Permalänk
Medlem

Godaste pizzan i din stad?

Pizza är gott, vilken pizzeria gör de bästa pizzorna där du bor?
Kan vara kul att veta var man ska gå om man besöker nya städer.

Jag inleder med att säga att jag själv inte har speciellt bra koll på pizza-utbudet i Stockholm, där jag bor. Men jag åt för en tid sedan en pizza på hornsgatan, tror stället hette typ Stora Vikingen eller något sådant. Den var grymt god iaf.

Så, var ska man käka pizza om man är där du är?

Permalänk
Medlem

Var käkar man bäst i Umeå då?
Här i Arvidsjaur är alla pizzeriorna av samma klass. Enda skillnaden är hur mycket fyllning man får från gång till gång.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Pion gör dom godaste kebabpizzorna i Umeå av dom ställerna jag ätit på.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Italia i Uddevalla.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

I Hässleholm är det Pizzeria Torino som gäller!
Tjock botten, lite extra ost och mycket (men inte för mycket) på.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Var käkar man bäst i Umeå då?
Här i Arvidsjaur är alla pizzeriorna av samma klass. Enda skillnaden är hur mycket fyllning man får från gång till gång.

Nu är det några år sedan jag flyttade därifrån, men när jag bodde där så fanns det en pizzeria som låg på skeppargatan på teg, vet dock inte om den finns kvar.
Numera när jag är hemma så går jag alltid till Tre Kronor eftersom att den ligger närmast. De gör en klart godkänd kebabpizza där.

Permalänk
Medlem

Prisma i Haninge gör riktigt goda pizzor!

Permalänk
Medlem

Äter inte pizza så ofta, men ska jag ha en kebabpizza så blir det min lokale pizzeria i Vessigebro
Toppat med massvis av krispig isbergssallad såklart.
Annars blir det nästan alltid en kebabrulle på La Casa i Falkenberg.

Permalänk
Medlem

Michelangelo, enda italienaren av 7 pizzerior här. Den överlägset bästa också.

Pizzeria Michelangelo KUNGSÖR - Gula Sidorna på eniro.se

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Ludvika:
Flamenco har helt underbara pizzor om man gillar kebabpizza med pommes på. En sån barnpizza får jag knappt i mig då det är skapligt mycket på dem också. Lite dyrt dock. Men kebabsåsen är så god att man tror att den inte är från denna värld. Gillar man inte lite tjockare pizzor så ska man undvika detta ställe helt.

Gourmet har sjukt billiga pizzor och helt okej mat för pengarna. Man får rätt mycket mat också.

Torino Har lätt de godaste kebab och kycklingtallrikarna i stan. Ett av få ställen som har hemkörning också. Undviker dock deras pizzor.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Hedersmedlem

Om du är i kära Ängelholm så ta och stick till Acapulco och beställ en Nordbanken. Det är en kebabpizza med jordnötter på.

Hmm det hade varit ganska roligt att se vad pizzorna kostar i Sverige. Här kostar alla (vid lunch och inklusive 33cl burk) 60kr.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Pizzeria Gibraltar precis vid Chalmers såklart.
Speciellt gött att kunna applicera sås allt eftersom.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Stadsparken och Venezia
Fast... jag har inte ens testat hälften av stans pizzerior, jag tror att att Katrineholm har högst pizzeria per capita i Sverige (OBS skämt)

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Pizzeria Gibraltar precis vid Chalmers såklart.
Speciellt gött att kunna applicera sås allt eftersom.

Då föredrar jag nog Dorado och Mossen, inte långt därifrån

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Pizzeria örn!

Men det ska finnas en grym i örgryte.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Om det är någon som passerar förbi Dalsjöfors som ligger ca 1.5 mil utanför Borås. Så är Pizzeria Roma att rekommdera. Slår dom flesta pizzerier jag har ätit på i vårat kära land.

Permalänk
Medlem

Pizzeria Alcamo i Jönköping. Åtminstone en gång i tiden, varit vegetarian ett tag nu så det var alldeles för länge sen.

Permalänk
Medlem

Måste berätta att jag haft en pizza-revelation i år.

Vi har ett nyöppnat (i somras) mathak i Tranås, som kallar sig "Eat-aliano" (höhöhö).
Stället har sen gammalt (gratis) utkörning i hela byn & maten har tidigare varit .. ok.
(20-25 olika turkpizzor med det vanliga utbudet.)

Nu har det hänt något. Två italienska bröder med ambitioner driver sen i våras stället,
man serverar 4 sorters pizza, ett tiotal thairätter & .. 5-7 (osäker) pastarätter.

1. Deras bättre thairätter är numera himmelska. Man använder någon svindyr & internt (kockens familj)
importerad krydda som gör premiumrätterna till riktiga showstoppers. Otroligt bra.

2. Pastarätterna är som direkt över disk i Neapel. Italien i ett nötskal. Mycket bra (och mättande).

3. Pizzorna .. En helt annorlunda upplevelse än alla andra pizzor man någonsin smakat.
Brödet (degen) är krispig men inte torr och samtidigt sötare än all annan pizza man har ätit.
Fyllningen är av bästa tänkbara italienska råvaror, lufttorkad skinka, fin buffelmozzarella & fräsch ruccola.
Olivoljan är ett givet inslag och man kan också välja att prova fyra olika italienska korvar på samma pizza.
Man toppar alltid med bästa tänkbara parmesan & servicen är på familjär nivå & i övrigt fantastiskt.
Den hemgjorda peston som serveras på & till pasta & pizza är asgrym.

Bara som ett litet tips ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Måste berätta att jag haft en pizza-revelation i år.

Vi har ett nyöppnat (i somras) mathak i Tranås, som kallar sig "Eat-aliano" (höhöhö).
Stället har sen gammalt (gratis) utkörning i hela byn & maten har tidigare varit .. ok.
(20-25 olika turkpizzor med det vanliga utbudet.)

Nu har det hänt något. Två italienska bröder med ambitioner driver sen i våras stället,
man serverar 4 sorters pizza, ett tiotal thairätter & .. 5-7 (osäker) pastarätter.

1. Deras bättre thairätter är numera himmelska. Man använder någon svindyr & internt (kockens familj)
importerad krydda som gör premiumrätterna till riktiga showstoppers. Otroligt bra.

2. Pastarätterna är som direkt över disk i Neapel. Italien i ett nötskal. Mycket bra (och mättande).

3. Pizzorna .. En helt annorlunda upplevelse än alla andra pizzor man någonsin smakat.
Brödet (degen) är krispig men inte torr och samtidigt sötare än all annan pizza man har ätit.
Fyllningen är av bästa tänkbara italienska råvaror, lufttorkad skinka, fin buffelmozzarella & fräsch ruccola.
Olivoljan är ett givet inslag och man kan också välja att prova fyra olika italienska korvar på samma pizza.
Man toppar alltid med bästa tänkbara parmesan & servicen är på familjär nivå & i övrigt fantastiskt.
Den hemgjorda peston som serveras på & till pasta & pizza är asgrym.

Bara som ett litet tips ..

Låter nästan som att man skulle ta en sväng till tranås bara för den sakens skull

Permalänk
Medlem

Pizzeria 12an!

... men sen så är de ju den enda pizzerian i min "stad"

Permalänk
Medlem

Shish Kebab. I den stora staden Ånge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

1. Deras bättre thairätter är numera himmelska.

Thaimat, gjord av italienare? Hmmm

Permalänk
Medlem

Kville Pizza i Göteborg, kantarellpizzor ftw!

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Michelangelo, enda italienaren av 7 pizzerior här. Den överlägset bästa också.

Pizzeria Michelangelo KUNGSÖR - Gula Sidorna på eniro.se

Ofta! Där jag bor ju! Men fy vilka pizzor den gubben lyckas göra!

Permalänk
Medlem

Pizzeria Lupos i Malmö har jävligt goda pizzor. I Eslöv väljer jag Bobbys pizzeria vid stationen.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Hedersmedlem

Min röst går nog fortfarande till klassikern Pizzeria Ruffino i Majorna, Göteborg.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Thaimat, gjord av italienare? Hmmm

Kocken är thailändare. Det är hans familj borta i Thailand som skickar thaikryddan jag yrade om.

Permalänk

Tjo!

Då jag är ifrån kebabsåsen och pizzans stad i landet Sverige så kan man mer eller mindre få en mycket mycket god pizza på dom flesta ställen här i staden, Trollhättan är det förövrigt som jag talar om. Fanns tidigare en liten notis på Wikipedia om jag inte minns fel med texten "Det sägs att den godaste kebabsåsen görs i Trollhättan" vilket säger det mesta.

I Trollhättan skall man om man orkar besöka följande pizzerior: Athena, Hollywood, Hugin, Rosanna, Emma, Järnvägsgrillen eller den eminenta Pizzeria Paris. Utöver dessa ställen finns det väl ungefär ett helt kompani till om man vill men enligt mig så är dessa pizzerior jag nämnde de godaste enligt mitt tycke.

Hatar att åka utomstads och käka kebabpizza eller något med kebabsås på överhuvudtaget för det smakar ta mig fanken inte i närheten av så gudomligt som det gör i mina hemtrakter, smaken är väl som baken antar jag.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Justja, om man är i Umeå är ju rullpizzan på torget ett givet förslag!
Otroligt enkel och smart idé, ta en vanlig pizza, rulla ihop den som en rullkebab. Av någon anledning verkar det här inte ha spridit sig, trots att det funnits i Umeå sen 1987. Perfekt som lunch eller bakismat. Och väldigt gott är det också.

Permalänk
Medlem

Har man någon anledning att göra ett besök till bruksamhället Sandviken, och är sugen på riktigt goda pizzor så är till pizzerian Viking man ska vända sig till. Kebab pizzorna där är inte utav denna värld kan jag informera om.

Vet inte hur många sena nätter i krogsvängen man har hamnat där för att stilla fyllerhungern. Men gott är det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10