Permalänk
Medlem

Singularity

Spel är släppt och många verkar gilla det skarpt.
Singularity Xbox 360 Review - Page 1 | Eurogamer.net
Singularity - Gamereactor Sverige

Dock verkar det vara några problem såsom att texturer inte laddas ordentligt och spelet ser ut som något från förra århundradet. Kan någon bekräfta detta och ifall lösningen som diskuteras här (Singularity - Page 4 - Guru3D.com Forums) fungerar?

Och sen undrar jag om det går att lira på ryska med engelsk undertext- det är små löjligt med engelska med ryskbrytning ala 80tals film.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jaha så det är en bugg att det är så fult.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

Ryska snackar dom, men när dom snacka med dig så är det ryska med brytning... men nej talspråket går inte att ändra på.

Och texturen märker man inte ofta att det är dynga, inte i stridens hetta, annars var det kanske 2-3 gånger jag märkte av det, Bioshock 2 var värre.

Lösning? värt å vänta? spelet varar inte så värst länge så nja.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Assjack:

Ryska snackar dom, men när dom snacka med dig så är det ryska med brytning... men nej talspråket går inte att ändra på.

Och texturen märker man inte ofta att det är dynga, inte i stridens hetta, annars var det kanske 2-3 gånger jag märkte av det, Bioshock 2 var värre.

Lösning? värt å vänta? spelet varar inte så värst länge så nja.

Det var tråkigt med språket.
Du har möjligen inte lust att testa tweaken som fanns i en av länkarna? Jag är väldigt sugen på att lira Singularity, men jag har bannemig tröttnat på halvdana spel!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har gjort en hel del comparisons men detta är första gången 360 ser riktigt uselt ut.

YouTube - PC vs Xbox 360 - Singularity "Comparison" [1080p]

Både pc och 360 har textur problem.

Permalänk
Medlem

Kör på 360. Texturerna kan ta sin tid att ladda, precis som på de flesta UE3 spel. Hände väldigt ofta i Gears of War också. Men Singularity kan ta ruskigt rekordlång tid på sig. Annars tycker jag spelets banor är väldetaljerade till innehåll även om vissa texturer är lågupplösta. När man ska välta byrolådan så att mutanten inte ska komma in i rummet, så får man en kuslig närbild på en hemskt lågt upplöst textur. Det blir snyggare banor senare i spelet tycker jag. Bioshock är aningen snyggare men i samma klass. Lite starkare och mer färgad ljussättning i Bioshock gör normalmappingen tydligare och spelet ser lite fräckare ut.
Ryska brytningen är hemskt. Vore ballt om de snackade riktig ryska med undertexter istället.
Det är i alla fall ett ganska bra spel so far.

Edit: Jäkligt bra comparison!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Gear of War 2 såg mycket bättre ut, raven blev nog lite lata med ue3 motorn.

Permalänk
Medlem

Jag ryckte till som fan när man såg första mutanten xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TraxMate:

Jag ryckte till som fan när man såg första mutanten xD

No shit, tryckte på alla knappar... döda med kniven tillslut

Spelet är väldigt kort, slö spelade på någon timme, besviken på slutet... 3 olika slut och du kan spela alla tre på väldigt kort tid, vad man än väljer är det bara dåligt SPOILER? nää, det första man kan läsa när man googla på spelet.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Blir att inhandla detta spel när jag får nästa lön!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Bra spel men var aldeles för kort.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Haha.. Vilket roligt spel! Som en blandning av Bioshock och HL2, där det lånar lite av varje
Har någon mer än jag varit nere och sett Lost-spoofen ännu? Man går ner i en kloak vid sista banan och mitt i allt sitter det ett runt trä hjul med en blått sken bakom, vid singularity...

Det måste ju vara en referens till Lost, ser ingen annan möjlighet!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk

Textur problemet som ni pratar om kommer nog från unreal engine, jag har nämligen märkt av samma problem även i Ut3, AA3 och andra spel med ue.

Permalänk
Medlem

Texturproblemen går att lösa genom att hexeditera .exe-filen och en till fil. Orkar inte söka rätt på länken på google, så det får ni göra själv. =P

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Jag ryckte till som fan när man såg första mutanten xD

Jag också!

Permalänk
Medlem

Ser väl helt okej ut för att använda UTmotorn, lite förlegat här och där men känns ändå så ambitiöst som det kan vara inom restriktionerna. Tycker gp'et skulle vara acceptabelt för att vara konsollport om det inte var för FOV'n och den jäkla känsligheten på musen. Även på 400 dpi så är lägsta ingame sensen förbannat hög. Ospelbart tills någon update kommer för min del

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar en liten detalj om slutscenen :

vad är det bruden skriver ner i den där röda boken? hann knappt läsa nånting av skiten..

Dold text
Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Har haft spelet sedan release men spelat bara 10% pga fov "Feild of View" värdet som spelet har. Googlat efter svar på hur man ändrar värdet men än så länge finns ingen lösning

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Sötast

Började spela spelet idag.

Jag märker inga texturproblem.....

Kanske för att det första jag gjorde var att installera den inofficiella patchen

Playwrite: Singularity automated streaming texture patch

Annars så verkar det hyfsat... "Slöspela på nån timme" är ju lagom skitsnack dock

Nu är jag iofs en sådan som utforskar varenda vrå möjlig i spelet, men änsålänge har det iallafall minst varat 3-4 timmar

Hyfsat spel, inte dåligt.... inget superbra. Gillar de äldre miljöerna bättre än nutida iallfall

Permalänk
Medlem

Lackade ur när jag spelade på svåraste. Nere i sewers dom små äckliga skalbaggarna. Drog igenom spelet god-mode i ilska. Ska nog köra om er igen senare. Bra spel med dåliga texturer och AI är cp-skadad

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Beställde spelet idag till PS3.

Allt vad jag har sett hittills har jag gillat!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Underbart spel.
Brukar inte gilla FPS men detta var bra.

Permalänk
Medlem

Helt ok spel men med riktigt ful grafik, tråkiga vapen med dåligt ljud och därtill en gameplay-gimmick som är cool i ungefär 10 sekunder. Åh wow, man kan bryta ned och återskapa enskilda tunnor, stegar och svarta tavlor.

Visst, det är kul att spela det och jag ångrar inte att jag lirade igenom det men jag är kritisk till prislappen. Ett spel som Singularity är det väl magstarkt att kräva runt 500-lappen för. 300 kr som andra budget-spel hade känts rimligare.

Permalänk
Medlem

Mycket mycket bra story i spelet! Älskar att det är lite som Half life 2 ! Hur kommer det sig att det har fått så himla lite uppmärksamhet? Sjukt mycket bättre än många andra Single player fps som finns idag.

Edit: Jag måste säga att jag tycker spelet var riktigt snyggt.
Gjorde sig sjukt bra i Eyefinity och körde den där patchen och har inte upplevt några problem alls i Eyefinity. ( eller vision surround som jag numera kör )

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjauv:

Helt ok spel men med riktigt ful grafik, tråkiga vapen med dåligt ljud och därtill en gameplay-gimmick som är cool i ungefär 10 sekunder. Åh wow, man kan bryta ned och återskapa enskilda tunnor, stegar och svarta tavlor.

Visst, det är kul att spela det och jag ångrar inte att jag lirade igenom det men jag är kritisk till prislappen. Ett spel som Singularity är det väl magstarkt att kräva runt 500-lappen för. 300 kr som andra budget-spel hade känts rimligare.

Håller med. Det är en riktig gimmick som verkligen inte är speciellt cool. Har dessutom funnits i olika versioner i flera år.

Dessutom hatar jag alla osynliga väggar som finns överallt, riktigt uselt. Man kan inte ens hoppa över ett litet staket.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V