Permalänk

The sims 3 hjälp!

Hej jag skulle behöva lite hjälp med en sak det är nämligen så att jag inte kan spela The sims 3, när jag startar det så kommer det först upp 2 varningar.

Första:
WARNING: Unable to identify your Hardware!
The game is unable to identify your hardware. You may need to adjust your graphics settings manually for optimal quality and performence.

och andra:
WARNING: Unrecognised video card!
Your video card was not found in our database. Your graphic settings has been set as high as possible, but you may wish to reduce them if you are experiencing poor performance.

Någon som vet hur jag fixar?

Jag har ett Nvidia geforce 460 1gb grafikkort
och en amd phenom2 x4 965 3,4 GHz processor
(och 4gb ram minne)

Jag kan inte ändra några inställningar (inte ens ljudinställningarna) i spelet och om jag försöker gå in till sunset valley så är allt vitt.

Permalänk
Medlem

Om du tittar på spelets systemkrav, så stödjer inte spelet ditt grafikkort. Därför får du de felmeddelanden. Köp ett nytt grafikkort eller låna en kompis dator

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av kollidera:

Hej jag skulle behöva lite hjälp med en sak det är nämligen så att jag inte kan spela The sims 3, när jag startar det så kommer det först upp 2 varningar.

Första:
WARNING: Unable to identify your Hardware!
The game is unable to identify your hardware. You may need to adjust your graphics settings manually for optimal quality and performence.

och andra:
WARNING: Unrecognised video card!
Your video card was not found in our database. Your graphic settings has been set as high as possible, but you may wish to reduce them if you are experiencing poor performance.

Någon som vet hur jag fixar?

Jag har ett Nvidia geforce 460 1gb grafikkort
och en amd phenom2 x4 965 3,4 GHz processor
(och 4gb ram minne)

Jag kan inte ändra några inställningar (inte ens ljudinställningarna) i spelet och om jag försöker gå in till sunset valley så är allt vitt.

Det är många fler spel, som du inte kan spela med det grafikkortet. Det är för gammalt.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet?

Jag trodde precis som du, först att det var ett GTX men det är ett geforce.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk

För gammalt graftkkort? Den är ju väldigt ny, kom ju nyss

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har svarat verkar ju tro att trådskaparen har ett Geforce av modell urgammal. Ni kanske blandar ihop hans GTX 460 med Geforce MX440? Det du kan göra är att se till att ha de senaste drivrutinerna och senaste versionen av spelet.

Permalänk

som en av dom där som knarkar sims 3 kan man flika in med att det går att spela med grafikkort som inte stöds..... (4670)

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Skrivet av akeripper:

som en av dom där som knarkar sims 3 kan man flika in med att det går att spela med grafikkort som inte stöds..... (4670)

also kollat under game updates fliken?

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Skrivet av Alfa-Omega:

Det är många fler spel, som du inte kan spela med det grafikkortet. Det är för gammalt.

Skrivet av Alfa-Omega:

Jag trodde precis som du, först att det var ett GTX men det är ett geforce.

Skrivet av Martin_Thorén:

För gammalt graftkkort? Den är ju väldigt ny, kom ju nyss

Det är ett sånt jag har, är det för gammalt? :S
https://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kollidera:

Det är ett sånt jag har, är det för gammalt? :S
https://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-...

Som jag skrev så har de av någon anledning trott att du har ett gammalt GeForce MX.

Permalänk
Medlem

uppdatera the sims, antagligen är kortet för nytt för din patch. gå in på eagames hemsida, leta upp the sims 3 och där borde det finnas uppdateringar till det (patcher). kan även finnas i startmenyn på spelet, har aldrig spelat det men tror det fanns i 2an om jag minns rätt

Permalänk
Medlem

när du startar spelet (dvs lagligt via Sims3Launcher.exe) så uppdaterar den spelet.

Antar att du har köpt spelet?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

när du startar spelet (dvs lagligt via Sims3Launcher.exe) så uppdaterar den spelet.

Antar att du har köpt spelet?

nej

Permalänk
Medlem

köp det så ordnar det sig isf!

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kollidera:

Antog det.
Gör om och gör rätt,köp det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kollidera:

I så fall är jag rädd att jag måste låsa tråden eftersom det strider mot § 7 i reglerna att antyda att man innehar piratkopierat material. Jag rekommenderar dig att köpa spelet.

*tråd låst*