Permalänk
Medlem

Räcker detta nätagget?

Tja, sitter och plockar ihop en dator åt min kompis, han har sträv budget så kollade in detta 400W Corsair agg: Corsair CX 400W 80+ KAMPANJ - Inet.se Själva agget är ju fint, men frågan är om det räcker, med tanke på grafikkortet. Processorn ska klockas vääääldigt lite, om något alls.

detta ska drivas alltså (och lite annat som inte borde spela någon roll:P)

Vore ju trevligt om det gick, kampanj och allt (Y)

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuty:

Tja, sitter och plockar ihop en dator åt min kompis, han har sträv budget så kollade in detta 400W Corsair agg: Corsair CX 400W 80+ KAMPANJ - Inet.se Själva agget är ju fint, men frågan är om det räcker, med tanke på grafikkortet. Processorn ska klockas vääääldigt lite, om något alls.

detta ska drivas alltså (och lite annat som inte borde spela någon roll:P)
http://i51.tinypic.com/35i4uh5.png

Vore ju trevligt om det gick, kampanj och allt (Y)

Tacksam för svar

Är det inte rekommenderat med 450w nätagg för det grafikkortet? Kolla det!

Permalänk
Medlem

On your average system the card requires you to have a 450 to 500 Watt power supply unit. hittade precis detta, ingen som har ett som vet om det skulle gå dock?

Synd om man får ta en ännu mindre hårddisk och dumpa den andra fläkten för ett dyrare nätagg eller ett annat grafik kort :/

Permalänk
Medlem

Inte säker, men jag har för mig att 400W räcker

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det räcker, så länge du inte ska köra SLI.

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk

"On your average system the card requires you to have a 450 to 500 Watt power supply unit"
Det här citatet är från guru3d. Den killen är ökänd nätaggstaliban. Bara några rader ovanför detta citat står det såhär:

Citat:

Our test system is based on a power hungry Core i7 965 / X58 based. This setup is overclocked to 3.75 GHz. Next to that we have energy saving functions disabled for this motherboard and processor (to ensure consistent benchmark results). On average we are using roughly 50 to 100 Watts more than a standard PC due to higher CPU clock settings, water-cooling, additional cold cathode lights etc.

Keep that in mind. Our normal system power consumption is higher than your average system. We'll take one reference card as example:

Graphics card

1. Advertised GeForce GTX 460 TDP = 150W (768MB) 160W (1024MB)
2. System in IDLE = 178W
3. System Wattage with GPU in FULL Stress = 307W
4. Difference (GPU load) = 129 W
5. Add average IDLE wattage ~ 25W
6. Subjective obtained GPU power consumption = ~ 154 Watts

Och sen säger han att man behöver ett 500W agg. Vilken tomte.

Permalänk
Medlem

Nätaggstaliban, haha fick en skrattattack så jag hosta o.O

Antar att det ska funka då eller? Underbart

Det kommer aldrig köras Sli på datorn och Processorn kommer tydligen aldrig klockas, så bara att ge han varukorgen då?

Permalänk
Medlem

Ska du inte klocka så kör på, även om du skulle göra det så klarar du dig men då kommer nätagget få jobba på bra med tanke på att den skulle dra över 300w.

Permalänk
Medlem

Tackar, underbart:) Då klarade vi budgeten!