varför hittar jag inte mina steam spel?

Permalänk

varför hittar jag inte mina steam spel?

Hej.

Jag har nyligen installerat steam, men när jag går in på fliken ''games'' så finns inga spel där. (inte heller spel som är offline)

Jag använder en skoldatorn och bara så ni vet så får vi ha steam på den. Självklart är jag uppkopplad till internet och jag har uppdaterat steam.

Har även tillåtit så att brandväggen tillåter steam, har även stängt av UAC.

En rolig grej är också att jag inte kan se mina vänner trots att jag T.ex Kan gå in på ''stores'' och se vilka erbjudande steam har. Så jag antar att jag är hälften uppkopplad eller något

Permalänk
Medlem

Troligen har din skola blockat vissa portar i deras internet för att förhindra att ni inte ska kunna fiffla, på min skolas internet kunde ja inte fjärrstyra min dator fast ja hade programmen installerade. För övrigt vet jag inte om man kan lägg om portarna som steam går genom till 8080 eller liknande.

Detta hade även förklarat varför du kan va inne på store som är över webbläsaren (port 8080) och inte kan ladda ner spelen.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Steam har varit nere i fem timmar för underhåll. Kan hända att det är strulet. Det sägs vara klart nu klockan 18.00. Men det har redan skjutits fram en timme förut

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Steam-servrarna är nere idag. Något slags maintenance som har dragit ut på tiden. Servrarna kommer snart upp igen ska du se.

Permalänk

aha, tack för att ni sa det, hittade inget på google så jag trodde något var konstigt bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Steam har varit nere i fem timmar för underhåll. Kan hända att det är strulet. Det sägs vara klart nu klockan 18.00. Men det har redan skjutits fram en timme förut

Skrivet av Stealthbomb:

Steam-servrarna är nere idag. Något slags maintenance som har dragit ut på tiden. Servrarna kommer snart upp igen ska du se.

Yep det är bekräftat stryk det ja sa.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Steam Downtime Announcements - Page 18 - Steam Users' Forums

För den som vill följa utvecklingen ^^ 9AM PDT är 18.00 här i Sverige(så slipper ni räkna)

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2