Permalänk
Medlem

weekendresa eller kortare tur

Tjena!

Tänkta överaska tjejen med en liten resa lagom framåt jul. Något man kan hitta på, glömma all stress osv.
Några tips? Behöver inte vara i Sverige men ska inte heller vara överdrivet dyrt.

/ J

Permalänk

Eftersom det är vinter känns Franska landsorten eller någon sött ställe vid havet uteslutet.

Därför finns det två alternativ kvar, skidåkning eller storstads semester, billigast är ju helt klart att dra till någon storstad.
London är alltid trevligt, eller någon annan stad i Storbritannien kanske?

Sedan är det kanske bra att veta om det ska vara fokus på att festa, sitta på fina restauranger eller uppleva kultur.
Det ska säkert gå att ordna något skoj.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Raditz:

Tjena!

Tänkta överaska tjejen med en liten resa lagom framåt jul. Något man kan hitta på, glömma all stress osv.
Några tips? Behöver inte vara i Sverige men ska inte heller vara överdrivet dyrt.

/ J

London är ju en klassiker, men väldigt vanligt och dyrt.

Berlin är ju det heta numera, "the new black". Sen att mat- och ölkulturen är nice som fan gör det ju inte sämre heller. Kolla in, skall vara en häftig stad.

Sen har vi Istanbul, en fantastisk stad. Har vart där själv.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Angående Berlin så visst är det en trevlig stad men jag har alltid föredragit London. I Berlin känns det inte lika välkomnande och allt känns mer utspritt. Vilket kanske vissa föredrar, jag föredrar att kunna vingla från bar till bar.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Angående Berlin så visst är det en trevlig stad men jag har alltid föredragit London. I Berlin känns det inte lika välkomnande och allt känns mer utspritt. Vilket kanske vissa föredrar, jag föredrar att kunna vingla från bar till bar.

Bra skit. Har själv inte vart i Berlin, och när jag var i London var jag bara nio år. Gillar man att röjja är ju båda städerna bra har jag hört. Londons klubbliv är ju enligt sägen sjukt bra, likaså Berlin.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Eindhoven kanske inte de vanligaste weekend men du kan komma billigt undan med ryanair och den staden är sjukt mysig och nära till flygplast så de tar inte mer en 25 min från flygplatsen dit