Permalänk

Vattenkylning i 800D

eftersom tempen på mina 470s stack iväg mera än vad jag ville så vart det att beställa vattenkylning, så detta är hur lång jag har hunnit.

Vattenkylning i 800D

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Avstängd

Snyggt 5p

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Bra gjort!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Kul att se Fermi SLI på vatten i galleriet 4p

Permalänk
Medlem

Tråkig dator haha. Den lär faktiskt maxa Crysis, bra det!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Gängtejp på kopplingarna gör det faktiskt sämre, det är ju o-ringen som tätar och stoppar du skit, gängtejp, på gängorna blir det bara svårare att dra det så att det blir täppt.

Lite hafsig slangdragning, och de där 90° böjarna ser inte kul ut. Men jag tror säkert att det fungerar utmärkt, nu behöver du bara "riktig" vattenkylnign på CPU:n med

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Snyggt 5p

Tackar!

Skrivet av cyberkyckling:

Bra gjort!

Danke!

Skrivet av Asheileon:

Kul att se Fermi SLI på vatten i galleriet 4p

ajaj får väll se om nästa updatering får det till en femma då

Skrivet av CoZalon:

Tråkig dator haha. Den lär faktiskt maxa Crysis, bra det!

behöver ju en del pulver då jag kör 3st 3D skärmar (GD245HQ)

Skrivet av lideri:

Gängtejp på kopplingarna gör det faktiskt sämre, det är ju o-ringen som tätar och stoppar du skit, gängtejp, på gängorna blir det bara svårare att dra det så att det blir täppt.

Lite hafsig slangdragning, och de där 90° böjarna ser inte kul ut. Men jag tror säkert att det fungerar utmärkt, nu behöver du bara "riktig" vattenkylnign på CPU:n med

Förstår inte hur du menar med att gängtejp skulle göra det sämre? skulle gängorna bli mindre eller hur tänker du?

och inte för att jag har några 90° dragningar men det skulle nog inte vara några som helst problem om jag gjorde det med tanke på att jag kör med 10/16 slang

och förövrigt så ska självklart CPU blocket ut, jag hade ett zalmanblock låg men självklart så passade det inte som jag ville så jag tar det i nästa beställning då jag har bestämt mig över 3dje grafikortet

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Tackar!
Förstår inte hur du menar med att gängtejp skulle göra det sämre? skulle gängorna bli mindre eller hur

Det är inte tänkt att tätningen ska ske i gängorna, då har man koniska gängor, utan tätningen sker mellan kanten på nippeln, där O-ringen sitter, och blocket. Om man sätter grejer i gängorna blir det svårare att dra nipplarna och risken för läckage ökar.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Skrivet av lideri:

Det är inte tänkt att tätningen ska ske i gängorna, då har man koniska gängor, utan tätningen sker mellan kanten på nippeln, där O-ringen sitter, och blocket. Om man sätter grejer i gängorna blir det svårare att dra nipplarna och risken för läckage ökar.

varför skulle det bli svårare att dra nippelarna? tror du jag linda hela rullen på nipplarna? eller menade du att jag kör med bara gängtejp istället för o ringen?

av egen erfarenhet både från dataskruvande och garageskruvande och övriga personer jag känner så antyder alla den radikala motsatsen mot vad du säger. Det är ju inte så all loppen ökar i volym bara för att det är tejp med snarare att det går att dra det hårdare med hjälp utav tejpen men å andra sidan så ska man inte dra grejjerna för hårt i alf.

även i paintball var man tvungen att ha tejp i alla gängorna i luftsystemet för att slippa läckage. men jag kan hjälpa demonstrera för dig om det är så, jag bor inte allt för långt ifrån dig. (jag kommer på askersundslanet i november (www.askersundslan.com)).

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Kul och se 470 i SLi med vatten. Har nämligen det också. Skulle bli högre på poäng om hade riktig vattenkylning på CPU också. 4/5

Permalänk
Medlem

Jag vet varför du har 4 470 För du tyckte det var overkill med 4 480
Nice som fan för övrigt, 5p

Och föresten, varför har du 4st 470? Du får ju bara plats med 3 på moderkortet?
Och är det BARA jag som tycker det ser awesome ut med en H50 på Cpun och en egen 3rad till GPUerna?! Tycker du kan ha det så (Y) (Y) (Y)

Permalänk
Skrivet av Watte^:

Kul och se 470 i SLi med vatten. Har nämligen det också. Skulle bli högre på poäng om hade riktig vattenkylning på CPU också. 4/5

jag räknar iofs en h50 som äkta vatten ;), men dock snyggare med riktigt block, men det är på G

Skrivet av Goo5e:

Jag vet varför du har 4 470 För du tyckte det var overkill med 4 480
Nice som fan för övrigt, 5p

Och föresten, varför har du 4st 470? Du får ju bara plats med 3 på moderkortet?
Och är det BARA jag som tycker det ser awesome ut med en H50 på Cpun och en egen 3rad till GPUerna?! Tycker du kan ha det så (Y) (Y) (Y)

det var snareare så att det inte fanns några bra block som passade på sparkle korten så jag beställde MSI kort istället så jag har väll kvar ett sparkle kort som physX eller 3way sli

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

jag räknar iofs en h50 som äkta vatten ;), men dock snyggare med riktigt block, men det är på G

det var snareare så att det inte fanns några bra block som passade på sparkle korten så jag beställde MSI kort istället så jag har väll kvar ett sparkle kort som physX eller 3way sli

NOOOOOOOOOOO!!!!!!!! Snälla, ha din H50 Det såg så jävla nice ut

Okej, men ska du verkligen köra ett lyfkylt när du har 2 vatten?

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

NOOOOOOOOOOO!!!!!!!! Snälla, ha din H50 Det såg så jävla nice ut

Okej, men ska du verkligen köra ett lyfkylt när du har 2 vatten?

går faktisk bra eftersom den nedersta får rätt bra matning från chassifläkten, men jag har flera ess i ärmen, har flera hårda paket på G

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

går faktisk bra eftersom den nedersta får rätt bra matning från chassifläkten, men jag har flera ess i ärmen, har flera hårda paket på G

Nice Lägg upp bilder så snart du fått dom

Permalänk
Medlem

Trevligt med vatten i galleriet men tycker du skulle kört på svartnickel anslutningar och dumpat de suddiga bilderna. Men smaken är som baken.

Ser fram emot att se vad du får för temps med ditt 3e kort i loopen!

Permalänk
Skrivet av Xiano:

Trevligt med vatten i galleriet men tycker du skulle kört på svartnickel anslutningar och dumpat de suddiga bilderna. Men smaken är som baken.

Ser fram emot att se vad du får för temps med ditt 3e kort i loopen!

nja jag tog faktisk svart till att börja med men det vart för mycket svart i burken så det fick bli silver, och det var bara 2 suddiga och dom visade det dom behövde.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."