Permalänk
Avstängd

Corsair h50 mod!

Tjenare, som sagt här kommer mitt h50 mod projekt att updateras just i skrivande stund väntar jag på delarna som är beställda som förmodligen ramlar in imorgon eller på tisdag
Då kommer den stora updaten med bilder på paketet som kommer och lite bilder när jag sätter igång.

Projektet går alltså ut på att modda min h50 då jag har en liggandes.
på den nuvarande h50'n kommer det moddas på yttligare en 120 rad och en 150 res.

mer information kommer droppa in så som projektet rullar på!

STAY TUNED!

UPDATE: 10-09-27
paketet försenat kommer imorgon då får ni bilder så påbörjar jag bygget.
går allt som planerat kommer systemet vara komplett imorgon och läck testas genom natten.

Mvh Pekå

STAY TUNED!

UPDATE: Då min systemkamera åkte i golvet pga min hund så blir det la lite försening av bilder som kommer upp....

vill även tillägga att pga ett visst inkompetent företag som skickade fel nipplar fick jag ghettomodda lite nämner inga namn då tråden kanske raderas.

Mvh Pekå

STAY TUNED !

Corsair h50 mod!

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem

Hur gåre med pumpen? Klarar den av allt de där? Ser fett nice ut Väntar med betyg tills man får se lite mer bilder

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyran26:

Hur gåre med pumpen? Klarar den av allt de där? Ser fett nice ut Väntar med betyg tills man får se lite mer bilder

Klarar det galant dock var det halvsvårt att få ur all luft så den knäppte lite konstigt i början men tog hem en vakumpump från jobbet så löste det sig
nu går den knäpptyst och flyttar bra med vatten

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem

Har läst lite om detta en snubbe gjorde detta med en 240rad och pumpen gav upp efter ett tag :/

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyran26:

Har läst lite om detta en snubbe gjorde detta med en 240rad och pumpen gav upp efter ett tag :/

Antagligen så fick han inte ut alla luftbubblor

+ så har jag satt PnP på radden uppe i hörnet så den blåser luft på pumpen då pumpen hade en tendéns att bli jävligt varm men som sagt löst nu

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad har du för temperaturer nu? Har funderat på en likadan mod.

Visa signatur

i5 750 || Asus P7P55D-E PRO || 8GB Corsair XMS3 || XFX 5770 ||Fractal R2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pentix:

Vad har du för temperaturer nu? Har funderat på en likadan mod.

har en clock på 4 ghz och ligger väl på ca 25 som max i idle och ca 45 grader som max efter 24 timmars prime

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekå:

har en clock på 4 ghz och ligger väl på ca 25 som max i idle och ca 45 grader som max efter 24 timmars prime

Skönt att du fick till klocken nu då

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyran26:

Skönt att du fick till klocken nu då

Yes bugar och bockar för bilderna

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekå:

Yes bugar och bockar för bilderna

Inga problem Du hjälper mig om jag gör någe liknande säkert

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyran26:

Inga problem Du hjälper mig om jag gör någe liknande säkert

Självklart, det var faktiskt inga problem att få ihop systemet utan bara att få ut luftbubblorna men det kan du lösa på annat sätt

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.