Permalänk

Corsair A50 i Kunddator

Hej

Fick äntligen bygga dator på arbetstid igen, det händer ibland och då blir jag vädigt varm... här och där

Då jag inte "slösar" mina pengar denna gång så valde jag lite grejer jag varit nyfiken på och speciellt Corsair A50, ja jag fick plocka delar hihi. Dock så kom jag inte ihåg att köra Prime95 och kolla temps idle i BIOS var iaf 28C om det intresserar.

Chassi: Antec Two Hundred + 3st Yate Loon D12SL-12 + 1st Yate Loon D14SL-12
Moderkort: Gigabyte GA-P55-USB3
CPU: Intel i5 760 @stock
CPU kylare: Corsair A50 + 1st Yate Loon D12SL-12
RAM: Corsair XMS3 1600MHz 9-9-9-24 @auto 4GB (CMX4GX3M2A1333C8)
VGA: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC @stock
PSU: Corsair VX 550W
HDD: 1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III
ODD: Nån random sata DVD-brännare
OS: Windows 7 Home x64

Corsair A50 i Kunddator

Permalänk

vi måste gå in på varför du fick stå för fläktarna, speak booooy!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Det är såhär ett galleri ska se ut! 5p

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

vi måste gå in på varför du fick stå för fläktarna, speak booooy!

No comment....... frågan äter ofta på en mer än svaret va ?

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Det är såhär ett galleri ska se ut! 5p

Tackar ja, inget vidare moddat bygge men då det varit en hel hög med knasgallerier de senaste dagarna så.....

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

No comment....... frågan äter ofta på en mer än svaret va ?

Haha jo så är det nog, vad jobbar du med :)? gissar att det är någon form av pc tekniker eller butik då det står kunddator

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Haha jo så är det nog, vad jobbar du med :)? gissar att det är någon form av pc tekniker eller butik då det står kunddator

Nope, jag säljer bildelar..... och datorunderhåll etc åt företag nåns son behövde ny dator, den gamla hade sett bättre dar kan jag intyga om

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Nope, jag säljer bildelar..... och datorunderhåll etc åt företag nåns son behövde ny dator, den gamla hade sett bättre dar kan jag intyga om

Haha jaha, det kändes inte riktigt som en kontors dator med grafikkortet men det var kanske lite annat en bokföring som skulle göras på denna maskin? fint bygge iallfall kul att se A50, är det den första på sweclockers?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Fint bygge 5p

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Haha jaha, det kändes inte riktigt som en kontors dator med grafikkortet men det var kanske lite annat en bokföring som skulle göras på denna maskin? fint bygge iallfall kul att se A50, är det den första på sweclockers?

Jag tror det är den första, anledningen till att jag valde att lägga in A50 i gallerinamnet det är en riktigt praktisk kylare och inte direkt dyr, så jag tänkte bara sprida lite glädje och kunskap och framförallt bilder på allt som hänger med

Skrivet av Alucard88:

Fint bygge 5p

Tackar

Permalänk
Medlem

nya produkter blir pluspoäng
(syftar på A50)

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av ÖverKlockaN:

nya produkter blir pluspoäng
(syftar på A50)

Hihi, tackar jag brukar också ge plus för nya grejer, alltid kul att se och ibland hjälpsamt

Permalänk
Medlem

Nice Väldigt nice Men vill se din dator med!

Permalänk
Medlem

Väldigt kul att se ett galleri med hög klass och många bilder:) 5p av mig får du.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Nice Väldigt nice Men vill se din dator med!

Tackar Det blir nog inget på min egen då jag skäms lite över hur det ser ut

Skrivet av skog1s:

Väldigt kul att se ett galleri med hög klass och många bilder:) 5p av mig får du.

Tackar

Permalänk
Medlem

OM du skulle jämföra Yate Loon fläktarna med fläktar från en annan tillverkare när de handlar om Pris vs. Kvalitet och Luft flöde vs.Ljudnivå.

Vilken annan tillverkare och fläkt skulle de bli?

Har inte haft eller sett/hört nån Yate Loon fläkt irl och är lite nyfiken på märket.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

OM du skulle jämföra Yate Loon fläktarna med fläktar från en annan tillverkare när de handlar om Pris vs. Kvalitet och Luft flöde vs.Ljudnivå.

Vilken annan tillverkare och fläkt skulle de bli?

Har inte haft eller sett/hört nån Yate Loon fläkt irl och är lite nyfiken på märket.

Scythe skulle jag jämnföra med dock så är lagren i Yate Loon otroliga(som Coolink) och anledningen till att jag gillar dem, alltid väldigt billiga också ....nån kommer säkert säga nexus snart och varsågod I don't care.

Permalänk
Medlem

Snyggt resultat:) gillar de neongröna dioderna oxå:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Scythe skulle jag jämnföra med dock så är lagren i Yate Loon otroliga(som Coolink) och anledningen till att jag gillar dem, alltid väldigt billiga också ....nån kommer säkert säga nexus snart och varsågod I don't care.

Okej... tack. Skulle du rekommendera att jag byter ut mina Noctua NF-S12/1200 rpm fläktar i mitt Antec P180 mini mot Yate Loon fläktar? Och i sånna fall vilken Yate Loon fläkt?

Hade velat få lite bättre flöde utan att de låter mer. Utan gärna ännu tystare fast samma luftflöde.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Okej... tack. Skulle du rekommendera att jag byter ut mina Noctua NF-S12/1200 rpm fläktar i mitt Antec P180 mini mot Yate Loon fläktar? Och i sånna fall vilken Yate Loon fläkt?

Hade velat få lite bättre flöde utan att de låter mer. Utan gärna ännu tystare fast samma luftflöde.

Yate loon gör Nexus Real Silent så där har du bra referens. Dock snurrar de snabbare så man får inte samma lena ton som Nexus annars har. Skapliga fläktar annars och bättre än Antecs orkanfläktar när det gäller flöde/ljudnivå.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Okej... tack. Skulle du rekommendera att jag byter ut mina Noctua NF-S12/1200 rpm fläktar i mitt Antec P180 mini mot Yate Loon fläktar? Och i sånna fall vilken Yate Loon fläkt?

Hade velat få lite bättre flöde utan att de låter mer. Utan gärna ännu tystare fast samma luftflöde.

Har aldrig ägt noctua så jag vill inte säga nått där.

Skrivet av Typhonos:

Yate loon gör Nexus Real Silent så där har du bra referens. Dock snurrar de snabbare så man får inte samma lena ton som Nexus annars har. Skapliga fläktar annars och bättre än Antecs orkanfläktar när det gäller flöde/ljudnivå.

Där kom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har aldrig ägt noctua så jag vill inte säga nått där.

Där kom det.

Okej. Synd för jag har ännu inte hittat nån fläkt som jag kan tänka mej testa. För när man tittar på PAPPERET så är Noctua NF-S12B FLX tystast i förhållande till flödet den ger. Men som vi alla här på SweC vet så händer de rätt ofta att PAPPERET inte stämmer i PRAKTIKEN. Jag har haft funderingar på Scythe GT fläktar med fläktkontroller. Men vette fan om de blir så bra. Vill ju lixom veta i förhand så jag inte blir sittande med tre nya fläktar och en Fläktkontroller helt i onödan.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Okej. Synd för jag har ännu inte hittat nån fläkt som jag kan tänka mej testa. För när man tittar på PAPPERET så är Noctua NF-S12B FLX tystast i förhållande till flödet den ger. Men som vi alla här på SweC vet så händer de rätt ofta att PAPPERET inte stämmer i PRAKTIKEN. Jag har haft funderingar på Scythe GT fläktar med fläktkontroller. Men vette fan om de blir så bra. Vill ju lixom veta i förhand så jag inte blir sittande med tre nya fläktar och en Fläktkontroller helt i onödan.

Prova att köp några 12 till 7V adaptrar eller 12 till 5V, brukar funka fint men det är som du säger och speciellt med fläktar, specifikationerna är bara ignorera helt o hållet.
Om du har möjlighet att beställa från utlandet så rekommenderar jag Coolink, i min erfarenhet klart dem bästa fläktarna på marknaden under 1500rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Prova att köp några 12 till 7V adaptrar eller 12 till 5V, brukar funka fint men det är som du säger och speciellt med fläktar, specifikationerna är bara ignorera helt o hållet.
Om du har möjlighet att beställa från utlandet så rekommenderar jag Coolink, i min erfarenhet klart dem bästa fläktarna på marknaden under 1500rpm

Varför har ingen svensk butik Coolink?

Dom kunde ju skippa Zalman fläktar och ha Coolink istället typ.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Varför har ingen svensk butik Coolink?

Dom kunde ju skippa Zalman fläktar och ha Coolink istället typ.

Bra fråga, finns ju många skräpfläktar på Svenska marknade men väldigt få som känns som köpbara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Bra fråga, finns ju många skräpfläktar på Svenska marknade men väldigt få som känns som köpbara

En sak jag märkt är att Zalmans 120mm LED fläktar funkar bra på täta radiatorer. Testade och jämförde mot Noctua NF-P12 (1300rpm) för prestanda och NF-S12B (1200/900/600rpm) för tystnad. Och Zalman's 120mm LED fläkt lade sig på nästan samma prestanda som Noctua NF-P12 @ 12v när Zalman kördes på 7v och gav ifrån sig ett väldigt dovt och nästan behagligt ljud som va betydligt behagligare än NF-P12 och NF-S12 på 12v (1300 och 1200rpm).

MEN Zalman fläktarna höll bara i 5~6 veckor sen började de ticka och ge i från sig andra oljud. Då då va de ju bara att byta och slänga dom.

Så Zalman är bekräftad SKIT förutom när de gäller deras High-end chassin och Nätagg.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

5p för att ni köper från Gandalf Data

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Skrivet av omEn||LabZ:

5p för att ni köper från Gandalf Data

jobbar du där ?

Permalänk

Japp

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Skrivet av omEn||LabZ:

Hoppas vi ses på roadshowen i Stockholm nästa vecka då