Är det inte lite väl tidigt - Julen kryper allt närmate år efter år.

Permalänk
Medlem

Är det inte lite väl tidigt - Julen kryper allt närmate år efter år.

Kom hem från att ha varit in en sväng på Konsum, och blev lite förvånad över att se att man redan har böjart pallat upp med Julmust. Är det bara jag som tycker att det är lite väl tidigt ? Vi är för sjutton bara inne i Oktober månad än.

Ber om smått om ursäkt för pissig kvalité på bilden.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

vad är dedär för julmust?
btw credz att du alltid har sån mysig bild i alla dina trådar

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

willys fick in julmusten i september,vet ej varför och nu köper vi in mängder för att ha på lager(det går åt redan nu),så nog kryper julen allt närmare per år.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av E_maN:

vad är dedär för julmust?
btw credz att du alltid har sån mysig bild i alla dina trådar

det är julmust special,julmust med en svag smak utav banansmak.
smakade den på jobbet,varken bu eller bä,den var bara ok.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det är lite väl tidigt hålelr jag med om. Häromdagen såg jag att de bunkrat upp med pallar även på ICA. Det enda som saknas nu är allt bling bling samt all irriterande skitmusik som spelas om och om igen.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

.. credz att du alltid har sån mysig bild i alla dina trådar

Alltid, vet jag väl kanske inte att jag har. Men det är ju alltid roligare om man kan slänga in någon matchande bild. Tråden blir mer intressant på det sättet.

Sen vad det är för typ utav julmust, det ska väl vara osakt. Det jag vet är att musten kommer från Wasa Bryggeriet, Sundsvall. Sen nämde mangemani att julmusten skulle ha någon smak utav banan. Har tyvärr ingen som hellst erfarenheter från just den här julmusten så jag har ingenting att gämföra med.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Lidl här i Bålsta har redan laddat upp med chokladkalendrar (om jag såg rätt) och lite julgodis. Däremot har jag inte sett till någon affär som säljer julmust i trakten.

Tycker också att det börjar bli lite väl tidigt nuförtiden.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Gekås i Ullared har sålt julprylar sen slutet på september månad.

Personligen tycker jag det är på tok för tidigt! November som tidigast borde det vara.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

Gekås i Ullared har sålt julprylar sen slutet på september månad.

Personligen tycker jag det är på tok för tidigt! November som tidigast borde det vara.

Minst slutet av November. Finns ju ingen direkt anledning till att man kränger Julmust så pass tidigt som man nu gör. Man har ju pimplat sig less på eländet då Julen står innanför dörren klampar och vill in i December.

Brukar själv aldrig köpa Julmust förren mitten utav December, fast det nu går att köpa tidigare. Julmusten tillhör ju endå julen.

Nä, tycker det börjar att gå utför helt enkelt. Vart tog jultraditionen vägen ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Var på Ikea förra veckan, de stod och satte upp sina juldekorationer överjävlaallt.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

Lite skillnad på att sätta upp julskyltning och att sälja julmust. Jag har letat efter bra julmust i flera veckor, kommer snart in hoppas jag.
Tills vidare får en back vanlig julmust duga.

Julmust är ju den klart godaste läsken och man kan blanda den underbara fin drinken gin och julmust med den.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Sett med det i en del butiker att nu fan tycker det de är dags för juletider

De borde vända på det att sommarsakerna är framme på vintern och julsakerna är framme på sommaren

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Åhåhåhåh! Underbart! Annas pepparkakor + Apotekarnas, fy satan vad gott! Hoppas min lokala Ica-butik fixar snart.

Och jag hoppas innerligt att Marabou även i år säljer den chokladkakan med ingefära och annat mums-mums i.

Permalänk
Medlem

Sista 2 åren var det ju så att man tog in jul grejer så tidigt men annars var det nästan alltid lång före jul som man kunde få tag på julmust osv

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

Jul != Julmust

Förövrigt är julmust inge gott.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Va sugen på julbord jag blev, undra om någon restaurang i stan redan har öppnat detta? Annars varför bry sig om att folk tar in julsaker tidigare än vad man brukar, tar vi julmust så behöver man inte köpa det före man tycker det är dags.

Det enda jag skulle störa mig är om folk inte låter oss "a-kulturister" få ha våran negativa kulturrättighet. Alltså folk får fira sin kultur hur de vill, men låt oss andra vara i fred och vara med då det passar oss. T.ex. ha julbord redan idag, varför inte?

Att man inte skulle börja julfirandet före en viss datum och sluta en annan datum är gammalt trams, men jag låter var och en själv bestämma när den vill börja och sluta.

Btw så har jag redan köpt julmust på flaska nyligen på ica, sedan köpte jag även en älgjaktsemla.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad den där julmusten som alltid finns i begränsad upplaga och har typ den bästa smaken heter?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Vad sugen på julbord jag blev, undra om någon restaurang i stan redan har öppnat detta?

Det här kan kanske vara någoting;
Julbord Göteborg - julbord i Göteborg 2010

Men du lär ju erkänna att det känns lite väl tidigt med julbord.

Vet om att man brukar kunna se annonser i dagspressen att man börjar släppa på julborden i mitten utav November.
Personligen så tycker jag att det här med julbord, att det är något som sak till på julafton. Vaken tidigare eller senare. Kalla mig gammalmodig.

Käkar man det tidigare så förlorar man ju själva poängen med julbord. Det ska ju till på julafton, och inte annars. Men, som sagt... kalla mig gammalmodig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Jag hatar julen för det mesta Kan vara lite skoj med belysning ute i vissa trädgårdar som är stilrent gjort men blir oftast till överflöd dessvärre

Jag brukar ta mig en Pizza den 24-25 om det är någon pizzeria öppet då det blir tradigt med julmat. Skoj att syrrans kille delar samma intresse ¨^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag hatar julen för det mesta Kan vara lite skoj med belysning ute i vissa trädgårdar som är stilrent gjort men blir oftast till överflöd dessvärre

Jag brukar ta mig en Pizza den 24-25 om det är någon pizzeria öppet då det blir tradigt med julmat. Skoj att syrrans kille delar samma intresse ¨^

Jag och mitt ex brukade ha som traditon att alltid köpa hem pizza annandag jul. Man var så fruktansvärt less på allt vad julmat hette, så det fanns liksom inte någon annan utväg än beställa en hedlig pizza. Och på den vägen blev det.

Kan man, så ska man nog försöka att hålla i allt vad tradioner heter. Till det bättre..

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Jo lite väl tidigt är det att de redan börjar sälja julmust. Om man nu tycker om "jul" så kunde ju bara affärerna sälja det och skriva must på förpackningarna istället.

Angående era pizza traditioner så säljs det mest pizza på nyårsdagen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

kalla mig gammalmodig.

Du är gammalmodig.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

På T-snabben nära KTH kunde man köpa julmust ändå till Juni i år, de hade köpt på sig ett rejält lager...

Permalänk
Medlem

Must äger, bra att det inte är tillgängligt året runt allt som oftast så har man något att längta till.
Hatar Julen för det är samma jävla skit på tvn, inget är öppet men man får god mat och julmust då blir man glad och kan sova gott på natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Du är gammalmodig.

Du tror det ? Förmodligen så är det nog så.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Är detta priset vi får betala för att slippa halloweentramset?

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Är detta priset vi får betala för att slippa halloweentramset?

Det får du nog endå ska du se. Det fenomenet lär man väl knappat komma undan.
Men tycker annars att just Halloween kan vara rätt så mysigt på något sätt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

i slutet av AUGUSTI hör och häpna damp det ned reklam om att köpa jul tillbehör i form av bestick, fat, gardiner...ja allt för att få en sån där gammeldags jul.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ja nu dröjer det väl inte länge innan vi får se tomteluvor på smilgubbarna. Förresten är det nåt som borde vara på dem året runt!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte dricka julmust innan 1 Dec, å det hoppas jag andra är smarta och följer mitt exempel, låt julen vara när julen är!