Permalänk

Gothic 4

Jag har just lirat igenom demot och tyckte det verkar bra.
Ser fram emot spelet, det blir ett klart köp!

Jag har nyligen lirat Risen och jag tycker det är synd att dom inte använder dx10 i Gothic 4, men i övrigt verkar Gothic 4 vara bättre på alla fronter helt klart, andra utvecklare.

Testa demot!
FZ :: Nyheter :: Gothic 4-demo ute nu

Spelet släpps: 2010-10-12

Permalänk
Medlem

Bland de som gillat serien så verkar besvikelsen stor efter demot. Det är helt annorlunda än gothic spelen.

Permalänk
Medlem

Samma här.. såg demot på Steam så drog hem å testa.. föll pladask för de Dock har jag nog inte lirat nåt av dem andra i serien.. jo kanske nåt.. men de va så buggigt de inte gick å lira! =( Iaf.. ser grymt fram emot 4:an! Många bra spel som kommer nu i höst.. mums

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk

Oj, har missat detta - måste testas! G3 var ju inte så mycket att hänga i julgranen precis.. Kom ihåg att jag gav upp rätt fort. Håller tummarna för 4an!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska det här bli spelet som på riktigt kan utmana gamla gamla TESIV från tidigt 2006?
-Nja, efter att ha testat demot. Hej, du måste gifta dig. Hoppas det är valfritt i fullversionen och inte en påtvingad inledande del av spelet.

Kan man annars sätta hoppet till Two Worlds 2? Vad jag såg av föregångaren så var det fruktansvärt dåligt.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Jag tyckte gothic 4 var ett skämt. Dålig pathing dålig grafik. Inte ens värt bandbredden att tanka ner demot...

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Jag blev förbannad på interaktionen och begränsningarna, snyggt på sina håll var det i alla fall men demot får då inga höjdarbetyg direkt.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

nej de gillade jag inte :/ kunde vara kul om de hade en nice story fixade grafiken lite, men sen fick jag bluscreen typ 15 min in i spelet (första gången jag fårr bluscreen på den här datorn)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ooh demo ute, sen gothic 1 har jag varit ett stort fan av gothic serien, men som sagt det har gått utför, 3:an krävdes mycket patching för att vara spelbar, och krävde mycket av datorn. Sen var det alldeles för svårt, fast det var kankse 1:an och 2:an också. Har stora förhoppningar på 4:an dem kanske fått till det igen. Stämningen i 1:an och 2:an är fortfarande det bästa i spel någonsin hittils.

Edit- Tesat demot nu, jag ser verkligen framåt till detta spel, inte riktigt samma gothic känsla som man är van vid, men som ett rpg verkar det bli verkligen bra. Det var en aningen lätt dock, det som gjorde att de gammla spelen hade bra känsla var att det var riktigt svårt, speciellt om du gick till fel ställe tidigt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Grafiken är ju sämst. Skuggorna buggar, sen om man kommer nära en buske t.ex. så försvinner den om man går in i den

Permalänk

Demot hade bra prestanda , men fullversionen är hemsk. Hoppas de fixar detta annars är det svårt att rekommendera spelet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Knorrg! Sjuka rekommenderade systemkrav... i7@3GHz och GTX 290 som rekommenderat. Huvva!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Jag prövade demot och till skillnad från Gothic 2 och Gothic 3 var det är rätt så spelbart, de andra hade för mycket buggar. Skillsystem är dock alldeles för simpelt. Naturen och karaktärerna har inte så bra inlevelse men jag antar att combat kan bli lite roligare om man spelar ett tag.

Permalänk

De har fixat prestanda med en hotfix. Nu funkar det riktigt bra. Jag gillar spelet mycket trots vissa missar. T.ex så kan man inte sova längre vilket är lite b samt svårighetsgraden är något de skulle funderat lite mer på. Den enda skillnaden är att AI använder mer strong attacks inget annat.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av RödMicra:

Jag har just lirat igenom demot och tyckte det verkar bra.
Ser fram emot spelet, det blir ett klart köp!

Jag har nyligen lirat Risen och jag tycker det är synd att dom inte använder dx10 i Gothic 4, men i övrigt verkar Gothic 4 vara bättre på alla fronter helt klart, andra utvecklare.

Testa demot!
FZ :: Nyheter :: Gothic 4-demo ute nu

Spelet släpps: 2010-10-12

Stödjer ju inte Eyefinity Hoppas de kan fixa det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"