Super Talent gör guldpläterat USB-minne

Permalänk
Melding Plague

Super Talent gör guldpläterat USB-minne

Vanliga plastskal duger inte för Super Talent som istället klär USB-minne i 24 karats guld.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför?
Sak som man köper bara för att man kan?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att det kan vara billigt, så det måste väl vara det.

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk

64GB i den storleken jag behöver verkligen inte en sån.... men åh så jag vill ha en

Permalänk

Var hittar man minnen i liknande storlek fast till ett vettigt pris? Jag är på jakt efter ett ok usb-minne

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bjohansson:

Var hittar man minnen i liknande storlek fast till ett vettigt pris? Jag är på jakt efter ett ok usb-minne

A-Data N005 64GB USB3.0 - Inet.se typ här

Äh bara 6 gram, det ska ju vara lite tyng i det som mitt

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på hur ytskiktet lossnar på syskon minnen tror jag inte folk blir överdrivet glada med det hela.

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att kolla upp Super Talents omdömen på prisjakt först innan eventuellt köp. Jag är extremt skeptisk till deras produkter men jag vill gärna bli bevisad motsatsen. Deras Pico-minnen är små och skitsnabba, men går sönder på några dagar...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Är inte det i princip samma sak som denna, men med 64GB istället för 32GB?
Super Talent USB Pico C Gold 32GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om USB-minnen

Från Super Talents webbsida:
• PICO-C: Capless; rugged
* This model also comes in Nickel plating
* Special Limited Edition: 24k gold plated PICO-C

Förtydliga att detta också är Special Edition
Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Ett hett tips är att kolla upp Super Talents omdömen på prisjakt först innan eventuellt köp. Jag är extremt skeptisk till deras produkter men jag vill gärna bli bevisad motsatsen. Deras Pico-minnen är små och skitsnabba, men går sönder på några dagar...

Jag beställde ett Super Talent 8GB Pico minne från EBay för några dagar sedan, borde komma hem om någon vecka, och då är det upp till bevis
(om det är äkta dvs., men med tanke på att det var ungefär samma pris som i sverige så antar jag det)

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Har själv 8GB -modellen och kan av egen erfarenhet säga att det är ett riktigt bra och snabbt minne. Litet är det också, sitter den inte fast på en nyckelring tappar man ganska snabbt bort den

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Jag beställde ett Super Talent 8GB Pico minne från EBay för några dagar sedan, borde komma hem om någon vecka, och då är det upp till bevis
(om det är äkta dvs., men med tanke på att det var ungefär samma pris som i sverige så antar jag det)

Pico C 8GB?
Läs och gråt: Omdömen om Super Talent USB Pico C 8GB

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Oj, låter som andra produkter av sämre kvalité:) Låter som Ace of sweden varning

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Beställde ett mest för att se om omdömena verkligen stämde eller om de faktiskt håller.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Beställde ett mest för att se om omdömena verkligen stämde eller om de faktiskt håller.

Jag hoppas att det håller! Förhoppningsvis har Super Talent kanske fixat felen som skedde förut. Det var ändå ett par år sedan jag köpte mitt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Inaktiv

Har 6 stycken 8GB både vanliga och nickel pläterade och förutom att nickel pläteringen blir lätt skadat fungerar de perfekt. Inga problem alls med något.

Med tanke på priset, vattentäthet och storlek är det inte konstigt att de är poppis och då blir det en del som får problem. Frågan är hur statistiken ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag hoppas att det håller! Förhoppningsvis har Super Talent kanske fixat felen som skedde förut. Det var ändå ett par år sedan jag köpte mitt.

Senaste omdömet på Prisjakt är ju ett år gammalt så man får väll hoppas att de fixat felen.. Kan ju ha varit en dålig batch också.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Har själv ett Pico C (16GB tror jag) och jag är helnöjd. Perfekt på nyckelknippan och förhållandevis snabbt.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Har ett Pico C 8GB i min nyckelknippa, fungerar perfekt och har gjort det i minst ett år nu.. lär köpa samma modell när jag uppgraderar/behöver ett till i framtiden.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)