Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med SweC avatar

Hej, visste inte vars jag skulle posta denna tråd riktigt, moderator får gärna flytta tråden. :en jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med en avatar.

Först om främst, får man ha en avatar som har samma bakgrundsfärg som hemsidan har?
Om det är tillåtet, skulle någon kunna fixa det åt mig? Är inte så bra på PS och jag vet inte vilken färgkod det är.

Lägger upp originalbilden jag vill ha som avatar.
gd jpg

Och om någon har ork, så får den personen gärna göra bilden lite skarpare runt kanterna, den är rätt blurrig.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Normalt brukar det vara svårt att få hjälp med sånt här, men jag tycker du frågade snällt, så varsågod:

(väldigt snabbt och slarvigt gjort, men i avatar-storlek borde den se ok ut)
gd 2 png

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Normalt brukar det vara svårt att få hjälp med sånt här, men jag tycker du frågade snällt, så varsågod:

(väldigt snabbt och slarvigt gjort, men i avatar-storlek borde den se ok ut)
gd 2 png

Trodde det skulle vara omöjligt att få hjälp med detta
Tack så jättemycket, blev skitbra!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Avatarer behöver ju inte vara så snygga, bara de är gjorda med passion.

Snällt av dig att fixa det hapone förresten.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Avatarer behöver ju inte vara så snygga, bara de är gjorda med passion.

Snällt av dig att fixa det hapone förresten.

Haha, ja din va rätt frän iaf Exakt vad är det jag ser på din avatar?

Varför jag ville ha hjälp med min avatar är för att jag tycker inte jag är nog bra på PS för att få den snygg, tycker Grand danois är sjukt fina hundar (har en själv) så jag tyckte att min avatar borde vara fin med

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ser man inte att det är en ananas?
Visst det ser ju ut som att någon stålskadad på lsd har målat den i paint men så illa trodde jag inte det var.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Ser man inte att det är en ananas?
Visst det ser ju ut som att någon stålskadad på lsd har målat den i paint men så illa trodde jag inte det var.

Såg det just efter jag postade, sry

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ta en cool bild från google och rita dit en mössa i paint = profit

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Ta en cool bild från google och rita dit en mössa i paint = profit

Nu tänker du fel, såhär:

1. ta en cool bild från google
2. rita en mössa
3. ??????
4. profit

(för övrigt kan jag säga att jag gjorde det där mest i after effects faktiskt. Avänder det rätt ofta för enklare bildbehandling, när jag är betydligt mycker mer hemma där. Hittade inget matte-choker i PS, går det ens att choka en alfa där?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Nu tänker du fel, såhär:

1. ta en cool bild från google
2. rita en mössa
3. ??????
4. profit

Hur menar du nu?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Hur menar du nu?

Tog för givet att du syftade på the underpant gnomes från southpark

och deras plan:

Permalänk
Medlem

Aha, det där avsnittet är riktigt roligt faktiskt.

Mer korrekt hade ju blivit det här då:

1. Collect picture
2. ?
3. Profit

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Men .. det måste ju vara överkurs (d.v.s. "fusk") att använda något svårare än .jpeg/paint till en liten forumavatar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Men .. det måste ju vara överkurs (d.v.s. "fusk") att använda något svårare än .jpeg/paint till en liten forumavatar?

Tror jag satt i 10 min för att hitta rätt storlek på min avatar, eftersom paint förminskar i % och inte i pixlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Tror jag satt i 10 min för att hitta rätt storlek på min avatar, eftersom paint förminskar i % och inte i pixlar.

Man kan förminska i pixlar också. Det kallas för "Bildpunkter" i paint.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Tror jag satt i 10 min för att hitta rätt storlek på min avatar, eftersom paint förminskar i % och inte i pixlar.

Skrivet av Shrudder:

Man kan förminska i pixlar också. Det kallas för "Bildpunkter" i paint.

Headshot!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Min avatar är förjävla ful. Skulle egentligen vilja byta, men jag har haft den i så många år nu att det känns som ett dumt drag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Man kan förminska i pixlar också. Det kallas för "Bildpunkter" i paint.

Måste ha missat detta eller så fanns det inte i vistas paint(kollade i W7 o där fanns det)