda skarpt.
Men nu ska jag köpa till PC, och jag har inte lirat FPS på PC sen CS 1.6

Säg vad ni tycker och vad ni kommer köpa.
Länka gärna gameplays med!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag har sjukt svårt att bestämma mig om vilket jag ska köpa, båda verkar bra.
Multiplayern på CoD verkar vara väldigt lik Modern Warfare 1 och 2, och MoH verkar vara väldigt lik Battlefield Bad Company 2 (kanske inte så konstigt när Dice utvecklat multiplayerdelen på MoH).

Jag har MW 1 och 2, och BFBC 2 på PS3, och jag gillar båda skarpt.
Men nu ska jag köpa till PC, och jag har inte lirat FPS på PC sen CS 1.6

Säg vad ni tycker och vad ni kommer köpa.
Länka gärna gameplays med!

Jag lirar typ bara MP så här är min take på det

Jag funderade på MOH ett bra tag men efter att ha spelat betan så är jag inte lika entusiastisk. Fördelen med MOH är att det kommer ut mer än en månad före Black Ops och BC2 Vietnam men i övrigt tror jag nog båda de spelen är bättre... eftersom jag valde BC2 ist för MW2 kanske det är dags att prova Black Ops ist för Vietnam för min del. Får väl se när mer info släpps

YouTube - Battlefield: Bad Company 2 VIETNAM 'Multiplayer Gameplay' TRUE-HD QUALITY

Permalänk
Medlem

Tänkte satsa stenhårt på MoH men efter jag lirat betan märket jag hur segt det spelet är. Det är precis som BF BC2, du kan gömma dig hur bra som helst och sitta med din sniper och döda folk över hela mappen. Likaså med din colt och spraya totalt eftersom rekyl inte finns. Desutom är det VÄLDIGT segt att spela! Det tar evigheter att springa någonstans och det är absolut inte alls lika intensivt och underhållande som CoD. Blir Black Ops för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Jag lirar typ bara MP så här är min take på det

Jag funderade på MOH ett bra tag men efter att ha spelat betan så är jag inte lika entusiastisk. Fördelen med MOH är att det kommer ut mer än en månad före Black Ops och BC2 Vietnam men i övrigt tror jag nog båda de spelen är bättre... eftersom jag valde BC2 ist för MW2 kanske det är dags att prova Black Ops ist för Vietnam för min del. Får väl se när mer info släpps

YouTube - Battlefield: Bad Company 2 VIETNAM 'Multiplayer Gameplay' TRUE-HD QUALITY

Tack för ditt inlägg!
Jag spelade MoH-betan med, tycker det va riktigt kul, men jag vet inte om det hade varit värt pengarna.
Visste inte ens att BC2 Vietnam skulle komma ut, men det är inget alternativ för mig, det såg ut som BC2 med några få modifikationer.

Får kanske bli både Tier 1 och och Black Ops, sjukt svårt att bestämma mig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Tänkte satsa stenhårt på MoH men efter jag lirat betan märket jag hur segt det spelet är. Det är precis som BF BC2, du kan gömma dig hur bra som helst och sitta med din sniper och döda folk över hela mappen. Likaså med din colt och spraya totalt eftersom rekyl inte finns. Desutom är det VÄLDIGT segt att spela! Det tar evigheter att springa någonstans och det är absolut inte alls lika intensivt och underhållande som CoD. Blir Black Ops för mig iaf.

Jag upplevde inte betan som seg, tycker det va ganska bra tempo i spelet, och bra balanserat.
Inte snöbanan kanske, väldigt mycket snipers på den.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Tycker MoH kändes helt annorlunda mot BFBC2.
Upplevde det som mycket mer intensivt.
I BFBC2 så kunde man springa 5min utan att ens se en fiende..... så är inte fallet i MoH.
För mig blir det MoH iallafall.
CoD är på tok för barnsligt... vapnen låter som ärtpistoler, Realism är verkligen nånting som absolut INTE existerar i CoD.
Sätt in bilar och helikoptrar i CoD med pytte lite segare gameplay + mer realistiska ljud = THE BOMB.
Men så är inte fallet, och så kommer det inte bli heller....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyreiz:

Tycker MoH kändes helt annorlunda mot BFBC2.
Upplevde det som mycket mer intensivt.
I BFBC2 så kunde man springa 5min utan att ens se en fiende..... så är inte fallet i MoH.
För mig blir det MoH iallafall.
CoD är på tok för barnsligt... vapnen låter som ärtpistoler, Realism är verkligen nånting som absolut INTE existerar i CoD.
Sätt in bilar och helikoptrar i CoD med pytte lite segare gameplay + mer realistiska ljud = THE BOMB.
Men så är inte fallet, och så kommer det inte bli heller....

Du har en poäng där. CoD känns som nått slags arkadspel..
Hade nästan bestämt mig för CoD, men nu vet jag inte längre

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Känns som de misslyckats fatalt med mappen i bergen iaf,alla som spelar den gör att spelet får kasst omdöme,däremot kör man den andra banan är det nonstop röj Grymt skoj

Så jag hoppas på riktigt bra tighta sector control maps liknande den i betan,mitt val blir MoH iaf.

Permalänk

BFBC2 och BFBC2 Vietnam för multiplayer för min del, COD och MoH är båda riktigt bra singleplayer-lir, helt okej i multiplayer också men dom lever inte upp till BF.

Permalänk

Arkadspel eller inte, jag tycker CoD är roligare än MoH. Jag tycker inte verklighetskänslan är så enormt viktig, mer viktigt att det är roligt.
CoD är mer intensivt hjärndött pangande som passar mig bättre.
Provade MoH och det passade inte riktigt mig, ingen rekyl, konstiga hitboxar och man kan smälta in så bra i miljön och sniper:a. Det känns dock mer seriöst och riktigt men för mig är det inte viktigast och jag väljer Black Ops framför MoH.

Permalänk
Medlem

Ingen som känner för att länka en gameplay?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Ingen som känner för att länka en gameplay?

Gameplay på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyreiz:

Gameplay på?

MoH och CoD, dom jag hittat har inte varit direkt nice att kolla på.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag kom på en grej, det är väl grymt många fuskare i MW2 på PC?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

MoH och CoD, dom jag hittat har inte varit direkt nice att kolla på.

MoH Multiplayer -> YouTube - Medal of Honor PC gameplay Open Beta HD 720p/1080p

CoD Black Ops Multiplayer -> YouTube - Call of Duty Black Ops: Multiplayer Gameplay

Permalänk
Medlem

gör som ja... beställ båda testade MP betan lite (moh) å den där snöbanan va lite fail.. eller iaf vissa spelare kanske är mer rätt.. "the bad guys" verkade ha närmare till sin positioner för försvar så dem hade lätt att stoppa framryckningen redan vid första målet. Man blev konstant snipad etc... trots man sprinta å sprang "sick sack" för att undvika bli träffad. Ibland blev man täffad trots man gömde sig bakom en sten etc men men overall tycker jag moh mp va kul. den lilla banan på betan va fett med röj iomh iaf

Såg nån video från cod mp.. vilket oxå verkar redigt kul.. många nya "modes" tex.. man har bara ett skott i pistolen.. när man skjuter nån tar man hans skott etc..

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Tackar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av E304life:

gör som ja... beställ båda testade MP betan lite (moh) å den där snöbanan va lite fail.. eller iaf vissa spelare kanske är mer rätt.. "the bad guys" verkade ha närmare till sin positioner för försvar så dem hade lätt att stoppa framryckningen redan vid första målet. Man blev konstant snipad etc... trots man sprinta å sprang "sick sack" för att undvika bli träffad. Ibland blev man täffad trots man gömde sig bakom en sten etc men men overall tycker jag moh mp va kul. den lilla banan på betan va fett med röj iomh iaf

Såg nån video från cod mp.. vilket oxå verkar redigt kul.. många nya "modes" tex.. man har bara ett skott i pistolen.. när man skjuter nån tar man hans skott etc..

Ja, det kanske får bli båda

Håller med fullständigt, snöbanan va sjukt obalanserad, ville knappt köra den under betan.

Mjo, Black Ops har en del nya gamemodes som verkar awesome!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Är det bara ja eller finns det ingen rekyl på vapnen längre? Lagom tråkigt att sikta och hålla inne musknappen till fienden är död? Att det skulle vara så i call of duty kan jag tänka mig men känns synd att colt i MoH har ännu mindre rekyl, gillar inte den sortens gameplay där rekylen inte spelar någon mer roll än att det ser "verkligt" ut när man skjuter :S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Jag kom på en grej, det är väl grymt många fuskare i MW2 på PC?

Ja, de få gångerna man verkligen kommer in i ett game på grund av deras urusla system dvs, så är det oftast ett flertal. Har man otur kan det innebära att hela ens profil nollställs efter att ha joinat ett game, så säkert är deras system. Lyckas man av någon sällsynt slump hitta ett game utan fuskare så är det nästan garanterat den långsammast möjliga hosten som valts ut av någon anledning.

De är uppenbarligen för upptagna med annat, som att trycka ut mer eller mindre värdelösa DLCs om ett fåtal banor var och ta rikligt betalt för dem, istället för att jobba på att fixa spelet, onlinesystemet eller motverka fusk. På konsoll funkar det kanske helt ok, men PC-versionen lyckades IW verkligen inte med. Men spelet sålde i astronomiska volymer och deras patetiska och högt prissatta DLCs likaså, så åtminstone IW fortsätter säkert i de banorna. Tjänar de bara pengar så skiter de uppenbarligen fullständigt i resten.

Hoppas verkligen Treyarch lyckas med Black Ops. Online känns nästan garanterat som att det kommer vara bättre åtminstone, med tanke på de features som utlovats så borde det vara svårt att lyckas sämre än IW iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag gör alltid så att när jag har svårt att bestämma mig så tar jag båda två. Så har beställt MoH, Black ops och BFBC2

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Ja, de få gångerna man verkligen kommer in i ett game på grund av deras urusla system dvs, så är det oftast ett flertal. Har man otur kan det innebära att hela ens profil nollställs efter att ha joinat ett game, så säkert är deras system. Lyckas man av någon sällsynt slump hitta ett game utan fuskare så är det nästan garanterat den långsammast möjliga hosten som valts ut av någon anledning.

De är uppenbarligen för upptagna med annat, som att trycka ut mer eller mindre värdelösa DLCs om ett fåtal banor var och ta rikligt betalt för dem, istället för att jobba på att fixa spelet, onlinesystemet eller motverka fusk. På konsoll funkar det kanske helt ok, men PC-versionen lyckades IW verkligen inte med. Men spelet sålde i astronomiska volymer och deras patetiska och högt prissatta DLCs likaså, så åtminstone IW fortsätter säkert i de banorna. Tjänar de bara pengar så skiter de uppenbarligen fullständigt i resten.

Hoppas verkligen Treyarch lyckas med Black Ops. Online känns nästan garanterat som att det kommer vara bättre åtminstone, med tanke på de features som utlovats så borde det vara svårt att lyckas sämre än IW iaf.

Dom slutade ju med att andra stod för servrarna och att dom inte kollade upp om de skulle vara så simpelt att går runt skyddet. Många olika servrar och fusket skulle ha minskat (på grund av att de skulle blivit konkurrens mellan dom). Men förstår om dom vill förenkla detta, men tycker inte stream är stabilt ens. Bättre om dom står för servers själva om dom inte tänker göra som i call fo duty 4 och äldre spel. Märker inte ofta av fuskare, men har sett att de finns. Hoppas de är många som har klagat på MW2.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att Black Ops är som MW2 fast ett annat omslag, så jag beställde MoH och får se vad andra tycker om Black Ops innan eventuellt köp.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Black Ops enligt mig är MW2 som det borde ha varit (iaf av det man har att bedömma på hittills) Dedicated Servers gör det likadant med fuskare som i alla andra online spel då admins kan banna dom från sina servers, zombie grejjen kan va roligt och gun mode ser fasen skoj ut

Dock har jag inte spelat ngn Treyarch Cod innan så det ska va roligt att pröva på.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Beställt MoH iaf, kommer nog imorgon.
Dock har jag just läst att spelet ska vara riktigt dåligt, men jag får väl se om det är spelbart.

Kommer beställa Black Ops med senare.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Ja, de få gångerna man verkligen kommer in i ett game på grund av deras urusla system dvs, så är det oftast ett flertal. Har man otur kan det innebära att hela ens profil nollställs efter att ha joinat ett game, så säkert är deras system. Lyckas man av någon sällsynt slump hitta ett game utan fuskare så är det nästan garanterat den långsammast möjliga hosten som valts ut av någon anledning.

Tycker du överdriver rejält, men de kanske beror på vilket sorts game man lirar. Brukar lira Team Deathmatch Express och oftast finns det inga cheaters. Stöter på kanske nån i veckan och då lirar jag ändå 1-5 timmar om dagen
Free for all därimot, försökt lira några gånger senaste veckan, bara massa cheaters :/

Sen så finns de ju de som kallar alla för cheaters, brukar ligga i toppen av listan med k/d mellan 2:1 till 4:1, fan va många det är som skriker FUSK ;>

-----------------------------------------------------------

Lirade MoH betan, ganska likt BC2 men helt klart skönare känsla. Bokade spelet och skulle fått det idag, men försenat tills på fredag, usch >_>

Kommer troligen boka Black Ops också, som någon annan sa så är CoD mer arkad-aktigt, men jag tycker det är kul! Ser fram emot gungame ^^

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Gizgiz:

Tycker du överdriver rejält, men de kanske beror på vilket sorts game man lirar. Brukar lira Team Deathmatch Express och oftast finns det inga cheaters. Stöter på kanske nån i veckan och då lirar jag ändå 1-5 timmar om dagen
Free for all därimot, försökt lira några gånger senaste veckan, bara massa cheaters :/

Sen så finns de ju de som kallar alla för cheaters, brukar ligga i toppen av listan med k/d mellan 2:1 till 4:1, fan va många det är som skriker FUSK ;>

-----------------------------------------------------------

Lirade MoH betan, ganska likt BC2 men helt klart skönare känsla. Bokade spelet och skulle fått det idag, men försenat tills på fredag, usch >_>

Kommer troligen boka Black Ops också, som någon annan sa så är CoD mer arkad-aktigt, men jag tycker det är kul! Ser fram emot gungame ^^

Tja jag kan bara säga hur det är när jag försöker spela. Vet inte varför du upplever det så annorlunda, antingen har du en jäkla tur eller så har det med matchmaking att göra, med tanke på att de tack vare sitt fusk hamnar högt i rankningar så känns det rätt logiskt att detta skulle kunna ligga bakom.

Med fuskare menar i alla fall jag enbart de med uppenbara aimbots, "hackade" servrar osv, inte om folk som ens försöker ge sken av att spela normalt.

Det är i alla fall min åsikt och hur det är för mig. Men att spelet trots diverse fanboys, singleplayer-recensenter och recensioner från spelets tidigaste skeden (när det ändå ibland var spelbart) så hamnar det på ynka 3.6/10 userscore på metacritic. Inte är det av en slump.

Hur som helst, hoppas som sagt att Treyarch lyckas med Black Ops.
Skulle vara trist om COD4 var både det första och det sista spelbara i den "moderna" serien.

Edit: Råkade hitta en hel sida som handlar om MW2, med det passande namnet ModernWarfail2.
Fanns ett klipp där som visar den sortens fusk jag menar när jag säger uppenbar. Vet du inte redan vad jag menar så gör du det snart.
1.0.184 was supposed to fix the major hacks… turned out to be a Hackers’ Paradise ModernWarfail2 – The biggest FAIL in PC FPS gaming history

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Tja jag kan bara säga hur det är när jag försöker spela. Vet inte varför du upplever det så annorlunda, antingen har du en jäkla tur eller så har det med matchmaking att göra, med tanke på att de tack vare sitt fusk hamnar högt i rankningar så känns det rätt logiskt att detta skulle kunna ligga bakom.

Med fuskare menar i alla fall jag enbart de med uppenbara aimbots, "hackade" servrar osv, inte om folk som ens försöker ge sken av att spela normalt.

Det är i alla fall min åsikt och hur det är för mig. Men att spelet trots diverse fanboys, singleplayer-recensenter och recensioner från spelets tidigaste skeden (när det ändå ibland var spelbart) så hamnar det på ynka 3.6/10 userscore på metacritic. Inte är det av en slump.

Hur som helst, hoppas som sagt att Treyarch lyckas med Black Ops.
Skulle vara trist om COD4 var både det första och det sista spelbara i den "moderna" serien.

Edit: Råkade hitta en hel sida som handlar om MW2, med det passande namnet ModernWarfail2.
Fanns ett klipp där som visar den sortens fusk jag menar när jag säger uppenbar. Vet du inte redan vad jag menar så gör du det snart.
1.0.184 was supposed to fix the major hacks… turned out to be a Hackers’ Paradise ModernWarfail2 – The biggest FAIL in PC FPS gaming history

Du måste ha massa otur. vist jag har hamnat på en hackad server några gånger, men de är bara att gå ur. Jag märker knappt av fuskare alls (har inte sett något uppenbart än). Kört i några månad nu. Hänt att de har bytt host mitt i spelet, men de laggar inte alltid häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mike.a:

Du måste ha massa otur. vist jag har hamnat på en hackad server några gånger, men de är bara att gå ur. Jag märker knappt av fuskare alls (har inte sett något uppenbart än). Kört i några månad nu. Hänt att de har bytt host mitt i spelet, men de laggar inte alltid häller.

Har haft spelet sedan releasedagen och tror verkligen mer att det har med matchmakingen att göra, låter helt enkelt för otroligt att det skulle kunna vara så stor skillnad och under så lång tid annars. Hur som helst så är det inte alltid bara att gå ur, ens profil och inställningar kan nollas av att bara joina en server, det vill säga innan man hinner märka/göra något om man har otur.

Om ni som ändå spelar MW2 inte har gjort det ännu så rekommenderar jag verkligen att ni börjar göra backup av era profiles då och då. Det är lite småkomplicerat men finns ett par verktyg som kan göra det åt er. Kika runt lite på steam-forumet så står det en hel del om det.

Edit: för att återgå till Black Ops/MOH-diskussionen: ska iväg och se om jag hittar Tier 1 edition i någon butik, kommer köpa det isf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Har haft spelet sedan releasedagen och tror verkligen mer att det har med matchmakingen att göra, låter helt enkelt för otroligt att det skulle kunna vara så stor skillnad och under så lång tid annars. Hur som helst så är det inte alltid bara att gå ur, ens profil och inställningar kan nollas av att bara joina en server, det vill säga innan man hinner märka/göra något om man har otur.

Om ni som ändå spelar MW2 inte har gjort det ännu så rekommenderar jag verkligen att ni börjar göra backup av era profiles då och då. Det är lite småkomplicerat men finns ett par verktyg som kan göra det åt er. Kika runt lite på steam-forumet så står det en hel del om det.

Edit: för att återgå till Black Ops/MOH-diskussionen: ska iväg och se om jag hittar Tier 1 edition i någon butik, kommer köpa det isf.

Okej, jag har endast levlat upp :)när jag har hamnat på en hakad server (om jag har otur).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar