Killen som hängde sig live - idag på flashback

Permalänk
Medlem

Killen som hängde sig live - idag på flashback

Fick precis veta ifrån kompisar att det var en ung kille idag som hade hängt sig live. Han streama allt via sin webcam till folk på flashback. Jag fick se en bild på en av nyhets sidorna och jag blev helt gråtfärdig. Något av det värsta jag har sett/läst om.

Vad är det som händer?

Här har ni länk till Aftonbladet om händelsen
Ung man hängde sig live ? på nätet | Nyheter | Aftonbladet

Visa signatur

Besök Gothenburg Guide för att hitta fakta om Gothenburg hotels, Gothenburg restaurants och mycket mera!

Permalänk

Sjuka människor som drillar honom att göra det trots att han berättat att han har både autism och aspergers.
Ynkliga människor.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Sjuka människor som drillar honom att göra det trots att han berättat att han har både autism och aspergers.
Ynkliga människor.

Verkligen. Jag kan inte fatta att något sådant här kan hände att folk hetsar honom till att göra det... att han skall skynda sig på för att dom måste gå till jobbet. Äckligaste jag varit med om.

Visa signatur

Besök Gothenburg Guide för att hitta fakta om Gothenburg hotels, Gothenburg restaurants och mycket mera!

Permalänk
Medlem

Håller med, vad fan är det som händer..?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av valsen:

Verkligen. Jag kan inte fatta att något sådant här kan hände att folk hetsar honom till att göra det... att han skall skynda sig på för att dom måste gå till jobbet. Äckligaste jag varit med om.

Jag tror inte dom förstod allvaret i situationen riktigt. Man ska alltid ta sånt på allvar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
SpelClockers

Han finns även på Sweclockers.
http://www.sweclockers.com/profil/lurifax+flux

RIP

Skrivet av Cloudstone:

Jag tror inte dom förstod allvaret i situationen riktigt. Man ska alltid ta sånt på allvar.

Skrivet av Eptk:

Håller med, vad fan är det som händer..?

Skrivet av valsen:

Verkligen. Jag kan inte fatta att något sådant här kan hände att folk hetsar honom till att göra det... att han skall skynda sig på för att dom måste gå till jobbet. Äckligaste jag varit med om.

Skrivet av anton_mjor:

Sjuka människor som drillar honom att göra det trots att han berättat att han har både autism och aspergers.
Ynkliga människor.

Inte så konstigt att folk reagerar som de gör, det trollas ju något enormt över hela internet.
Skyll på alla som trollar så folk inte tar sådant här seriöst längre.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

Another day on the intarwebs.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Tragiskt. :\

Men, ska det inte mycket till om man hänger sig själv när man KAN resa sig upp och trä av snaran?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Av respekt för den dödes anhöriga hoppas jag att ingen länkar till bilderna i denna tråd. Detta är en oerhört tragisk historia för alla inblandade.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Av respekt för den dödes anhöriga hoppas jag att ingen länkar till bilderna i denna tråd. Detta är en oerhört tragisk historia för alla inblandade.

Håller med, jag såg alla bilderna igår och jag ångrar att jag kollade på dom som många andra, riktigt hemskt

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Läste om eländet. Rätt tragiskt.

Edit. Och inte kan man stava som folk heller.*bedrövligt..

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Andreas D:

Av respekt för den dödes anhöriga hoppas jag att ingen länkar till bilderna i denna tråd. Detta är en oerhört tragisk historia för alla inblandade.

jag hittade en bild men den var fan inte kul och se.. livlös person. Väldigt skrämmande om man tänker efter!
Självklart kommer jag absolut inte visa eller länka till bilden.

Permalänk
Medlem

Det värsta är väl ändå att admins inte tar bort trådarna i fråga med bilderna..
Flashback och dess yttrandefrihet i all ära, men nån gräns får man väl sätta.
Det vore inte direkt kul för anhöriga att kika in på deras forum och läsa allt skit som skrevs till killen då han skapade sin tråd.

Ytterst tragiskt.

Permalänk
Medlem

Detta är sjukt. Har svårt att förstå vad som egentligen hänt.
Okej självmord begås varje dag men detta var så kontrollerat och medvetet :/
Ångrar att jag såg igenom bilderna, det satte sina spår.

Nåja kanske kan komma något gott ur detta.
Självmord är alldeles för vanligt i vårt samhälle och jag tror det är bra att det får lite uppmärksamhet.
Kanske gör folk mer uppmärksamma på hur deras nära känner sig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Det värsta är väl ändå att admins inte tar bort trådarna i fråga med bilderna..
Flashback och dess yttrandefrihet i all ära, men nån gräns får man väl sätta.
Det vore inte direkt kul för anhöriga att kika in på deras forum och läsa allt skit som skrevs till killen då han skapade sin tråd.

Ytterst tragiskt.

Det är ju just det här med bristande känslor för sympati som ligger till grund för allt skit. Man bryr sig helt inte helt enkelt för andra.*"varför skulle man göra det, det är inte mig det drabbar".

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av glemmy:

Detta är sjukt. Har svårt att förstå vad som egentligen hänt.
Okej självmord begås varje dag men detta var så kontrollerat och medvetet :/
Ångrar att jag såg igenom bilderna, det satte sina spår.

Nåja kanske kan komma något gott ur detta.
Självmord är alldeles för vanligt i vårt samhälle och jag tror det är bra att det får lite uppmärksamhet.
Kanske gör folk mer uppmärksamma på hur deras nära känner sig.

Skrivet av liv&helvete:

Det är ju just det här med bristande känslor för sympati som ligger till grund för allt skit. Man bryr sig helt inte helt enkelt för andra.*"varför skulle man göra det, det är inte mig det drabbar".

Precis. "tur nog" så är tråden iaf låst och moderator har rensat ut ett par hundra inlägg men mycket skit finns ju fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Precis. "tur nog" så är tråden iaf låst och moderator har rensat ut ett par hundra inlägg men mycket skit finns ju fortfarande kvar.

Skadan är ju redan skedd. Det borde ju inte ha behövt hänt från första början. Värsta är ju att matrialet ligger ju redan ute på nätet för vem som hellst att få tag på. Det försvinner ju inte hur många trådar man stänger, hur många inlägg man tar bort. Det finns ju kvar likförbannat.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Relik 📜

Med tanke på hur diskussionerna gick i en annan tråd vill jag åter påminna om det Andreas D skrev en bit upp. Respektera den dödes anhöriga och länka inte till vare sig bilder, filmer eller torrentfiler någonstans på SweClockers.com. Håll dessutom alla diskussioner rörandes den tragiska händelsen i denna tråd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av liv&helvete:

Skadan är ju redan skedd. Det borde ju inte ha behövt hänt från första början. Värsta är ju att matrialet ligger ju redan ute på nätet för vem som hellst att få tag på. Det försvinner ju inte hur många trådar man stänger, hur många inlägg man tar bort. Det finns ju kvar likförbannat.

Jo det vet jag mycket väl..

Tragiskt även om man fick bort allt skit men likförbannat.

Permalänk
Medlem

En skolkamrat i gymnasiet tog livet av sig, och efter det kom det en psykolog och pratade med oss efter det som hände.

Hon (psykologen) förklarade att en människa i princip inte är kapabel till att ta sitt liv förrän "man är på väg upp ur en depression". När man är så långt ner på botten så vågar man inte göra det, men så fort det kommer lite mod och självkänsla så vågar de ta klivet...

Jag har bara läst vad media skrivit, och tycker att det är riktigt tragiskt att folk (som inte har en blekaste aning om vem personen är) eldar på och vill att han ska begå självmord. Såna varningar ska alltid tas på allvar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

Jag har bara läst vad media skrivit, och tycker att det är riktigt tragiskt att folk (som inte har en blekaste aning om vem personen är) eldar på och vill att han ska begå självmord. Såna varningar ska alltid tas på allvar.

Tror att orsaken till att det som hände, hände just på Flashback, det är väl den shargongen som finns där. Man gömmer sig nog gärna bakom sin dålda identitet och man ger helt enkelt blotta fan i vad andra tycker och känner. Det mycket "sköt dig själv och skit i andra!" som betyder något. Så länge man kommer undan med något så är det nog himmla lätt att man forsätter.

Och det är väl just därför det är så pass många som sitter på just Flashback, man vet att man kommer undan med allt skit som man ställer till med, eller kläcker ur sig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Tror att orsaken till att det som hände, hände just på Flashback, det är väl den shargongen som finns där. Man gömmer sig nog gärna bakom sin dålda identitet och man ger helt enkelt blotta fan i vad andra tycker och känner. Det mycket "sköt dig själv och skit i anda!" som betyder något. Så länge man kommer undan med något så är det nog himmla lätt att man forsätter.

Och det är väl just därför det är så pass många som sitter på just Flashback, man vet att man kommer undan med allt skit som man ställer till med.

Var har de sina servrar? Någon som vet?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Var har de sina servrar? Någon som vet?

Är inte helt hundra, men har för mig att man har hört något om att dom ska stå i Usa.

Edit: tcntad; att dom ska stå i Stockholm kan väl inte stämma endå. Då man har gått så ofta med att Flashback inte går efter svensk lag då man inte ligger i Sverige. Möjligvis att man har sitt stående just i Stockholm, men pekar imot ex Usa där man har serverar stående som Flashback ligger.

Eller jag vet inte jag heller. Är inte rikigt klar i skallen känner jag, så jag vet väl inte rikitgt vad jag dillar om.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Läskigt att se hans oskyldiga inlägg här på Sweclockers... Har till och med gjort inlägg efter honom.

Vila i Frid!

Skrev 2 rader under honom om Windows 7

Känns så jävla onödigt det han gjorde, världen hade varit bättre med honom i den, men ja han hade väl sina anledningar.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Läskigt att se hans oskyldiga inlägg här på Sweclockers.

Ska jag vara riktigt ärlig så förvånar det mig lite att det endå tog den tid det tog innan det dök upp här på stället. Nyheter utav denna kaliber brukar kunna spridas rätt så snabbt.

Men visst fan är det tragiskt det som har hänt. Usch ja..

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av liv&helvete:

Är inte helt hundra, men har för mig att man har hört något om att dom ska stå i Usa.

Edit: tcntad; att dom ska stå i Stockholm kan väl inte stämma endå. Då man har gått så ofta med att Flashback inte går efter svensk lag då man inte ligger i Sverige. Möjligvis att man har sitt stående just i Stockholm, men pekar imot ex Usa där man har serverar stående som Flashback ligger.

Eller jag vet inte jag heller. Är inte rikigt klar i skallen känner jag, så jag vet väl inte rikitgt vad jag dillar om.

Därav mitt "hmm" hehe.. Nej tror heller inte FB befinner sig på svensk mark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Därav mitt "hmm" hehe.. Nej tror heller inte FB befinner sig på svensk mark.

Nä, det är inte lätt.

Men vill man vara helt hundra så ska väl kunna hitta det hela efter lite sökningar på just Flashback. Har för mig att man har sprungit på svaret någnågong i någon tråd där. Men det låter jag glida över till någon annan.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Nä, det är inte lätt.

Men vill man vara helt hundra så ska väl kunna hitta det hela efter lite sökningar på just Flashback. Har för mig att man har sprungit på svaret någnågong i någon tråd där. Men det låter jag glida över till någon annan.

Det har ofta diskuterats var servrarna ligger. Men det som verkar vara huvudåsikten nu är iaf att servrarna ligger i Stockholm (hostas av Bahnhof) och FB itself drivs av ett företag i USA. Tidigare drev ett engelskt företag flashback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Det har ofta diskuterats var servrarna ligger. Men det som verkar vara huvudåsikten nu är iaf att servrarna ligger i Stockholm (hostas av Bahnhof) och FB itself drivs av ett företag i USA. Tidigare drev ett engelskt företag flashback.

Ja, jag vet inte alls jag. Tycker väl bara att det känns lite luddigt med att man går ut och säger något i stil med att dom inte behöver föja svensk lag då servrarna visst inte ska stå i Svergie. Men om nu servrarna står i Stockholm så är det ju under Svea Rikes lagar man ska följa. OM det nu inte är så att man pekar mot andra serverar i USA där bolaget ligger och har FB liggandes genom servrarna i Stholm. Men är det så, varför har man då servrar stående i Stockholm ? Är det inte enklast att man styr och ställer allt direkt från USA, och inte genom någon mellan handel i Stockholm ?

För jag antar väl att det är själva anonymiteten man vill åt då man har bolaget i ett annat land. Komma undan lagar och förrättningar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10