Permalänk

Steam id bann

Hej

Jag har blivit steam id bannad på hemsida playseek.se och om jag nu köper ett nytt cskonto kommer jag då kunna göra ett nytt konto på playseek och kunna börja spela igen ?. Har frågat en del om dom säger att man kommer bli bannad för att dom ser att man är på samma ip, är det sant ?.Om det är sant så undrar jag hur man byter ip på lättaste sätt.

Tack !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Att fuska är dumt
IP kan du byta lätt däremot

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av 1guy:

Att fuska är dumt
IP kan du byta lätt däremot

Det håller jag med om men blev inte bannad för fusk blev bannad för fult språk och han som började nojsa med mig tog in en admin som gav mig bann

Hur byter jag ipn då?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Man behöver inte fuska för att bli steam-id bannad där.

Det kan ju inte banna din ip eftersom man alltid kan skylla på att "min systers faster som bor i källaren vill spela på sitt acc".

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det är den publika (externa IP) som måste bytas i så fall. Har du fast IP ifrån t.ex. BBB så kan du inte ändra den.
Såhär står det på deras hemsida:

"Vilka tjänster har fast IP-adress?
Premium och Fibertjänsterna är de tjänster som har fasta IP-adresser. Övriga har dynamiska IP-adresser."

Förmodligen kör du ADSL? Isåfall har du dynamisk IP och kan då oftast ändra din IP.

En sak som är viktig att tänka på är att man kan dela in IP-adresser i två olika fack - intern och extern. Din interna IP-adress är den som du har till din dator i hemmet, det vill säga den IP-adress du blir tilldelad av din router/modem. Denna IP kan du ändra jättelätt genom att ändra lite i inställningarna på routern. Brukar oftast se ut något i stil med 192.168.*.*.

Den externa IP-adressen är den som kommer utifrån, dvs. från din ISP (Internet Service Provider, alltså Bredbandsbolaget i detta fall). Denna IP-adress är den som kan användas för att till exempel spåra ditt hus.

Jag antar också att det är den här IP:n du vill byta ut?

Eftersom du du har dynamisk IP kan du göra på följande vis för att byta ut din IP (taget direkt från BBB):

"Varför får min dator samma IP-adress och hur gör jag för att byta?
Bredbandsbolaget delar ut IP-adresser med hjälp av en DHCP-server. Denna server följer DHCP-standard. Detta innebär att DHCP-servern delar ut den IP-adress klienten begär när klienten gör en DHCP-request. Windows DHCP-klient fungerar så att den alltid begär den IP-adress den hade sist när du gör en DHCP-renew. Det gör att din dator alltid får den IP-adress du hade senast, om den finns ledig. Är den inte ledig, får du en ny."

Om du absolut vill byta IP-adress kan du göra så här.

Windows XP/2000/Vista/7:

1. Klicka på Start
2. Välj kör
3. Skriv: cmd
4. Skriv: ipconfig /release
5. Skriv: net stop "DHCP Client"
6. Skriv: net start "DHCP Client"
7. Skriv: ipconfig /renew

Efter du gjort detta kan du för säkerhets skull dra ut strömsladden till ditt modem (och router om du har), sätta in den igen efter ett par minuter eller så och förhoppningsvis har du tilldelats en ny extern IP.

Annars är VPN eller en ny ISP ett alternativ

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Man behöver inte fuska för att bli steam-id bannad där.

Det kan ju inte banna din ip eftersom man alltid kan skylla på att "min systers faster som bor i källaren vill spela på sitt acc".

Har 3 polare som blivit bannade och alla säger att man blir bannad om man köper nytt acc men kör på samma ip, vill ju inte riskera att bli bannad

Skrivet av Sjodden:

Det är den publika (externa IP) som måste bytas i så fall. Har du fast IP ifrån t.ex. BBB så kan du inte ändra den.
Såhär står det på deras hemsida:

"Vilka tjänster har fast IP-adress?
Premium och Fibertjänsterna är de tjänster som har fasta IP-adresser. Övriga har dynamiska IP-adresser."

Förmodligen kör du ADSL? Isåfall har du dynamisk IP och kan då oftast ändra din IP.

En sak som är viktig att tänka på är att man kan dela in IP-adresser i två olika fack - intern och extern. Din interna IP-adress är den som du har till din dator i hemmet, det vill säga den IP-adress du blir tilldelad av din router/modem. Denna IP kan du ändra jättelätt genom att ändra lite i inställningarna på routern. Brukar oftast se ut något i stil med 192.168.*.*.

Den externa IP-adressen är den som kommer utifrån, dvs. från din ISP (Internet Service Provider, alltså Bredbandsbolaget i detta fall). Denna IP-adress är den som kan användas för att till exempel spåra ditt hus.

Jag antar också att det är den här IP:n du vill byta ut?

Eftersom du du har dynamisk IP kan du göra på följande vis för att byta ut din IP (taget direkt från BBB):

"Varför får min dator samma IP-adress och hur gör jag för att byta?
Bredbandsbolaget delar ut IP-adresser med hjälp av en DHCP-server. Denna server följer DHCP-standard. Detta innebär att DHCP-servern delar ut den IP-adress klienten begär när klienten gör en DHCP-request. Windows DHCP-klient fungerar så att den alltid begär den IP-adress den hade sist när du gör en DHCP-renew. Det gör att din dator alltid får den IP-adress du hade senast, om den finns ledig. Är den inte ledig, får du en ny."

Om du absolut vill byta IP-adress kan du göra så här.

Windows XP/2000/Vista/7:

1. Klicka på Start
2. Välj kör
3. Skriv: cmd
4. Skriv: ipconfig /release
5. Skriv: net stop "DHCP Client"
6. Skriv: net start "DHCP Client"
7. Skriv: ipconfig /renew

Efter du gjort detta kan du för säkerhets skull dra ut strömsladden till ditt modem (och router om du har), sätta in den igen efter ett par minuter eller så och förhoppningsvis har du tilldelats en ny extern IP.

Annars är VPN eller en ny ISP ett alternativ

Jo jag tror det är ADSL jag har, har redan testat dom där stegen 1-7 men ipn är fortfarande samma

läste att man kunde dra ut nätverkskabeln över natten och få ny ip dan efter, stämmer det ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Du måste ju självklart göra ett nytt account på playzeek också. Men eftersom deras admins är en hög av trattar som bannar för minsta lilla så skulle det inte förvåna mig om det bannar enbart för att det finns en ban på din ip.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Har 3 polare som blivit bannade och alla säger att man blir bannad om man köper nytt acc men kör på samma ip, vill ju inte riskera att bli bannad

Jo jag tror det är ADSL jag har, har redan testat dom där stegen 1-7 men ipn är fortfarande samma

läste att man kunde dra ut nätverkskabeln över natten och få ny ip dan efter, stämmer det ?

Det kan jag inte svara på tyvärr. Men har du internet via tele-jackar? Om så så har du ADSL

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Öh sen när blir man steam-id bannad för att man har ett fult språk?
Nu tar jag för givet att du inte kan joina någon server alls, eller är det bara playzeek du inte kan spela på?

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Du måste ju självklart göra ett nytt account på playzeek också. Men eftersom deras admins är en hög av trattar som bannar för minsta lilla så skulle det inte förvåna mig om det bannar enbart för att det finns en ban på din ip.

Jo nytt acc ska jag ju göra. Det är de jag är rädd för

Skrivet av Sjodden:

Det kan jag inte svara på tyvärr. Men har du internet via tele-jackar? Om så så har du ADSL

Jag kopplar nätverkabeln till ett uttag på väggen som leder till modemet/routern

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Då måste du gå in i routern och släppa ip då det är den och inte din dator som tar den externa IP. Inte allt modem/routrar som har den funktionen så att låta det vara avstängt kan vara en lösning

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Jag kopplar nätverkabeln till ett uttag på väggen som leder till modemet/routern

Men går modemet/routern till tele-jacket då? Annars (om allt bara går ut i väggen) är det kanske fiber.
Kolla din hastighet på Bredbandskollen TPTEST har du typ 2 upp och 2-20 ned är det troligen ADSL.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Skrivet av Iceman17:

Öh sen när blir man steam-id bannad för att man har ett fult språk?
Nu tar jag för givet att du inte kan joina någon server alls, eller är det bara playzeek du inte kan spela på?

Alla bans i CS görs via steam-id, förutom vid ett fåtel fall när det inte gått att ta fram utan då blir det ip-ban.

Dvs. Han e bara bannad på deras servrar, inte vac-bannad eller steambans.

Permalänk
Skrivet av Sjodden:

Men går modemet/routern till tele-jacket då? Annars (om allt bara går ut i väggen) är det kanske fiber.
Kolla din hastighet på Bredbandskollen TPTEST har du typ 2 upp och 2-20 ned är det troligen ADSL.

Fiber är det inte,

ta emot: 8,07 Mbit/sek
skicka: 0,97 Mbit/sek

Skrivet av WolfOfVengeance:

Alla bans i CS görs via steam-id, förutom vid ett fåtel fall när det inte gått att ta fram utan då blir det ip-ban.

Dvs. Han e bara bannad på deras servrar, inte vac-bannad eller steambans.

Bara bannad från dom servrarna från playseek, det står när jag försöker gå in och spela att min steam id är bannad men det står inget om ip ban

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Fiber är det inte,

ta emot: 8,07 Mbit/sek
skicka: 0,97 Mbit/sek

Då har du garanterat ADSL

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Sötast

Dra ut inkommande kabel från modemet över natten.

Stäng av modemet över natten och du har ett nytt ip på morgonen.

Eller om du pallar göra det så stäng av modemet i 25minuter på dagen och sätt sedan igång det igen, då BÖR du ha ett nytt ip.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hos telia kan man iaf byta lätt genom att byta MAC i routern, går ned i cirka 20 minuter och sedan kommer en ny ip.
Antar att samma gäller i ditt fall.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Dra ut inkommande kabel från modemet över natten.

Stäng av modemet över natten och du har ett nytt ip på morgonen.

Eller om du pallar göra det så stäng av modemet i 25minuter på dagen och sätt sedan igång det igen, då BÖR du ha ett nytt ip.

Har tyvärr inte möjligheten att stänga av modemet då min familj använder det nästa hela tiden. Testade att dra ut nätverkskabeln över natten och sätta i den igen men har forfarande samma

Skrivet av TheDaemon:

Hos telia kan man iaf byta lätt genom att byta MAC i routern, går ned i cirka 20 minuter och sedan kommer en ny ip.
Antar att samma gäller i ditt fall.

Har inte telia

Testade proxy programmet tor och då får jag ny ip men internet blir väldigt trögt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jooelhoglund:

Har tyvärr inte möjligheten att stänga av modemet då min familj använder det nästa hela tiden. Testade att dra ut nätverkskabeln över natten och sätta i den igen men har forfarande samma

Har inte telia

Testade proxy programmet tor och då får jag ny ip men internet blir väldigt trögt

Nätverkskabeln kommer med största sannolikhet inte påverka något.

Vet att du inte har telia, därför jag skrev att jag antog att samma funkar i ditt fall.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Bara bannad från dom servrarna från playseek, det står när jag försöker gå in och spela att min steam id är bannad men det står inget om ip ban

Framgår visserligen inte om det gäller 1.6/CZ eller Source och minns inte riktigt admin-pluginsen på source (tror den modellen vi använde inte finns längre) men ivf på amx (1.6/cz) så bannas steam-id. ip registreras bara i samband med bannen men kan enkelt kryssas för av behörig admin så även det gäller.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Nätverkskabeln kommer med största sannolikhet inte påverka något.

Vet att du inte har telia, därför jag skrev att jag antog att samma funkar i ditt fall.

Okej

Skrivet av WolfOfVengeance:

Framgår visserligen inte om det gäller 1.6/CZ eller Source och minns inte riktigt admin-pluginsen på source (tror den modellen vi använde inte finns längre) men ivf på amx (1.6/cz) så bannas steam-id. ip registreras bara i samband med bannen men kan enkelt kryssas för av behörig admin så även det gäller.

Okej, kör nu med tor proxy och har inte blivit bannad än

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Byt Mac adress med SMAC 2.0

min polare skrev så här engång:
Undvika systemban på PlayZeek.
Det som händer när du blir bannad för fusk är att din XP key och din hardware ID på din hårddisk blir registrerat och varannan dag söker voiplay igenom detta och det innebär att hittar den exakt samma XP key som innan så kommer du att bli bannad igen om hardware id och resterande är identiskt, har alltså ingenting med ditt steam account att göra eller din ip adress.

Dom bannar dock ditt steam konto och begränsar dig från att skapa fler konton på din IP adress på 24 timmar, men det är XP key och hardware id som du ska byta.

PC Support - By Category / productkeysactivation/ht/chang expkey.htm där kan du läsa om hur man byter XP key, alternativt bara söka på google så kommer du hitta.

Du ska även byta namn på din dator till något helt annat än tidigare.

http://www.xboxharddrive.com/f reeware.html

där kan du byta serial number till din hårddisk.