Permalänk

24.se

nån som hört talas om detta företag? är de pålitliga?

har sökt på nätet men visar bara olika hemsidor med 24 i :/.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Handlat där flertalet gånger under de senaste åren utan problem, låga priser och snabb leverans. Varorna är till största delen hongkongkopior som funkar som sig bör.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkwingduck:

nån som hört talas om detta företag? är de pålitliga?

har sökt på nätet men visar bara olika hemsidor med 24 i :/.

Dög inte ~5.5k omdömen på Prisjakt? 24 se - Omdömen, statistik och information
Finns också ~15k omdömen på Pricerunner... 24 se: Information, recensioner och produkter - PriceRunner Sverige

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

aha ok men om det är kopior skriver de det eller skriver de att det är äkta sen får man kopior?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk

det brukar stå under namnet i länken eller i produktbeskrivningen om det är orginal eller inte.

har beställt brother laser skrivar toner kopior därifrån riktigt bra och tror det tog 3 dagar att få hem det typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Köpt mobil- och Ipod-laddare, sladdar, converters etc. från dom, dvs rätt många småinköp. Inga problem än så länge, och äldsta laddaren är väl 3 år nu. Bra priser, snabb leverans.

Permalänk
Medlem

Köpte en handsfree till min mobil där i förra veckan, det var original handsfree men inte originalkartong.

Permalänk
Medlem

Ni som har handlat här, hur funkade det med kolli-id, hur och när efter köp får man det?

Permalänk
Skrivet av Edmond:

Ni som har handlat här, hur funkade det med kolli-id, hur och när efter köp får man det?

Får kolli-id från posten NÄR dom känner för att skicka det.
Jag gjorde en beställning 28/9 11:00, får sms med kolli-id 29/9 18:43... segt med tanke på att paketet lämnades dygnet innan från 24.se enligt e-mail jag fick.
Hur som helst så väntar jag på att posten får tummen ur röven och skickar den sista sms att jag kan hämta ut den, 7:30 30/9 ligger den kvar på posten och ska vidare hela 5km innan jag kan hämta den!!!
Jag vet att den är redan i butiken jag ska hämta den ifrån, postens lastbil kommer förbi varje morgon vid 9:00-9:20.

24.se är snabba men inte posten, flera gånger har jag hämtat flera timmar innan själva sms-avi.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av quattro-2.6:

Får kolli-id från posten NÄR dom känner för att skicka det.
Jag gjorde en beställning 28/9 11:00, får sms med kolli-id 29/9 18:43... segt med tanke på att paketet lämnades dygnet innan från 24.se enligt e-mail jag fick.
Hur som helst så väntar jag på att posten får tummen ur röven och skickar den sista sms att jag kan hämta ut den, 7:30 30/9 ligger den kvar på posten och ska vidare hela 5km innan jag kan hämta den!!!
Jag vet att den är redan i butiken jag ska hämta den ifrån, postens lastbil kommer förbi varje morgon vid 9:00-9:20.

24.se är snabba men inte posten, flera gånger har jag hämtat flera timmar innan själva sms-avi.

Hur vet du att det inte är din nätleverantör som köar SMSen? Jag har aldrig haft problem med postens aviseringar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Skulle precis ta och ställa samma fråga ang. 24.se. Ska till och betställa lite micro sd kort. Och såg att dom hade riktigt bra priser på dom. Men då jag aldrig har hört tala om sidan tidigare så blev jag lite osäker. Men nu vet jag bättre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Hur vet du att det inte är din nätleverantör som köar SMSen? Jag har aldrig haft problem med postens aviseringar.

Det har du nog rätt i, har TRE och dom är allt förutom bäst.. Där måste felet vara.
Men med 24.se har jag aldrig haft problem med, fick min 32GB minneskort till mobilen för halva priset mot netonnet med frakt inräknat, samma tillverkare, en sd adapter medföljde också, det fick jag inte från netonnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

"bumpar" då jag inte ser behov av en ny tråd för en kort fråga, hur som helst... blev lite orolig när jag läste att det mest är piratkopior de säljer, tänkte nämligen beställa ett par Xiaomi pistons därifrån men nu blir man ju såklart osäker. Särskilt när det finns en hel del kopior av de hörlurarna.

Någon som har beställt dem och vet om de är äkta eller fejk? http://www.24.se/xiaomi-piston-headset-med-mic--guld-p-33322....

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

"bumpar" då jag inte ser behov av en ny tråd för en kort fråga, hur som helst... blev lite orolig när jag läste att det mest är piratkopior de säljer, tänkte nämligen beställa ett par Xiaomi pistons därifrån men nu blir man ju såklart osäker. Särskilt när det finns en hel del kopior av de hörlurarna.

Någon som har beställt dem och vet om de är äkta eller fejk? http://www.24.se/xiaomi-piston-headset-med-mic--guld-p-33322....

Har inte köpt lurarna, så kan inte säga något om det. På 24.se så står det under vissa varor "Ej original", då antar jag att dom är just det, och de som inte har den texten är "original". Jag köpte ett batteri till en SGSII på 24.se, och det var original från Samsung.

Jag skulle säga: ta chansen. Det är så lite pengar ändå. Och är det inte original har du (gissningsvis?) rätt att få pengar tillbaks då det inte står något om det på sidan.
Köper du lurarna, skriv gärna hur dom är. Skulle behöva ett par nya själv

Permalänk
Medlem

Om det inte står någonstans att det är kopior så får man utgå från att det är just "Xiaomi Piston Headset" som säljes och inget annat.

Annars begår dem ganska grova och seriösa brott när det kommer till butiker i Sverige.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Om det inte står någonstans att det är kopior så får man utgå från att det är just "Xiaomi Piston Headset" som säljes och inget annat.

Annars begår dem ganska grova och seriösa brott när det kommer till butiker i Sverige.

Skrivet av m4gnify:

Har inte köpt lurarna, så kan inte säga något om det. På 24.se så står det under vissa varor "Ej original", då antar jag att dom är just det, och de som inte har den texten är "original". Jag köpte ett batteri till en SGSII på 24.se, och det var original från Samsung.

Jag skulle säga: ta chansen. Det är så lite pengar ändå. Och är det inte original har du (gissningsvis?) rätt att få pengar tillbaks då det inte står något om det på sidan.
Köper du lurarna, skriv gärna hur dom är. Skulle behöva ett par nya själv

Mailade och frågade och fick till svar att de är kopior.

Haha vilket jävla skojarföretag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Mailade och frågade och fick till svar att de är kopior.

Haha vilket jävla skojarföretag.

Så dom är skojare när dom själva säger att det är kopior?
Ser man på pris så förstår man att det inte är "äkta".
Men skojare är dom nog inte, allt jag beställt har kommit fram hela och fungerande utan problem.
Vad jag minns av starten av butiken så hade dom bara udda varor, svåra att få tag på..
Sen kom kopiorna som är likvärdiga original.
Vill du ha skojare så är mytrendyphone riktiga skojare, original som inte har någon passform alls, även fel material.
Vad jag minns så har sony Ericsson k800i aluminium i fronten, den jag fick var av plast.. Stod original

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Så dom är skojare när dom själva säger att det är kopior?
Ser man på pris så förstår man att det inte är "äkta".
Men skojare är dom nog inte, allt jag beställt har kommit fram hela och fungerande utan problem.
Vad jag minns av starten av butiken så hade dom bara udda varor, svåra att få tag på..
Sen kom kopiorna som är likvärdiga original.
Vill du ha skojare så är mytrendyphone riktiga skojare, original som inte har någon passform alls, även fel material.
Vad jag minns så har sony Ericsson k800i aluminium i fronten, den jag fick var av plast.. Stod original

Skickades från m.sweclockers.com

***bort/mod***

Om de vore seriösa skulle det stå i produktbeskrivningen att skräpet de säljer är en kopia.
Bör vi se på priset att skiten är en kopia? ***bort/mod*** Med den logiken kan vi ju alla sluta handla på reor, eftersom priset påpekar att de är piratkopior? De ÄKTA kostar för helvete mindre. Kopiorna som de säljer kan man få för 35 spänn på ebay...
Kopiorna är inte det minsta lika orginalet, ***bort/mod***

Så för att sammanfatta tycker du att en butik som säljer kopior värda i runda slängar 35 spänn och dessutom för ett högre pris än originalet kostar, ska betraktas som seriösa?

§1.1/trams
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

24.se är en jätte bra sida för att beställa mindre tillbehör mm, minneskort beställer jag alltid där ifrån men även andra saker.
Jag har aldrig haft problem med 24.se! Sakerna kommer oftast dagen efter i brevlådan, oslagbara priser på det mesta!
Ingen tvekan om att det är okej att beställa där!
MVh

Permalänk
Medlem

Handlat småsaker som kablar, minneskort, skrivartoner, batteribank m.m. av dem i många år.

Som sagt, det står "oftast" ifall det är original eller kopior, bara för att de missat att skriva det på varenda vara betyder det inte att de medvetet försöker lura någon. Jag har köpt både och, min Toner är en kopia t.ex. vilket gör att min skrivare larmar hela tiden, men den fungerar fint och det stod på varan att det var en kopia, så jag visste ju vad jag köpte.

En bra affär helt enkelt, de har ju fått drygt 9/10 i betyg av många tusen personer, så om det är något som är fel är det ju bara att fråga dem som du som skulle köpa lurar gjort. Då brukar man få svar.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort otrevligheter och trollförklaringar, vänligen håll diskussionen på en trevlig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...