Permalänk

BitFenix Colossus fönster??

Hey. Tänkte beställa ett BitFenix Colossus inom en snar framtid. Frågan är om det är möjligt att göra ett fönster på sidan? Asså utan att behöva ta bort hela sidopanelen och göra en helt ny sidoplåt i plexi.

YouTube - Bitfenix Colossus Mod ChentinoX - zonajugones - Sistemas Ibertronica Så vill jag inte ha det.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Hej.

Förlåt att jag frågar men varför ett fönster? Tycker chassit ser bra ut original. Om du trots allt vill ha ett fönster så borde det inte vara omöjligt att plocka bort belysningen och ersätta hela enheten med plexi. Jag säger inte att det är enkelt men jag tror det.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av Jagab:

Förlåt att jag frågar men varför ett fönster? Tycker chassit ser bra ut original. Om du trots allt vill ha ett fönster så borde det inte vara omöjligt att plocka bort belysningen och ersätta hela enheten med plexi. Jag säger inte att det är enkelt men jag tror det.

Efter att ha fått ett svar från en annan användare via PM, fick jag veta att det som lyser är bara en skiva med en ljusramp till, Det betyder att fönster är skit lätt att fixa Nu är man skit glad igen För nu kan en ny ide födas fram

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Det enklaste vore ju att bara fästa plexi så du får massa smala fönster där det redan är utskuret.
Annars måste du ju skära ett fönster som täcker upp ungefär hela sidan.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RymdSegel:

Det enklaste vore ju att bara fästa plexi så du får massa smala fönster där det redan är utskuret.
Annars måste du ju skära ett fönster som täcker upp ungefär hela sidan.

Den bilden såg jag också framför mig när jag skrev mitt inlägg.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av RymdSegel:

Det enklaste vore ju att bara fästa plexi så du får massa smala fönster där det redan är utskuret.
Annars måste du ju skära ett fönster som täcker upp ungefär hela sidan.

Fönster iden jag hade är rätt lätt att förstå sig på nu. Det är en vanlig ljusramp som sitter på insidan, Och så sitter det en plexiskiva tryckt mot chassi kanten, Och det våga mönstret är det bara att såga bort där fönstret ska vara, Då har du ändå kvar det våga mönstret fast med ett snyggt fönster Tänkte även byta ut ledsen så man kan ha grönt också. Då det mesta i min nya dator ska vara grönt

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Nu har jag uppdaterat Så nu finns det även en länk. Så vill jag inte att fönstret skulle vara kvar

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid