Nytt chassi sökes. Som har egenskap till snygg kabeldragning?

Permalänk
Medlem

Nytt chassi sökes. Som har egenskap till snygg kabeldragning?

Tjo!
Använder mig idag utav ett Antec 300 chassi. Men möjligheten till kabeldragning är riktigt usel på detta chassi måste jag säga. Det ska vara relativt lätt att gömma undan alla kablar tycker jag.
Min fråga lyder då, vilket chassi har som egenskap att få till snygg kabeldragning utan massa fix osv.
Priset får bli max 2000. Då ska det vara riktigt bra och snyggt =).
Så ett stilrent chassi med gott om plats för kabeldragning och långa grafikkort

M.V.H

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Om jag stod i dina skor skulle jag vänta på Define XL

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Corsair 600T?

Corsair Graphite Series 600T - miditower - utökad ATX
Corsair Graphite 600T - Inet.se

Hade själv köpt 600T men är lite besviken på en del punkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte precis samma sak

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Stilrent men kabeldragningen är inte mycket att hänga i granen.

Permalänk
Medlem

Define R3 är ju ett dugligt chassi med hyfsade möjligheter och ett lågt pris.

Annars är det bara att kolla rewievs på lite dyrare så ska du se att du hittar ngt

Permalänk

Corsair Obsidian 700D har jag precis satt in mitt i.
Där är ju strategiska hål precis intill alla kontakter på moderkorten och på alla ställen där sitter hårdvara o chassit så det blir ju bara att det sticker ut en liten sladd eller bara kontakten från baksidan där alla sladdarna samlas. Helt kanon.
Jag var ute efter ett rent och snyggt chassi och har fått det.
Stora ytor inne i det som stora moderkort kan sitta i också. Och luft som kan fara omkring hur enkelt som helst där inne.
På mitt ser det helt ödsligt ut.
Chassit har slukat allt som finns i det.
Kan bara rekommendera alla som ska köpa för 2000:- och som vill ha rent och snyggt med kablar som är ute efter det, att köpa detta.
Men väger sina modiga drygt 15 kg, och är stort.
Det är inget man springet runt med precis.
Jag ångrar mig NU när det är så snyggt att jag inte köpte 800 istället med dörr så jag kan se in på det fina jag byggt.
För det är synd att inte visa upp det för folk som kommer. Jag hade absolut om jag fått välja lagt 300:- till för en dörr och då hatar jag dörrar, bara för och få titta in och se så otroligt stiligt det ser ut.
Jag har fyllt alla fläkt hålen med och den är tyst som graven. Ny är det bara nät agget som låter och väsnas mer än alla andra.
Se rec på nätet med, och vill du se bild på hur mitt blev så sänd mail adress så sänder jag en bild.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Stilrent men kabeldragningen är inte mycket att hänga i granen.

För att det saknar hål? Tycker det ser ut att gå rätt bra ändå, finns alltid förlängningsladdar.

Finns ju en massa chassin med hål för kabeldragning idag, tycker fortfarande P183 håller om man inte måste ha större.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Simpson:

Corsair Obsidian 700D har jag precis satt in mitt i.
Där är ju strategiska hål precis intill alla kontakter på moderkorten och på alla ställen där sitter hårdvara o chassit så det blir ju bara att det sticker ut en liten sladd eller bara kontakten från baksidan där alla sladdarna samlas. Helt kanon.
Jag var ute efter ett rent och snyggt chassi och har fått det.
Stora ytor inne i det som stora moderkort kan sitta i också. Och luft som kan fara omkring hur enkelt som helst där inne.
På mitt ser det helt ödsligt ut.
Chassit har slukat allt som finns i det.
Kan bara rekommendera alla som ska köpa för 2000:- och som vill ha rent och snyggt med kablar som är ute efter det, att köpa detta.
Men väger sina modiga drygt 15 kg, och är stort.
Det är inget man springet runt med precis.
Jag ångrar mig NU när det är så snyggt att jag inte köpte 800 istället med dörr så jag kan se in på det fina jag byggt.
För det är synd att inte visa upp det för folk som kommer. Jag hade absolut om jag fått välja lagt 300:- till för en dörr och då hatar jag dörrar, bara för och få titta in och se så otroligt stiligt det ser ut.
Jag har fyllt alla fläkt hålen med och den är tyst som graven. Ny är det bara nät agget som låter och väsnas mer än alla andra.
Se rec på nätet med, och vill du se bild på hur mitt blev så sänd mail adress så sänder jag en bild.

Jag kan bara instämma! snyggt, stilrent och tarbort alla kablar! ba köpa!

Visa signatur

[moderboard: ASUS P5Q PRO] [cpu: Intel Q6600] [minnen: 2x Corsair 2GB DDR] [Grafikort: XFX 9800GT] [Nätagg: Antec 550w]