Permalänk
Medlem

Oblivion hjälp.

Hej,

Köpte precis och installerade spelet via steam. Körde igång, gjorde inställningar och startade spelet. Kom igenom första delen med cellen och sedan när första råttorna kommer så dödar jag dem och går in i den dörr i väggen som öppnats. Där inne kan jag loota en kista och sedan hänger sig spelet, hände 2 ggr på samma sätt. Bootar om och sedan så kommer jag inte förbi startmenyn, user control blablabla poppar upp, jag trycker ok, menyn poppar upp och så är jag i en evig loop.

1. Stängt av user control settings men menyn "startar om" och jag kommer ingenstans. Play->ny meny->play->ny meny osv.
2. Kör Win7 x64.

Hårdvaran är inga problem då jag ju kom igång i början och allt flöt på bra. Känns snarare som om spelet hälsade på Win7 och sedan ångrade sig. Nä, du va konstig, vill inte leka.... Någon som känner igen det här? Hittade en killle med samma problem på steam-forumet men han hade inte fått något svar :/

Vore väldigt tacksam för input!

Permalänk

Jag lirar allt mitt på Win7 x64.

Även Elder Scrolls IV, men jag har inte stött på detta problemet själv.
Kan det bero på att din version är tankad från steam..?
Har för mig att jag hört folk som haft problem med det någon gång.

Kan tyvärr inte hjälpa mer än så. Hoppas det löser sig! Oblivion är ju kul

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Medlem

kör det som win xp sp3

Permalänk
Medlem

Skumt är det. Det finns så otroligt många fixar och förslag att man blir snurrig. Det jag har gjort:

1. Avinstallation av FFD-show-codecen (matroskapack) gjorde att jag kom förbi startmenyn.
2. Startar launchern från mappen ist för från steam vilket gjorde att jag fick igång spelet och kunde lira.
3. Startade en ny karaktär och då kraschar det på samma ställe igen (under tutorial precis efter första råttorna kommer) trots att jag startat spelet på samma sätt som i 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

kör det som win xp sp3

Testade det också men det hjälpte inte på något sätt.