Limera1n jailbreak för Iphone Ios 4.1

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man låser upp en iphone 4? Jag har jailbreakat med limera1n.

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som tycker det är mysko att man inte får prata om chippning/flashning av konsoler, men att jailbreaka är tillåtet, t.o.m. att det kommer som nyhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Är det bara jag som tycker det är mysko att man inte får prata om chippning/flashning av konsoler, men att jailbreaka är tillåtet, t.o.m. att det kommer som nyhet?

Det förstnämnda är olagligt och det sista inte.

SweC tillåter inte att man diskuterar sådant som är olagligt. Det är väll inte så mysko?

Permalänk
Avstängd

Jag har jailbreakat min iphone 4, men nu hittar den inget nätverk, kan inte ringa.

Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Smurfn:

Det förstnämnda är olagligt och det sista inte.

SweC tillåter inte att man diskuterar sådant som är olagligt. Det är väll inte så mysko?

Sen när är det olagligt att chippa/flasha?

Permalänk
Medlem

Efter att ha JailBreakat iPhone4 4.1 med limera1in (gick smärtfritt) så kan jag inte längre installera Appar från AppStore... De vägrar att laddas ned och installeras, får en ikon med texten "väntar" endast.

Någon mer med samma problem?

edit: Jag var visst lite snabb. Bootade om och då funkar apparna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För er som tycker att limera1n är buggigt, så har Chronicteamet släppt sitt "greenp0ison"
greenpois0n - Mmmm...pois0n

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Det förstnämnda är olagligt och det sista inte.

SweC tillåter inte att man diskuterar sådant som är olagligt. Det är väll inte så mysko?

Det är inte olagligt att flasha eller chippa. Om Sweclockers har en regel som har med chipning att göra är det nog för att det ser bra ut då konceptet inte har mycket annat att göra än att möjliggöra att man spelar brända spel. Då har jag spelkonsoler som utgångspunkt för chipning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Hittade en redsn0w 0.9.6 version och har fått den jailbreakad med cydia men ska testa installera lite grejer

Jag letade som en tok efter redsnow av rätt version igår.
Om du orkar hade det varit toksnällt om du gav oss en länk

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Inaktiv

Att jailbreaka iphone gör väl att man kan köra piratade apps?

Permalänk
Medlem

Kan man köpa apps och uppdatera via itunes vid en JB iphone?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Kan man köpa apps och uppdatera via itunes vid en JB iphone?

Yepp, absolut inga problem.
Har gjort det många gånger med min 3GS som jag jailbreakade dag 1.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Att jailbreaka iphone gör väl att man kan köra piratade apps?

Yes, det också...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Är det nån här som har en 3Gs med IOS4.1? Hur känns det i "rapphet" jämfört med 3.1.x? BTW, är det nån som vet om det finns unlock till IOS4.1?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Är det nån här som har en 3Gs med IOS4.1? Hur känns det i "rapphet" jämfört med 3.1.x? BTW, är det nån som vet om det finns unlock till IOS4.1?

Den blir inte märkbart trögare med 4.x, däremot kan du få andra problem som är mycket värre.

Jag har bland annat fått ett problem som gör att telefonen startar om ibland när man snackar med någon. Om det har med någon slags överhettning eller dålig minneshantering är det ingen som vet, men problemet började iaf med 4.x. Finns en 115 sidor lång tråd på Apples forum om problemet men inte ett pip från Apple själva:
Apple - Support - Discussions - iOS4 update - now iPhone now reboots ...

Andra små problem kan även uppstå så som att Email appen blir lite seg ibland när den hämtar nya mail... plus en del andra mindre men ändå irriterande buggar. Att telefonen startar om mitt i samtal är dock helt oacceptabelt, dock så verkar det inte hända alla.

Till din andra fråga så, nej... det finns ingen unlock till det baseband som följer med 4.1. Det finns dock olika sätt man kan göra för att uppgradera till 4.1 utan att uppgradera modemets firmware (baseband) på vissa modeller. Väl värt att kolla upp innan man uppgraderar då det inte finns något sätt att nergradera basebandet efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

allt ifrån att byta ikoner/låsskärm/teman till installera alla möjliga program

Fantastiskt Då blir det nästan lika bra som Andriod då eller?
Synd bara att det är dubbla priset och en mindre skärm med sämre svärta.
Hmms behåller nog min galaxy s ett tag till.

Dock kul att se att det är så flitiga på jailbreak

Permalänk
Skrivet av MarkusX:

Nej du blir bara av med garantin

Fel, det är bara att återställa sin telefon till fabriksinställningana innan du lämnar in den för lagning eller vad det nu är

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Skrivet av Laggboxx:

Jag letade som en tok efter redsnow av rätt version igår.
Om du orkar hade det varit toksnällt om du gav oss en länk

Kollade säkert 50 hemsidor innan jag hittade, vet inte om det är exakt den här länken jag laddade ner ifrån men du kan ju kolla

redsn0w_win_0.9.6b1.zip

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Gjorde detta igår, och har inte märkt av att det är buggigt eller liknande. Dock så krävs det en reebot innan man kan se Cydia i SB. '

contra: Finns bara fördelar tycker jag. Du tweaka den lite hur du vill. Allt från teman till större tweaks. Själv jailbreakar jag för Installious och en annan sak som gör den inbyggda multitaskingen mycket mycket bättre. Gillar inte att pilla för mycket då det kan slöa ner telefonen.
Dock så fungerar inte unlock med denna jailbreaken!

Anser du att det är rätt av dig att installera program från Installous? Skulle du vilja jobba utan lön?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenz1992:

Anser du att det är rätt av dig att installera program från Installous? Skulle du vilja jobba utan lön?

Varför hoppar du på mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Varför hoppar du på mig?

Ville bara veta din åsikt angående det och även andras

Permalänk

Limera1n <3

Permalänk
Medlem

Tjabba, första gånger tillbaka på Swec på ett år, känns sjukt bra. Jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja ha besvarade kring Iphone, då det inte är riktigt nått jag är haj på.

1) I och med att Greenpois0n, Limera1n och redsn0w(?) finns tillgängligt (enligt denna tråd), vilken är smidigast om man endast (för tillfället) är ute efter att kunna använda en annan operatör.

Och hur bör man gå tillväga, någon som läste en bra guide eller bara kan ge lite hints?

2) Vad är det värdaste med att jailbreaka enligt er? Finns det störtsköna appar? Eller vad gör det värt att man kanske stöter på en dåligt kodad app, får reseta allt och börja om från börja från en backup av musik o film mm.

Sjukt tacksam för svar

/Gustav

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Efter att ha JailBreakat iPhone4 4.1 med limera1in (gick smärtfritt) så kan jag inte längre installera Appar från AppStore... De vägrar att laddas ned och installeras, får en ikon med texten "väntar" endast.

Någon mer med samma problem?

edit: Jag var visst lite snabb. Bootade om och då funkar apparna.

Vänta lite här, det är väl gratis apps du menar?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av beweer:

Tjabba, första gånger tillbaka på Swec på ett år, känns sjukt bra. Jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja ha besvarade kring Iphone, då det inte är riktigt nått jag är haj på.

1) I och med att Greenpois0n, Limera1n och redsn0w(?) finns tillgängligt (enligt denna tråd), vilken är smidigast om man endast (för tillfället) är ute efter att kunna använda en annan operatör.

Och hur bör man gå tillväga, någon som läste en bra guide eller bara kan ge lite hints?

2) Vad är det värdaste med att jailbreaka enligt er? Finns det störtsköna appar? Eller vad gör det värt att man kanske stöter på en dåligt kodad app, får reseta allt och börja om från börja från en backup av musik o film mm.

Sjukt tacksam för svar

/Gustav

har du 3gs så måste du vänta till 4.2 för att kunna låsa upp den via jailbreak

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

har du 3gs så måste du vänta till 4.2 för att kunna låsa upp den via jailbreak

Jaha, varför? Tacksam för svar, för så är fallet.

/Gustav

Permalänk
Medlem
Skrivet av beweer:

Jaha, varför? Tacksam för svar, för så är fallet.

/Gustav

för 4.1 baseband går inte att låsa upp men 4.2 har en expolit i sin baseband som man kan utnyttja

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1