Permalänk
Medlem

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

Komplett.se - ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

har hört att folk använder den till AMD Phenom II X6 1090T Black Edition. med det står att moderkortet stöder två eller fyra kärnor. tänkte höra mig för så att jag inte blir besviken när man får hem dom och inser att dom inte funkar ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalzet:

Komplett.se - ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

har hört att folk använder den till AMD Phenom II X6 1090T Black Edition. med det står att moderkortet stöder två eller fyra kärnor. tänkte höra mig för så att jag inte blir besviken när man får hem dom och inser att dom inte funkar ihop.

Fungerar med 6 kärnor, om jag inte helt missminner mig släppte dom just formula i samband med amd's lansering av thuban?

Permalänk
Medlem

Jag körde det kortet med en AMD Phenom II 965. Funka perfect ihop. Men gatt byta till ett m4n98td evo för jag ska köra sli.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

titta min sign funkar prima.

kör med senaste beta bios också. Innan dess körde jag med 0905 tror jag det var

Permalänk
Medlem

tack för snabba och bra svar

Permalänk
Medlem

Kul att det finns 30+ andra trådar som avhandlar detta ämnet.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

OjOj det fungerar Ap bra.. Bara slå till väldigt fint kort är det

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk

Problem med Crossfire.

Hejhej!

Nu är det så att jag har bytt kylare på mitt XFX Radeon HD 5870 till en Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870.
Det blir otroligt långt med den kylaren, men längden var faktiskt inget problem i detta fallet.

Jag kör CrossFireX, och mitt HIS Radeon HD 5870 som jag kört som Main är mycket mindre, och överklockat från fabrik, även om den skalas ned när jag har mitt referens kort i CF.

Just nu kör jag bara med HIS kortet då XFX kortet inte får plats i den undre PCI slotten, ASUS kylflänsen sticker ut så mycket så PCI kontakten bara åker in helt närmast I/O plåten, inte vid PCI låset.
Jag kan tänka på tre lösningar, att som jag har nu, bara köra på HIS kortet.
Eller att sätta in XFX kortet i övre slotten och HIS i undre, men då krashar mina spel efter ca: 5 minuter.
Sist men inte minst, att köpa en PCI förlängare, som användes i bygget av SweC. Jultävling 2010.
Jag vet dock inte vart jag kan få tag på dessa, eller hur det skulle fungera, allt jag behöver är kanske 5mm.
Men jag antar att om jag köper en förlängare så blir det minst någon cm.

Vet någon vart jag kan få tag på dessa förlängare eller hur jag kan åtgärda krasharna?
Tack på förhand!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!