Permalänk
Medlem

Rackskenor/racklister.

Efter att ha ägt ett 42U's rackskåp ett tag nu och tröttnat på hur fult det faktiskt är i mitt vardagsrum, samt hur jävla otympligt det är, så har jag bestämt mig för att bygga en skrivbordsmöbel i Ek.

Bygget har gått hur bra som helst, bordet/möbeln är nästan helt klar, fräst, sågad och håller just nu på att bli oljad/slipad. Men... ett problem återstår, nämligen rackskenorna.

Tidigare har Clas Ohlson salufört dessa, men de har nu dessvärre utgått ur sortimentet. Eftersom att jag behöver ungefär 2,5m rackskena så blir det ett jävla högt pris om jag ska skicka efter dem, för att inte säga för högt pris. Varför jag nu skriver denna tråden är helt enkelt eftersom att jag behöver hjälp att hitta något företag/butik som säljer dessa färdig-stansade rackskenor, till en någorlunda vettig summa pengar. Gärna inom skåne, men det går även bra via postorder - förutsatt att det inte är hutlösa fraktpriser.

Innan ni börjar att gnälla så tänker jag bara poängtera att jag har inga funderingar överhuvudtaget på att köpa aluminiumprofiler och borra hål i. Möbeln jag har spenderat väldigt mycket arbetstid på vill jag ska ha snygga, färdigstansade, rackskenor som ackompanjerar den - med tillhörande korgmutter - inte några aluminiumprofiler med hål i.

Förövrigt så är det ett rätt speciellt bygge, som ni absolut kommer att få ser mer bilder av här inne på forumet ;).

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag tackar så jättemycket, har inte alls hittat dessa sidor tidigare. Hittade precis vad jag skulle ha och har nu beställt det!