Permalänk
Avstängd

Xbox 360 Kinect

Kinect verka rju vara här nu, någon som provat ?

Känns som man kan skrota wii nu i alla fall, kinect verkar smartare då man slipper alla jävla kontroller, nu fattas bara titlarna.

Xbox.com | Vi presenterar Kinect?för Xbox 360®
GameStop

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kinect kommer fjärde november, du får hålla ut lite till

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

lånar tråden lite, de som har de gamla xboxen, kan de koppla in en kinect? för man behöver ju en speciell connecotoer eller va det va?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nej gamla boxen funkar bra med kinect

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyckte den verkade sjukt grym. Sedan insåg jag att den laggar, det är lagom med fördröjning. Jag skulle aldrig kunna spela så. Sen så är inte priset så mysigt heller. 1500 kr.... Får ju en till konsol för dom pengarna. Är mer inne på Playstation move då den verkar vara bättre med i stort sett inget lagg och så är priset mycket mysigare

Permalänk
Medlem

Lite dyrt enligt min mening, kommer nog inte att köpa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Nej gamla boxen funkar bra med kinect

tackar för svaret

Permalänk
Testpilot

Tror man vill ha knappar för att kunna spela ordentligt då man annars måste göra så stora rörelser för att kameran ska kunna uppfatta att du vill utföra en handling, Kinect kan omöjligen uppfatta enskilda fingrars rörelser och avgöra vad det är spelaren vill utföra.

Med både Wii och Move kan du utföra massor av saker med knapparna, exempelvis kan du tuta och växla i ett bilspel eller skjuta och ladda om i en actionspel utan att behöva vifta ihjäl dig.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Tror man vill ha knappar för att kunna spela ordentligt då man annars måste göra så stora rörelser för att kameran ska kunna uppfatta att du vill utföra en handling, Kinect kan omöjligen uppfatta enskilda fingrars rörelser och avgöra vad det är spelaren vill utföra.

Med både Wii och Move kan du utföra massor av saker med knapparna, exempelvis kan du tuta och växla i ett bilspel eller skjuta och ladda om i en actionspel utan att behöva vifta ihjäl dig.

Kan ju alltid kombinera vanliga handkontrollen och rörelser.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Testpilot

Dock har det inte funnits med en enda handkontroll i något av det MS visat upp, jag tror de enbart satsar på viftande.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Är väl bara 11 titlar som visats upp med Kinect än så länge?
Och dom flesta av dom verkar vara av typen familj och barn spel.
Tror inte dom vill visa att Kinect är "svagt" så man måste komplettera med en handkontroll nu i början, utan endast ha fokus på rörelser.

Är inte hundra men vill minnas jag läste nånstans att Fable 3 kommer har stöd för det på något sätt. Och det är ett spel man i första hand kör med handkontrollen. Peter är ju rätt galen i nya grejer och visade sitt Milo demo när Natal visades första gången.

Edit: Peter Molyneux Interview - Fable 3 DLC, Kinect, Valium - UGO.com
Kanske, kanske inte verkar det som.

Gissar även på att många utvecklare avvaktar lite för att se hur populärt det blir och hur många som köper det. Ingen poäng med att lägga ner hundratals av timmar i utveckling om ingen köper det. Lite 22 på det hela...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Korsordsguru

Dags att dra upp tråden igen känner jag. Någon som har förbeställt redan eller komma köpa vid release? Skulle slå till om jag hade haft nån inkomst men får vänta ett tag nu.

Microsoft Kinect (Xbox 360) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Övriga spelkontroller
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB (inkl. Kinect) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära konsoler

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men det är väl inte som det sjuka viftandet man blev tvungen att ha i eyetoy för t.ex att navigera i menyer?
Skulle vara kul om det faktiskt var så i deras e3 video från förra året då paret ska ha mysigt och hyra film om en av dem satt och eyetoyvifta...

Kommer dock inte köpa eftersom det känns som om de försöker inrikta sig på en yngre målgrupp än vad jag är med kinect.

Permalänk

Flopp inc.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av fieskmask:

Flopp inc.

Oh har du testat? Häftigt Hur var det?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja, spelen verkar ju fungera bra om man kollar på alla filmklipp på folk som testar det på mässorna. Dom ser ut att ha kul

Hjälper nog MS att ta lite kunder från Nintendo, speciellt dom yngre då.

Inte beställt än men lär göra när ja har pengar, vet dock inte hur ja ska placera det. Kör med proj, så står man upp och hoppar omkring mm så kommer man i vägen för den.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Har bokat med 4st spel!
Tror att detta kmr bli lite roligt ändå speciellt för barnen, och det har ju annonserats lite fler spel nu efter TGS som är riktade till äldre.
Kommer komma några stycken ändå: Kinect - Game List
Det kommer säkert inte vara optimalt i början men tekniken finns där, läste inte för så länge sedan om att den kan känna av fingerrörelser och läsa läppar vid stum tal. Kinect - Latest Updates

Så med rätt mjukvara så kommer detta bli skit bra tror jag!

Är lite förvånad dock att det inte är fler som skrivit "BIG FAIL!" "Vilket skit" "kommer bli världens flopp" osv, för det är vad 99% skriver i kommentarerna när någon spelsida har nyheter om Kinect. Dessa människor har inte ens provat plus att dom kan se in i framtiden hur det kommer bli med nya spel och mjukvaruuppdateringar. Lite roligt

En liten instruktionsvideo vad kinect kräver av ditt vardagsrum:
YouTube - Kinect - Developer Diary #2: How to Set-Up #Kinect

Är ingen fara för min del iaf men jag kan tänka mig att alla inte har sin konsol så att detta kan följas till punkt och pricka vilket i sin tur kan göra att många tycker kinect inte funkar så bra.
Lägger till en länk till en bild från instruktionsboken också: Bilder - Gamereactor Sverige

Men vem orkar inte plocka undan lite för att ha roligt?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Men det är väl inte som det sjuka viftandet man blev tvungen att ha i eyetoy för t.ex att navigera i menyer?
Skulle vara kul om det faktiskt var så i deras e3 video från förra året då paret ska ha mysigt och hyra film om en av dem satt och eyetoyvifta...

Kommer dock inte köpa eftersom det känns som om de försöker inrikta sig på en yngre målgrupp än vad jag är med kinect.

Eyetoy kände ju bara av rörelser. Därför var man ju tvungen att skaka handen som en idiot i en cirkel..
Kinect känner av kroppen, så där räcker det man att hålla handen där man vill "klicka".

Permalänk
Avstängd

Jag tror det helt hänger på spelen ifall Kinect blir populärt eller inte. Kommer det inga bra spel så är det väl självklart inget vidare. =/

Skrota Wii? Men hallå... Mario-spelen finns ju för sjuttan inte till XBOX 360.

Jag förstår mig inte på folk som säljer en konsol för att skaffa sig en annan... xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Kinect kommer inte ersätta kontrollen (hoppas jag inte iaf) utan det kommer vara
en rolig grej att ha och kan kanske komplettera en del spel som att vissa karaktärer känner igen dig via kameran i spelet lr ngt sådant. Sen kommer det komma fler spel och roligare än de första.
Så ett självklart köp för min del iaf, men som sagt var konsol ska spelas med handkontroll. Eller iaf "vanliga spel" till konsol ska ha kontroll.

Permalänk
Medlem

Vore väl häftigt att sitta o kontrollera allt på skärmen, när man tex. ser en film.
Men vad jag har sätt så verkar fördröjningen va en riktigt plåga.

Permalänk
Korsordsguru

Ja Kinecten kommer ju knappast ersätta handkontrollen. I till exempel de bilspel man set på film så är det enda man gör med Kinect är att styra ratten i princip. För mer hardcore gamers kan man kanske tänka sig att man kör ett bilspel som vanligt med handkontrollen och använder Kinect för att vicka huvudet för att styra kameran. Använda hela kroppen via Kinect plus ha två handkontroller i händerna skulle man nog kunna hitta på rätt mycket häftigt med också. Det är som sagt upp till spelutvecklarna att komma på lite innovativa idéer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gammal nyhet men någon som provat?
Microsoft drar på Kinect-turné - Gamereactor Sverige -
Själv ska man prova på gamex, ska bli roligt men ser mer fram emot att prova hemma.

Permalänk

Provade i Forum Nacka härom dan, Riktigt kul faktiskt. Speciellt när man spelar tillsammans med en kompis!

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem

Jasså!! Gött det låter lovande

Permalänk
Medlem

Se videon längst ner för lite info om kinect i den nya dashboarden.
Core Kinect games incoming - News at GameSpot

Permalänk

För de som är riktigt taggade och har tid här kommer 1h och 4min gameplay Kinect - Videos

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk

Jag har läst en hel del recensioner nu och även om spelen får hyfsat bra betyg (8/10 ibland, men för det mesta 6-7/10) så klagar alla på att kontrollen inte är speciellt bra och att man måste bedöma spelen för vad de är; casualspel. Jag är fortsatt väldigt tveksam till det här.

Permalänk
Medlem

Roligt att du säger att "alla" klagar när jag sett och läst många recensioner som säger det motsatta där folk är förvånade över hur bra den läser av dina rörelser. Jag tror dock att det kommer vara lite lag nu i början och så men det kommer uppdateras så småningom för hårdvaran finns där.
Så vänta och se om du inte vill köpa och prova

Permalänk
Medlem

Kommer ju dock aldrig bli som "minority report", som så många recensenter påpekar att det äntligen är som, att man kan styra med fingrarna . Det kan ju dock skyllas på MS val på en sämre kamera, dvs billigare, i Kinect som inte klarar av den upplösningen som krävs för att identifiera fingerrörelser (finns att läsa på eurogamer.com / Digital Foundry test av hårdvaran för ett par månader sen). Sen kommer ju alltid lagget att finnas där, just pga av att kameran först måste läsa av rörelserna personen utför (lär aldrig bli 1:1), men det kan nog minskas lite med bättre optimeringar i mjukvaran.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2