Permalänk

Tips på hur jag ska modda min dator?

Tjena söker lite tips på hur jag kan modda min dator^^ Tänkte sätta runt 100st led lampor runt hela plexiglasskivan alltså som en typ "Ram" runt om Några andra tips på hur jag kan modda min dator? Har kollar runt i gallerierna men hittar inga direkt sådär coola mods Här är bilder på min nuvarande dator! Ursäkta dem kassa och stora bilderna

Imageshack - sida.jpg

Imageshack - sidautandrr.jpg

Imageshack - sida2.jpg

Imageshack - fram.jpg

Imageshack - fram2.jpg

Imageshack - bak.jpg

Där är alla bilder på datorn just nu!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Tjena söker lite tips på hur jag kan modda min dator^^ Tänkte sätta runt 100st led lampor runt hela plexiglasskivan alltså som en typ "Ram" runt om Några andra tips på hur jag kan modda min dator? Har kollar runt i gallerierna men hittar inga direkt sådär coola mods Här är bilder på min nuvarande dator! Ursäkta dem kassa och stora bilderna

Imageshack - sida.jpg

Imageshack - sidautandrr.jpg

Imageshack - sida2.jpg

Imageshack - fram.jpg

Imageshack - fram2.jpg

Imageshack - bak.jpg

Där är alla bilder på datorn just nu!

Kan du kanske göra det lite enklare för oss genom att sätta in de som "IMG" ?(så man ser direkt i inlägget o inte behöver trycka på alla enskilt)

Tack!

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

Kan du kanske göra det lite enklare för oss genom att sätta in de som "IMG" ?(så man ser direkt i inlägget o inte behöver trycka på alla enskilt)

Tack!

Jag prova men misslyckades... Blev bara en massa [X] Om du vet hur man gör kan du väl sätta in dem så andra kan se?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Skrivet av Zimonk:

Tycker att du ska sätta ännu mer LED lampor i datorn...

Har inte satt in några än förutom Cpu fläkt och standard där framme!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av freddechr:

Jag prova men misslyckades... Blev bara en massa [X] Om du vet hur man gör kan du väl sätta in dem så andra kan se?

Typ?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

måla detaljer oranga....hade jag gjort iagf

Permalänk
Medlem

Hej.

Snyggt chassi. Aspire X-cruiser Black. Har ett själv stående som jag ska använda så småningom. Jag lackade stommen svart och det blev jättesnyggt så det blir mitt tips. Byt ut fläkten i bakkant mot en med blå dioder i så fall.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Haha, ja nu blev bilderna VÄLDIGT stora och fina XD
Personligen tycker jag nog att chassit redan ser "färdigpimpat" ut. En massa fina lampor över allt. Med ännu fler lampor skulle det bara se överflödigt ut, skulle se ut som en jäkla julgran XD Plus att det skulle dra förbannat med ström! Försök komma på något annat kul sätt att modda datorn än en massa LED lampor Det är mitt förslag

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Haha, ja nu blev bilderna VÄLDIGT stora och fina XD
Personligen tycker jag nog att chassit redan ser "färdigpimpat" ut. En massa fina lampor över allt. Med ännu fler lampor skulle det bara se överflödigt ut, skulle se ut som en jäkla julgran XD Plus att det skulle dra förbannat med ström! Försök komma på något annat kul sätt att modda datorn än en massa LED lampor Det är mitt förslag

äru seriös när du tror led lampor drar mkt ström!?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

jag skulle ha lackat insidan svart iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

äru seriös när du tror led lampor drar mkt ström!?

Precis led drar knappt någe och generar inte någe värme typ alls Dock 100 är överdrivet xD sätt typ max 4 per sida av plexit. Borra sidan av plexit om man säger så och tryck in dem i själva plexit och fixa en snygg gravyr i plexit så kommer gravyran att lysa upp snyggt Modda chassit så att de blir upp och ner? Tycker jag e nice alla fall Sen byt så att e är en färg inte som du blått, turkost etc. Sleeva nätagg etc?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag skulle nog tagit moddat bort så många emblem som möjligt, ser ju ut som en jävla reklampelare :/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Ta bort 3.5" platserna och sätt hårddiskarna i 5.25" platserna ist.
Lacka alla kromade detaljer i någon färg, vit kanske?
byt diodena i mätarna till vita om du målar kromet.
såga lite snygga hål i moderkortsplåten om möjligt för att underlätta kabeldragning.
lacka "stommen" i valfri färg.
ta bort fläktgallret i bak och kanske det i fronten med som inte syns för att få ökat luftflöde.
Damma!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Musikälskare

Tycker den redan ser "fjortismoddad" ut, no offence

Mitt tips är att göra den mer stilren iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Tycker den redan ser "fjortismoddad" ut, no offence

Mitt tips är att göra den mer stilren iaf

Hur ska jag göra den mer stilren då Och den var så när jag köpte den Har igentligen inte gjort något förutom att ta bort 2st blå lysande fläktar för dem lät som en dammsugare!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Musikälskare

Jo men poäng var att du köpte den "färdig moddad" ^^

Hmm jag vet inte

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Jo men poäng var att du köpte den "färdig moddad" ^^

Hmm jag vet inte

Hur ska jag få den lite mer stilren då?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Hur ska jag få den lite mer stilren då?

Måla svart, ta bort lysande leds. göra ngt åt dom i fronten, måla over eller ta bort hela dörren, ta bort alla klistermärken och annat lull lull som sitter på utsidan

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tycker den redan ser "fjortismoddad" ut, no offence

Mitt tips är att göra den mer stilren iaf

Hej.

Skulle vi kunna se en tråd om moddning som inte handlar om vad som ser barnsligt ut eller inte. Det finns 2 skolor inom detta område. De som vill ha allt så stilrent och stelt som möjligt och de som vill ha massor av ljus, dioder etc. Trådskaparen hade en grundidé och ville ha tips så kom med sådana istället för att gnälla över "fjortismoddning".

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av Jagab:

Hej.

Skulle vi kunna se en tråd om moddning som inte handlar om vad som ser barnsligt ut eller inte. Det finns 2 skolor inom detta område. De som vill ha allt så stilrent och stelt som möjligt och de som vill ha massor av ljus, dioder etc. Trådskaparen hade en grundidé och ville ha tips så kom med sådana istället för att gnälla över "fjortismoddning".

Fick en lite bättre ide istället för MASSA led lampor runt, och istället borra hål i sidan från plexiglaset så det typ lyser inne i glaset i stället !

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Du menar som Upplyst.se Lysdioder, LED, ljusskyltar och annat som lyser upp din tillvaro ? Ja, det skulle ju kunna bli snyggt. Plexit är ganska tunt så det blir nog svårt men försöka duger.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av Jagab:

Du menar som Upplyst.se Lysdioder, LED, ljusskyltar och annat som lyser upp din tillvaro ? Ja, det skulle ju kunna bli snyggt. Plexit är ganska tunt så det blir nog svårt men försöka duger.

Oj jävlar vad snyggt! Hur har dem gjort logon och det i plexiglaset? Ja ungefär så menar jag Men om vi säger att skivan är 2.8mm bred och leden är 3mm gör det något om lampan sitter ute 0.2mm från glaset? alltså det är precis utanför glaset, eller det förstör det hela?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Nej, det tror jag inte. Pröva dig fram. Skulle det blir fel så får du helt enkelt skaffa tjockare plexi. Glöm inte att kolla "nitarna" (de kromade sakerna på chassisidan) de fungerar som mutter till en skruv på baksidan och mina var spruckna allihop.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone