hur vet jag vilket grafik kort som passar mitt moderkort

Permalänk
Medlem

hur vet jag vilket grafik kort som passar mitt moderkort

tjenare, jag ska uppgradera min dator. och allt ser bra ut men nu vill jag ha lite extra hjälp som att jag inte köper fel komponenter

Radeon HD 4670
512mb

men passar mitt gamla grafik kort till moderkortet och hur vet jag vilka grafikkort jag kan ha till detta moderkort

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

pci express

Permalänk
Medlem

GA-890GPA-UD3H (rev. 2.1) - GIGABYTE
Alla PCI Express kort passar, eftersom det är en standard.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

tittar på grafikkort på inet men vet inte vilka som är bra :/ för inte allt för dyrt pris ca 1,500kr och neråt hur vet jag vad som är bra och dåligt om ni fattar vad jag menar och som är rekommenderat till min processor och 8gb ram.

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce GTX 460 768MB OC - Inet.se Är det bästa grafikkortet som du kan få tag på.

Permalänk
Medlem

tack men jag kör ati men det gör väll ingen skillnad ?
tack ska köpa det snart

hm kollade upp mitt nät agg det är på 400w

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

kör amd 5770 isf, men håller starkt på 460 768mb oc

Permalänk
Medlem

Ett tips är att du endast kör 4 GB ram och lägger de pengarna du sparar på grafikkortet, om du ska spela vill säga.

Om du nu väljer att köpa nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Gigabyte GeForce GTX 460 768MB OC - Inet.se Är det bästa grafikkortet som du kan få tag på.

Jag håller helt med.... GTX 460 är mest prisvärt i den prisklassen. (F'låt ATI, men era kort i samma prisklass suger)

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Rek. nätdelsstyrka 450 W mitt har 400 vad vad blir skillnaden :S fattar inte det .

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

5770 tycker inte jag är prisvärt.

Hur brott har du?? amd släpper ju 2 nya kort alldeles snart vilket kan medföra vissa prisändringar hos båda lägren..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Ett tips är att du endast kör 4 GB ram och lägger de pengarna du sparar på grafikkortet, om du ska spela vill säga.

Om du nu väljer att köpa nytt grafikkort.

Firefox tar typ 117600kb halva mitt minne och jag har 4gb ram och windows 7 tar typ 1något det går ju inte hehe

Skrivet av storsnusaren:

5770 tycker inte jag är prisvärt.

Hur brott har du?? amd släpper ju 2 nya kort alldeles snart vilket kan medföra vissa prisändringar hos båda lägren..

sådär vill kunna spela kan knappt spela på mina komponenter , suger tycker man

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oi-bastard:

Firefox tar typ 117600kb halva mitt minne och jag har 4gb ram och windows 7 tar typ 1något det går ju inte hehe

Det blir inga problem att "bara" ha fyra GB minne så kör du på detta, och om Firefox tar drygt ett GB så är väl det knappast halva ditt minne, hur är det med matten?
När det gäller grafiken så rekommenderar jag också GTX460 1GB, det är bäst pris/prestanda just nu iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

vad tycker ni att jag ska göra satsa på ett nytt grafikkort ? eller uppgraderings paketet för tillfället, syftet med uppdaterings paketet är för att få bättre mindre lagg

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

Firefox tar typ 117600kb halva mitt minne och jag har 4gb ram och windows 7 tar typ 1något det går ju inte hehe

sådär vill kunna spela kan knappt spela på mina komponenter , suger tycker man

Kan bero på att Firefox drar pissigt mycket, men det är fortfarande en dum idé att ta mer än 4GB om du ska spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Firefox tar drygt ett GB så är väl det knappast halva ditt minne, hur är det med matten?

hehe skrev fel , firefox 1gb och Maskinvarureserverat 1025mb

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med graffet och räcker inte det, kan du ju ha det i den nya burken

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

köpte det grafikkortet nu ;:) glömde fraktfritt med sweclockers hehe

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Bump: nu dör bara datorn hela tiden -.-

* kan det vara nätagget . det är på 400 och mitt grafikkort rekomenderar 450 kan det vara problemet
den statar efter 3-5 sec så dör den bara

jag har spelat i 2 veckor nu sen när jag skulle starta den så hände detta då

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

400w av vilket fabrikat?

Permalänk
Medlem

silver power 400w

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Ska väl inte vara speciellt dåligt? Men allt kan ju gå sönder.
Men om datorn stänger av sig efter några sekunder så är det inte pga att ett friskt nätagregat på 400W inte orkar leverera. Det är när cpu o gpu jobbar för fullt som du gör av med ordentligt med effekt.

Har du inget annat som du vet är ok att prova med?

Permalänk
Inaktiv

Kör på Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se istället och lägg även dom pengar som blir över på grafikkortet.
Då skulle jag ta detta: Gigabyte Radeon HD68701GB - Inet.se

Eller så tar du ett HD6850 och lägger pengarna du får över på ett vettigt nätagg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon42512:

Kör på Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se istället och lägg även dom pengar som blir över på grafikkortet.
Då skulle jag ta detta: Gigabyte Radeon HD68701GB - Inet.se

Eller så tar du ett HD6850 och lägger pengarna du får över på ett vettigt nätagg

Du har inte läst tråden ser jag

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Du har inte läst tråden ser jag

Nä, upptäckte det