Finns det något ny bra singelplay FPS som inte är linjärt och/eller konsollanpassat?

Permalänk
Medlem

Finns det något ny bra singelplay FPS som inte är linjärt och/eller konsollanpassat?

Jag har varit out of the loop när det gäller spel till PC det senaste året. Jag gillar stuket på Modern Warfare spelen men jag tycker inte om att spela något som känns "nerdummat". Dvs. jag vill inte ha ett spel där man i praktiken har oändligt med liv bara man tar skydd en stund eller har en spikrak väg med waypoints som man måste följa.

Jag är främst intresserad av att köra singelplay. Multiplay så kör jag BF2 och DoD source.

Så finns det någon bra shooter som motsvarar mina kriterier? Det behöver inte nödvändigtvis vara ett spel som utspelar sig i nutid, sci-fi och historiskt fungerar också.

Permalänk
Medlem

Tror nog faktiskt det är ont om det i dagens läge, konsollifieringen av datorspelen har förstört nästan hela spelmarknaden tycker jag och det märks i alla genres.

I FPS-väg så är det som du säger, autoregen, superlinjärt, och så få egenheter som möjligt.
Det känns som att det enda som skiljer sig åt mellan spelen är färgskalorna.. Antingen är det olika nyanser av brunt eller grått.

Utöver det så är det bara att dyka mellan olika covers medan man rör sig någorlunda rakt fram.
Inga bossar, inga medpacks, inga val.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Stalker spelen kanske. Dom har jag haft väligt kul med.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

MEN VAFAN första gången startar min son om datorn mitt i posten och andra gången så råkar jag trycka på bakåt så hela posten försvann. Nu testar jag igen sista gången

Testa transformers WAR FOR CYBERTRON det är portat från konsoll, sämsta portningen ever men lyssna på mig först

Det är skithäftigt du har melee vapen precis som i gamla serietidningarna så du kan springa och skjuta förvandla dig till bil på en sekund och dodga missiler åka emot fienderna och skjuta hoppa ut över kanten förvandla dig i luften, landa bland fienderna och börja basha med yxa.

sen har alla olika robotar man kan välja mellan två unika abilities, nån kan stealta, nån har aoe stun osv.

Man kan inte ändra kontroller, spelet hänger sig om man alt tabbar (fast vissa kan tydligen tabba med windowsknappen)

men det är riktigt roligt, PMa mig om du testar och säg vad du tycker om det

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Kör modern warfare 1 de är nog de bästa påmca 3 år sen bf2 men ja kan rekomendera bad company 2 de har sina konsol vibbar men de är kul. Snart kmr ju cod black ops vilket ja tror på oxå

Men om du inte vill ha auto regen så får du spela bf 2 och cs, arma 2 funkar oxå bra
Om du kan få tag på battlefield vietnamn så testa de underbart

Permalänk
Medlem

Är inte autoregen i transformers

dock ibland kommer ratchet eller soundwave och healar upp dig lite

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

bossfighter i transformers finns det minsannn

GOGOGO

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Kom fram till att S.T.A.L.K.E.R. med 2009 modden var det som bäst passade mina kriterier

Permalänk
Medlem

Fallout New vegas?
Kanske lite gammla klassiker då, q2 unreal?

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

GRAW 1 & 2 (PC-versionerna) är utvecklade av svenska döda Grin. Det är helt annorlunda jämfört konsolversionerna och utnyttjar verkligen PC-formatet kontrollmässigt. Stödjer även PhysX och är riktigt kul online. Satsa på GRAW2, jag älskar det i alla fall. <3

Det är inte så mycket som verkligen är "PC-spel". Bege dig bakåt i tiden. :/ Stalker, alla tre, är riktiga (men buggiga) PC-spel. ^^

Visa signatur

åhoj