Albin Loán - Can you see me?

Permalänk

Albin Loán - Can you see me?

Hej,

Long time no see.

Jag har producerad, skrivit, arrangerad, spelat in och mixat min senaste låt: Can you see me?

Jag anser själv att den är ganska sorglig och är en ballad för er som inte vet. Lyssna gärna och säg vad ni tycker?

Albin Loán - Can you see me?

TEXT:
By Albin Loán

You know, somethings just change in life, a life. You try to understand why
but, somethings just ment to be I guess...

Verse 1:
I'm trying to see myself without you,
I'm finding it hard, I feel confused,
Whereever I go, I see you around, somehow

I remember, yes, it was like yesterday,
you called and told me you was on your way,
but you never came, you were not around, somehow

I was standing in the rain and waited for you
Can you see how I feel? I think you do,
so Why did you leave me?

Chorus:
Can you see me cry in the middle of the night?
I can see you smile in my dreams youre alive
So why did you leave me? Why did you go?
I miss you so much, I miss you my home

Can you see me cry in the middle of the night?
I can see you smile in my dreams youre alive
So why did you leave me? Why did you go?
I miss you so much, but now youre gone, yes now youre gone

Verse 2
I don't understand, I feel so alone,
Where are you now? Can you please come home?
I'm trying to smile, but then it hurts

I look around me, and I see no light
I don't know why but please can you try?
I want to know I want you to explain why you left me

Chorus
Can you see me cry in the middle of the night?
I can see you smile in my dreams youre alive
So why did you leave me? Why did you go?
I miss you so much, I miss you my home

Can you see me cry in the middle of the night?
I can see you smile in my dreams youre alive
So why did you leave me? Why did you go?
I miss you so much, but now youre gone, yes now youre gone

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Musikälskare

Gillade introt men sen när sången kom stängde jag av direkt, inte min smak direkt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Hehe ok. Vad trodde du det skulle bli? Techno?

Tack anyhow!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Sötast

Jag tycker du blir bättre och bättre för varje låt man hör, kanske är det att musikstilen ändras, eller så blir du bättre? hah

Mina åsikter (Som i musikaliska sammanhang nog är värda 0)

Jag tyckte det var synd på disten, jag tycker din röst distar alldeles för mycket vid t.ex 1.08 - 1.12 & 1.30 till 1.55.
Sen å andra sidan så sitter jag på ett dåligt ljudkort med dyra lurar, fin kombination *host* men visst

Ogillar "yes" som man får höra en del gånger i låten.

I Allmänhet tyckte jag att det var en bra låt, sparas till arkivet
4/5 ^^

Permalänk

Tack så mycket och tack för kritiken.

Ja den distar lite ibland, sänkte nyss EQ'n lite, hoppas de låter bättre.

Lyssna igen så hör du endel andra ändringar också.

Ciao
Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Bra låt även om det inte är min smak.

Permalänk

Tack Fesen.

Allexz: Kan du kolla om det distar lika mycket nu (samma länk- har uppdaterat låt).

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Du blir bättre & bättre Albin, roligt att se dig utvecklas "live" här. (Du har ju tragglat på ett par år nu.)
Din stil är fortfarande inte min, men man hör ändå klass-skillnader nu mot dina tidigare alster.
Tycker att du sjunger avsevärt bättre nu, tar du lektioner eller nöter du bara hemma?

Är lite sugen på att höra dig sjunga någon cover där du måste ta i lite mer, faktiskt.
Du vet; lite "rock-skrål" i vissa lägen skulle öka dynamiken i ditt uttryck. Du är fortfarande lite smörig.
(Jag inser att det ska vara så i en känslosam ballad som denna, men ändå.)
Och "cover" för att det är lättare att jämföra dig mot andra sångare då, än med eget material.

Gneta på, snart släpper det nog om du fortsätter så här, tror iaf jag.

Mvh /Perra

Permalänk
Sötast
Skrivet av AlbinLoan:

Tack Fesen.

Allexz: Kan du kolla om det distar lika mycket nu (samma länk- har uppdaterat låt).

Mycket bättre

Jag hörde inga störande distar alls nu, sen kanske jag inte är den bästa till att prova idag då jag sitter å har feber

Men det lär iaf mycket bättre!

Permalänk
Skrivet av getskägg:

Du blir bättre & bättre Albin, roligt att se dig utvecklas "live" här. (Du har ju tragglat på ett par år nu.)
Din stil är fortfarande inte min, men man hör ändå klass-skillnader nu mot dina tidigare alster.
Tycker att du sjunger avsevärt bättre nu, tar du lektioner eller nöter du bara hemma?

Är lite sugen på att höra dig sjunga någon cover där du måste ta i lite mer, faktiskt.
Du vet; lite "rock-skrål" i vissa lägen skulle öka dynamiken i ditt uttryck. Du är fortfarande lite smörig.
(Jag inser att det ska vara så i en känslosam ballad som denna, men ändå.)
Och "cover" för att det är lättare att jämföra dig mot andra sångare då, än med eget material.

Gneta på, snart släpper det nog om du fortsätter så här, tror iaf jag.

Mvh /Perra

Tjena Perra!

Tack så mycket, roligt och läsa!
Ja jag producerar ju mitt eget nu också så det är skönt att slippa covers.

Nope, inga sånglektioner tyvärr.

Angående mer "tryck i" så har jag endel låtar, inte släppta dock men de tillhör fortfarande RnB/pop.
Jag har en låt på min hemsida: Black & Blue (mp3 spelaren till höger). Lyssna på den för jag tror ej du har hört den. Den är dock lite pitchy då jag inte mådde så bra när jag spelade in den men där slipper du det där smöriga.

Tack verkligen!

Skrivet av Allexz:

Mycket bättre

Jag hörde inga störande distar alls nu, sen kanske jag inte är den bästa till att prova idag då jag sitter å har feber

Men det lär iaf mycket bättre!

Tack så mycket Alex!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

aldrig funderat på att göra en hel skiva och skicka till lite skivbolag, bara för skojs skull. något kanske nappar, glöm inte läsa kontraktet noga bara.
en polares rockband tackade nej till ett ganska fett kontrakt PGA att det var lite för konstiga restriktioner och krav...

låten var bra men inte min typ av musik, men tjejer diggar sånt där.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt min kopp thé men du har bra röst och tekniskt och kvallitetsmässigt ger jag dig två tummar upp. Du går vidare...

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

aldrig funderat på att göra en hel skiva och skicka till lite skivbolag, bara för skojs skull. något kanske nappar, glöm inte läsa kontraktet noga bara.
en polares rockband tackade nej till ett ganska fett kontrakt PGA att det var lite för konstiga restriktioner och krav...

låten var bra men inte min typ av musik, men tjejer diggar sånt där.

Hm. Jag har tänkt på det men på en skiva är det typ 2-3 låtar folk fastnar för. Jag försöker hitta de där guldkornen och släppa singlar istället. Det är svårt med skivor idag då försäljningen av dom går grymt dåligt jämfört med tidigare. Sedan har vi spotify och andra kanaler för musik som gör singlar ganska självklart tror jag.

Skrivet av iXam:

Inte riktigt min kopp thé men du har bra röst och tekniskt och kvallitetsmässigt ger jag dig två tummar upp. Du går vidare...

Tack så mycket du med.

Har ni lyssnat på denna?
http://www.sweclockers.com/forum/92-underhallning-och-medier/...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.