Ventrilo eller Teamspeak HJÄLP

Permalänk
Medlem

Ventrilo eller Teamspeak HJÄLP

Hej!

Vilket program fungerar bäst till siberia V2 hörlurar med mick?

Hur fungerar severinstallationen till dom ollika spelen,
provade Ventrilo och BF2.
Men får ej rätt på inställningarna..

tack för hjälpen

nils

Permalänk
Hedersmedlem

Båda fungerar utmärkt med vilket headset som helst... Så länge vi pratar om den nyaste versionen av Ventrilo, inte 2.1 eller vilken det nu är som folk envisas att köra fortfarande.

Jag förstår inte vad du menar med "serverinstallationen till de olika spelen"? Pratar du om en BF2-server eller en Ventrilo-server?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av amd28+:

Hej!

Vilket program fungerar bäst till siberia V2 hörlurar med mick?

Hur fungerar severinstallationen till dom ollika spelen,
provade Ventrilo och BF2.
Men får ej rätt på inställningarna..

tack för hjälpen

nils

Henger pa vilket operativsystem du sitter pa? Windows 7 buggar en hel del med ventrilo.
Sitter i spanien sa derfor skriver jag konstigt.

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Skrivet av SvinVild:

Henger pa vilket operativsystem du sitter pa? Windows 7 buggar en hel del med ventrilo.
Sitter i spanien sa derfor skriver jag konstigt.

Antar att du driver? Buggar ingenting här...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd

min klan kör med Teamspeak och det funkar hur bra som helst, sen hänger det inte så mkt på lurarna utan mer om ljudkortet strular eller inte, jag har dock inte märkt någon större skillnad mellan Ventrilo och Teamspeak, vi använder oss utav TS just för att det fick vi sponsrat.

Permalänk
Medlem

Mumble kan vara ett bra gratisalternativ också, vi har använt det i ett drygt år och det funkar utmärkt.

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Hedersmedlem

Rent tekniskt så är Mumble helt klart det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Båda fungerar utmärkt med vilket headset som helst... Så länge vi pratar om den nyaste versionen av Ventrilo, inte 2.1 eller vilken det nu är som folk envisas att köra fortfarande.

Jag förstår inte vad du menar med "serverinstallationen till de olika spelen"? Pratar du om en BF2-server eller en Ventrilo-server?!

Har nog inte förståt riktigt jag gick in på Ventrilos hemsida, där stod att man skulle
fylla nickaname vilken server ja skulle köra på m.m

Men rent konkret undrar jag hur jag får kommunikationen att fungera i Battlefileld 2
tydligen så finns en tangent kommando som man kan använda när man vill prata
med spelarna i aquaden man spelar i.

Det ända jag har gjort just nu är att pluga i hörlurrarna och kopplat in kontakterna
röd för mikrofon och grön för lurarna och så startar jag BF2 och sen då??

tack för tipsen
nils

Permalänk
Medlem

TeamSpeak fungerar galant oavsett vad. Ventrilo är mer huxflux och kräver en högutbildad apa med en IQ av en idiot för att fixa det.
TS fixar man enkelt. Finns massa servrar på BFBC2 som använder sig utav det, man kan ha det på sin dator (Windows/Linux) och/eller på nätet (egen server). 2:an av TS fungerar dock bättre än 3:an fortfarande eftersom senaste är än idag i betastadie.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av passionmasteR:

Antar att du driver? Buggar ingenting här...

Ventrilo + trådlöst nätverk i Win 7 ger feta buggar.

Deltalans för er som behöver TS!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berget73:

Mumble kan vara ett bra gratisalternativ också, vi har använt det i ett drygt år och det funkar utmärkt.

Skrivet av widL:

Rent tekniskt så är Mumble helt klart det bästa.

I agree, Mumble är bästa skiten.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, Mumble ska det vara.

Billiga servrar här: Order a Mumble Voice Comms Server - Multiplay Gameservers

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Japp kör med mumble istället.

Permalänk
Medlem

Varför hyra servrar när det finns serverapp till var och en av VoIP ?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Varför hyra servrar när det finns serverapp till var och en av VoIP ?

Finns flera anledningar, för mig iaf.

* Jag har dålig lina och vill därför inte tynga ner den mer än nödvändigt.
* Jag har ingen lust att ha en dator ståendes på dygnet runt.
* Det blir billigare än att ha en dator på dygnet runt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med mumble så behöver du inte nån server. Joina en av gratis servrarna (tex mumble.se), kom överens med polarna om att den som loggar in först skapar en kanal med specifikt namn och sätt ett password/lägg till token för alla. Hur smidigt som helst och överlägsen tekniskt sett IMO (fick aldrig ens voice activation att funka i venten, lol).

Permalänk
Medlem

Jag har massvist med TeamSpeak servrar körandes på min server ute på nätet som är påslagen 24h/365d.. Ni kan väl utnyttja dessa?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

jag kör en TS3 server just nu men är riktigt sugen på att gå över till Mumble, jobbiga är att få med sig de andra nötterna...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av passionmasteR:

Antar att du driver? Buggar ingenting här...

Känner ingen med Windows 7 som inte har problem med ventrilo.

Därför kör vi alla nu med mumble.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

jag kör en TS3 server just nu men är riktigt sugen på att gå över till Mumble, jobbiga är att få med sig de andra nötterna...

Det går! Jag lyckades övertala mina polare att byta innan Mumble ens hade comments, det var rätt svårt men det gick

1.2.3 är förövrigt på gång för mumble också Inte långt alls kvar till release faktiskt
Eller ja, det borde iaf inte vara det då jag fick ett mail om att det var fritt fram att börja översätta nu då dom inte kommer ändra några strängar förns efter release!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Känner ingen med Windows 7 som inte har problem med ventrilo.

Därför kör vi alla nu med mumble.

Känner ingen med Windows 7 som INTE kör med Ventrilo, funkar alldeles ypperligt om man vet hur man ställer in det.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Känner ingen med Windows 7 som INTE kör med Ventrilo, funkar alldeles ypperligt om man vet hur man ställer in det.

Jag får iaf det inte att fungera perfekt oavsett inställningar och jag har windows 7 64 från MSDNAA.

Ljudet stannar upp och kommer först efter jag har disconnect:at från servern. Jag ska nog testa mumble, både windows och unix-stöd känns ganska "sweet".

Permalänk
Medlem

Lagger min rost po Mumble ockso. Ventrilo laggade ibland i Win7 men Mumble funkar klockrent, sen att det ar crossplatform gor det inte samre

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4RZ:

Jag får iaf det inte att fungera perfekt oavsett inställningar och jag har windows 7 64 från MSDNAA.

Ljudet stannar upp och kommer först efter jag har disconnect:at från servern. Jag ska nog testa mumble, både windows och unix-stöd känns ganska "sweet".

Exakt, folk kan inte konfigurera helt enkelt, för att lösa ditt simpla problem.

Steg 1. Starta Ventrilo, connecta till valfri server.

Steg 2. Gå in i setup. Väl inne i setup kryssar du i "Use Direct Sound" i båda rutorna, välj därefter dina ljudinställningar.

Steg 3. Finns inget, svårare än så var det faktiskt inte att lösa problemet.

Förstår inte varför folk inte ens går in i setup och kikar, och sen klagar dom på att det inte funkar?
Ursäkta om jag låter grinig.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Exakt, folk kan inte konfigurera helt enkelt, för att lösa ditt simpla problem.

Steg 1. Starta Ventrilo, connecta till valfri server.

Steg 2. Gå in i setup. Väl inne i setup kryssar du i "Use Direct Sound" i båda rutorna, välj därefter dina ljudinställningar.

Steg 3. Finns inget, svårare än så var det faktiskt inte att lösa problemet.

Förstår inte varför folk inte ens går in i setup och kikar, och sen klagar dom på att det inte funkar?
Ursäkta om jag låter grinig.

Tackar. Då vet man hur man ställer in det. Men jag tror inte någon kommer gå tillbaka till Ventrilo från Mumble. Det är som att gå från Chrome tillbaka till IE.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tackar. Då vet man hur man ställer in det. Men jag tror inte någon kommer gå tillbaka till Ventrilo från Mumble. Det är som att gå från Chrome tillbaka till IE.

En väldigt korrekt jämförelse! Bara så att ingen missförstår så menar han IE6 eller äldre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag slår ytterligare ett slag för mumble. Jag har använt samtliga populära voice-comm program (vent, TS och mumble) under längre perioder och mumble är onekligen det som fungerar bäst för mig och de jag spelar med.

Lägst fördröjning, bäst ljud kvalité, avancerade konfigurationsmöjligheter för de som behöver det men det finns samtidigt en enkel audio wizard, overlay som visar vem det är som pratar även när man är in-game, opensource, finns till alla moderna OS.. Listan kan göras lång till varför jag föredrar mumble. Dessutom är det gratis att hosta server om man vill det, och serverprogrammet tar inte upp mycket resurser.

Mumble

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxarn:

Jag slår ytterligare ett slag för mumble. Jag har använt samtliga populära voice-comm program (vent, TS och mumble) under längre perioder och mumble är onekligen det som fungerar bäst för mig och de jag spelar med.

Lägst fördröjning, bäst ljud kvalité, avancerade konfigurationsmöjligheter för de som behöver det men det finns samtidigt en enkel audio wizard, overlay som visar vem det är som pratar även när man är in-game, opensource, finns till alla moderna OS.. Listan kan göras lång till varför jag föredrar mumble. Dessutom är det gratis att hosta server om man vill det, och serverprogrammet tar inte upp mycket resurser.

Mumble

Okej, för att göra något rättvist här.

1. Du pratar om fördröjning vilket i sig inte har direkt något med programet du använder dig av utan det avgörs av din internet uppkoppling och routning där emellan. Alltså ping. Så det har ingenting med vent/mumble/TS att göra.

2. Bäst ljudkvalité?, håller inte med, I Ventrilo så kan du höja din ljudkvalité i setup filen där det blir klockrent ljud, som att prata i telefon. Detta kräver då givetvis lite mer bandbredd, men med dagens uppkopplingar är det inte några som helst problem.

3. Förstår egentligen inte vad mer man behöver konfiguera i ett kommunikations program, allt det man behöver finns i Ventrilo.

Kan dock hålla med dig om att se in-game vem som pratar är ju ganska trevligt och bra sak. Ifall man sitter med några som man inte direkt känner igen rösten på som man precis träffat på i ett spel.

Men men, det är väl som allt här i livet, Nvidia/Radeon, Intel/AMD. Alla har de väl för och nackdelar.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Exakt, folk kan inte konfigurera helt enkelt, för att lösa ditt simpla problem.
Steg 2. Gå in i setup. Väl inne i setup kryssar du i "Use Direct Sound" i båda rutorna, välj därefter dina ljudinställningar.

Kör man 2.1.4 finns det bara en "use direct sound" och det finns inte något att lösa det som jag känner till.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX