Permalänk
Medlem

Musik sökes

Hej.
Jag söker efter musik, närmare bestämt fin akustisk gitarr med inslag av elgitarr och melodiska och fina sounds.

För att förklara närmare har jag hittat två låtar som ger ett exempel på vad jag söker.
live med the black mages (final fantasy musik instrumentalt)

YouTube - The Black Mages Matoya's Cave (FFI)
YouTube - The Black Mages - Vamo' Alla Flamenco (Music)

Älskar att lyssna på sådan typ av musik på morgonen innan dagen börjar.

Någon som har något exempel, även om det inte är exakt likadant så uppskattar jag om man kommer med tips.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har inga direkta tips tyvär. Men du bör absolut kolla upp Flamenco scenen där jag garanterar att du kan hitta artister som enbart består av just en akustisk gitarr, en elgitarr och kanske en gurka.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Kolla upp Paco de Lucia. Lätt en av dom absolut bästa flamenco-gitarristerna någonsin. Han spelar med talang, skill och passion, och det märks. Har en liten man-crush på honom faktiskt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

kanske lite Opeth varvat med lite Joe Satriani?

Permalänk
Medlem

Du borde helt klart kolla in Bucketheads lite lugnare album, Colma och Electric tears. Låtar av intresse kan då vara Spell of the Gypsies och For Mom

Annat av intresse kan vara en del av Dream Theaters låtar (såg att The Black Mages som du länkade klassas som Progressiv Metal, vilket är det Dream Theater också spelar, oftast en lite hårdare variant dock.) Kolla även upp Stone Sour, har inte lyssnat på så värst många av deras låtar, men har för mig dom spelade mycket akustiskt.

Har fler tips, så om något av detta faller i smaken så säg gärna till så kan jag ge dig fler tips! (citera gärna så att jag hittar tillbaka, är lite glömsk när det gäller såna här trådar...)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Hmm testlyssna HANK MARVIN, dock bara ren elgitarr ljud men väldigt stämningsfullt och melodiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Vill meddela att jag lyssnat på alla länkar och tips.
Mycket bra musik som passar in på min morgon lyssning suveränt!

Om någon lyssnat lite i tråden tveka inte med att komma med lite tips, helt suverän musik.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tommy Emmanuel e ju fina saker de också,
YouTube - Tommy Emmanuel - Angelina

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Tommy var sjukt bra och fanns på spotify
Silent Hill OST var exakt sådant jag letade efter, stort tack. Finns även det på spotify

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tänkte precis som SweZor direkt på Buckethead.
Annars har jag en småfavorit som jag dock inte vet om du gillar: YouTube - Death - Voice Of The Soul

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Tänkte precis som SweZor direkt på Buckethead.
Annars har jag en småfavorit som jag dock inte vet om du gillar: YouTube - Death - Voice Of The Soul

Mycket bra låt som jag gillar. Men elgitarren är lite för metal just för morgonlyssnandet jag är ute efter.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Mycket bra låt som jag gillar. Men elgitarren är lite för metal just för morgonlyssnandet jag är ute efter.

Misstänkte nästan det. Men som sagt, det är en bra låt!

Permalänk
Medlem

Lätt en av dom bästa spel-soundtracken; SH2.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Lätt en av dom bästa spel-soundtracken; SH2.

Ja, men de andra sountracken i serien är inte långt efter alltså, vetefan om inte fyran är lika bra till och med.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loaded:

Ja, men de andra sountracken i serien är inte långt efter alltså, vetefan om inte fyran är lika bra till och med.

Spelade aldrig fyran... för någon konstig anledning blev det aldrig av... :/ Men jo absolut. 1an och 3an hade väldigt stämningsfull musik också.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Spelade aldrig fyran... för någon konstig anledning blev det aldrig av... :/ Men jo absolut. 1an och 3an hade väldigt stämningsfull musik också.

Jag har inte spelat något av spelen, haha, äger dock 1 - 4 (av någon anledning, har inte ens en konsol) och soundtracks till 2, 3, 4, Origins och Shattered Memories, brukar ha lite schyssta Silent Hill-orgies här hemma då och då.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.