Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem

Nån här som lyckats att få sin beta kod till Assassins Creed betan som började härom dagen?

Man har en nyckel man ska regga på www.assassinscreed.com/vipbetat/ men så fort jag loggar in där så kommer jag till huvudsidan för spelet och inte till sidan man ska regga sin kod för att få koden till Ps3..

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.O.A.D.:

Hallå, har nyss köpt min PS3:a (hämtar ut den imorgon) och undrar hur jag gör för att spela ljudet via datorn, går det öht?
Hade tänkt att pc:n och PS3:n skall dela skärm så att spela ljudet via hörlurarna på datorn vore toppen.

Bryr sig på vad du har för ingångar på din dator. PS3 har optisk UT så har din dator optisk IN så kan du få ut ljudet genom datorn. Sen kanske din ljudanläggning har mer än 1 ingång så man kanske kan koppla in det där direkt.. Svårt att säga utan specs

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Har ingen ljudanläggning utan kör på datorns högtalare, sen så är den köpt på nätet efter egen konfig (det var min bror som köpte den) så jag har inga bra specs eller bra koll på vilka in-portar det finns på den. Men det är väl bara att prova och se.

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Medlem

Har Komplett.se skickat en utländsk ps3-modell?

Fick hem min Ps3 konsol igår och har precis packat upp den idag innan jag skall till jobbet. Med i paketet finns två strömkablar, en vanlig och en Euro-Av med en annorlunda kontakt, instruktionsboken är dessutom på engelska. Har jag fått en internationell modell och inte en nordisk eller ser alla ps3-paket ut så här, dvs med två typer av strömkablar samt en engelsk manual? Jag kan tillägga att jag beställde konsolen från Komplett.se.

Tack på förhand
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Fick hem min Ps3 konsol igår och har precis packat upp den idag innan jag skall till jobbet. Med i paketet finns två strömkablar, en vanlig och en Euro-Av med en annorlunda kontakt, instruktionsboken är dessutom på engelska. Har jag fått en internationell modell och inte en nordisk eller ser alla ps3-paket ut så här, dvs med två typer av strömkablar samt en engelsk manual? Jag kan tillägga att jag beställde konsolen från Komplett.se.

Tack på förhand
Isak

Kan inte riktigt svara på just PS3, men när jag köpte mitt wii så vart det så.
Och han i butiken nämde att dom får bättre priser genom att köpa/importera från england.
Kan vara så i ditt fall att dom köpt ett PAL, men den är från UK.

Kommer inte ihåg om mitt var så.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ringde till Komplett och frågade och killen på kundtjänst intygade att det är en nordisk modell men att dom skickar med en Euro-Av strömkabel för att, tror det var Danmark, har en annorlunda kontaktstandard. Vet inte riktigt om jag kan lita på honom dock även om han intygade att det är en nordisk modell.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ringde till Komplett och frågade och killen på kundtjänst intygade att det är en nordisk modell men att dom skickar med en Euro-Av strömkabel för att, tror det var Danmark, har en annorlunda kontaktstandard. Vet inte riktigt om jag kan lita på honom dock även om han intygade att det är en nordisk modell.

Det är troligen en Engelsk version köpt via någon EU distributör, jag har en PS3 Slim och den fick oxå med en sådan kontakt samt att den redan var öppnad för att lägga in den "Svenska" sladden, det är ingen fara med detta det är enbart för att de är billigare för dem, regioner m.m. är det samma och det är exakt samma maskin som om du skulle fått en Svensk-paketerad, sedan är de flesta blu-ray och typ alla spel iaf regionsfria så det är inget att oroa sig över, garanti m.m. gäller exakt som vanligt och det kommer inte bli något strul

Den enda skillnaden typ är att den inte kommer med en Svensk instruktionsbok (Det finns dock Online om du vill ha det så).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är troligen en Engelsk version köpt via någon EU distributör, jag har en PS3 Slim och den fick oxå med en sådan kontakt samt att den redan var öppnad för att lägga in den "Svenska" sladden, det är ingen fara med detta det är enbart för att de är billigare för dem, regioner m.m. är det samma och det är exakt samma maskin som om du skulle fått en Svensk-paketerad, sedan är de flesta blu-ray och typ alla spel iaf regionsfria så det är inget att oroa sig över, garanti m.m. gäller exakt som vanligt och det kommer inte bli något strul

Den enda skillnaden typ är att den inte kommer med en Svensk instruktionsbok (Det finns dock Online om du vill ha det så).

Blir det inte krångligt med reparationer med när garantin gått ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Blir det inte krångligt med reparationer med när garantin gått ut?

Nä, iom att det är samma maskin så ska det gå att lämna in den som vanligt bara, dock när garantin gått ut om 3 år lär det nästan vara billigare att köpa en ny istället för att lämna in den

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ok tack för infon. KOnstigt att inte killen på kundtjänst sa detta, det är väl inget som måste smusslas med, eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara så att han inte vet eller att det är Danska Komplett som köper dem sedan köper Svenska Komplett av danska så att Komplett i Sverige faktiskt tror att det är något sådant, enligt infon jag hittat har Sverige och Danmark samma uttag, de har med andra ord inte "Engelskt" uttag i Danmark och vore det en dansk borde du få en nordisk eller iaf en dansk manual.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Entusiast

Är 4250 kr för mycket begärt för en PS3 120GB slim(+hdmi sladd, sony headset) med:
Final Fantasy 13
Lost Planet 2
Darksiders
Batman: Arkham Asylum
God of War Collection 1&2 HD
Valkyria Chronicles
Yakuza 3
Disgaea 3
Madden 10

Allt är i så gott som nyskick.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Är 4250 kr för mycket begärt för en PS3 120GB slim(+hdmi sladd, sony headset) med:
Final Fantasy 13
Lost Planet 2
Darksiders
Valkyria Chronicles
Yakuza 3
Disgaea 3
Madden 10

Det är lite mycket ja, sett PS3 120Gb på kampanj för 2222Kr för ett tag sedan, spelen nya hittar du för typ 200kr st, så nypris på allt blir då ~4000Kr.
Begagnat skulle jag nog sätta 3500 om garanti och kvitton m.m. finns kvar.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ferrat:

Det är lite mycket ja, sett PS3 120Gb på kampanj för 2222Kr för ett tag sedan, spelen nya hittar du för typ 200kr st, så nypris på allt blir då ~4000Kr.
Begagnat skulle jag nog sätta 3500 om garanti och kvitton m.m. finns kvar.

Jag kollade precis webhallen och nytt med alla spel och tillbehör kostar det 5980kr på webhallen. håller med om att det kanske är lite saftigt ändå dock, men 3750-4000 bör jag väl kunna pressa ur den iaf?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Final Fantasy 13
Lost Planet 2
Darksiders
Valkyria Chronicles
Yakuza 3
Disgaea 3
Madden 10

Spelen kan du sälja seperat, rätt svårt att få tag på en köpare som är med på att punga ut så mycket :P, även om priset är bra.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
  • Sony Playstation 3 Slim 120GB
    2790:- (Dustin Home)

• Final Fantasy 13
    239:- (Webhallen)

• Lost Planet 2
    198:- (Spelbutiken.se)

• Darksiders
    195:- (SpelLyan)

• Batman: Arkham Asylum
    195:- (SpelLyan)

• God of War Collection
    298:- (Spelbutiken.se)

• Valkyria Chronicles
    179:- (Webhallen)

• Yakuza 3
    249:- (Webhallen)

• Disgaea 3
    245:- (Webhallen)

• Madden 10
    249:- (Spelbutiken.se/Webhallen)

TOTALT nypris 4837:- (Bara inräknat butiker jag själv köpt ifrån utan strul hittade via Prisjakt.se och bara Svenska kopior afaik samt inget jagat på blocket eller annat)

Det är utan några rabatter eller erbjudanden dock ingen frakt inräknat men de flesta har så man kan hämta ut det i butik (Webhallen) eller fri frakt (Spelbutiken.se), det är en splitter ny med alla garantier m.m. hittar du några rabatter så som billigare PS3:a t.ex. sjunker ju priset ganska mycket, får du ut 4000:- har du väldig tur och någon som vill ha just de spelen men få vill ge mer än halva nypriset på begagnade spel.
Som sagt när allt e sålt (tror zelxi har rätt om att sälja spelen för sig) tror jag du hamnar på runt 3500 +- 1-200 kr troligen kan även vara lägre, beror lite på vart du hittar din köpare m.m.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Entusiast

Okej, tack för svaren. Nu har du inte räknat med HDMI kabeln och PS3 headsetet visserligen, men du har rätt. Får sänka. Hoj!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Okej, tack för svaren. Nu har du inte räknat med HDMI kabeln och PS3 headsetet visserligen, men du har rätt. Får sänka. Hoj!

lycka till andrahandsvärde på elektronik är ofta dåligt tyvärr, en konsol håller sin lite bättre, btw glömde, e det en FAT som kan spela ps2-spel får du troligen mer även om det kan ta längre tid att hitta en köpare.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Om du lägger upp på blocket eller liknande så ta riktigt fina bilder med en bra kamera på produkterna. Det är bevisat att folk speciellt äldre gillar att se varorna innan köp och klipper du bara in en bild från google känns det plastigt.
Det ger också en trygghet att du känns som en seriös försäljare och inte en scammer som det finns mycket av på blocket och tradera.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem här:

Jag har en PS3 60GB versionen och hårddisken börjar bli full, jag har en 250GB till övers men har inget sätt att backupa diskens innehåll - jag har ingen USB kontroller till övers som jag kan använda. Jag har en dator med en 80GB disk i sig samt SATA anslutningar på datorn, kan jag direktkoppla 60GB disken och bara direktkopiera innehållet till datorn och sen föra över till 250GB'aren?

Har någon provat detta utan krångel?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

PS3 använder ett filsystem som din dator inte kan hantera. Backup till extern disk är ett måste. Dvs om du vill kopiera över allt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

PS3 använder ett filsystem som din dator inte kan hantera. Backup till extern disk är ett måste. Dvs om du vill kopiera över allt.

Vad jag vet så använder PS3 FAT32 och Windows 7 borde inte ha några problem läsa det, vad jag är mer fundersam över är ifall kopiering emellan kommer skapa problem för PS3an känna igen innehållet.

Jag tänkte använda programmet FAT32Format, om där inte är andra vis.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Nej PS3 använder INTE FAT32 för sitt interna filsystem. NEJ du kan inte plocka ur disken och kopiera över i Windows.

Det du ska göra är att ansluta en usbhårddisk formaterad med FAT32 och sen köra backup utility på PS3an.
Den kommer då dumpa alltihopa i några ~4 GB stora filer tills allt är klart. Efter det får du stänga av konsollen, byta disk, boota upp med senaste firmware liggande på ett usbminne, låta den formatera disken, installera firmware och sen efter det pluggar du i usbdisken igen och kör restore i backup utility.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

varför måste du ha senaste firmware på ett USB-Minne? Det behövde inte jag när jag bytte HDD.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Är det värt att "investera" i en PS3:a ?? Jag är ett stort fan av Ratchet & Clank serien och skulle mer än gärna spela de tre spel som finns ute i handeln. Killzone 2 skulle jag gärna spela efter att ha spelat ettan. Men 2900 plus spel är ändå ganska mycket pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Är det värt att "investera" i en PS3:a ?? Jag är ett stort fan av Ratchet & Clank serien och skulle mer än gärna spela de tre spel som finns ute i handeln. Killzone 2 skulle jag gärna spela efter att ha spelat ettan. Men 2900 plus spel är ändå ganska mycket pengar.

köp beg?

sen om det är värt det eller inte för dig kan nog ingen annan än du själv svara på.
För min del är det, betalade runt 4000kr min 80gb.
Helt klart värt pengar i mitt tycke.

Använder den nästan dagligen för att spela upp dvd och bd filmer, så det är inte bara för spel i vårat hem

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag anser lätt det är värt det, det har varit kampanjer på ps3 slim 120GB för 2222kr och med det får du om inte annat en av marknadens bästa blu-ray spelare till ett väldigt bra pris, den är även bra på att hantera film och media i övrigt samt att det finns många spel som är otroligt bra.
Jag köpte min Slim med 90% anledning för blu-ray och media streaming och det har slutat med att jag har på 6månader införskaffat 12 spel hehe och spelat spel på första gången på väldigt länge, typ tröttnat på dataspel och andra TVspel, har ett Wii med 80+ spel som jag typ aldrig rör men PS3an använder jag dagligen för spel och film

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har beslutat mig/oss(brorsan) att köpa ett, dock strular det lite då jag vill sprida ut inköpen(ps3,kinzu,Qck och hdmi kabel) mellan affärer pga av present kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Har beslutat mig/oss(brorsan) att köpa ett, dock strular det lite då jag vill sprida ut inköpen(ps3,kinzu,Qck och hdmi kabel) mellan affärer pga av present kort.

Köpte mitt i slutet av Juli, och jag ångrar det inte en sekund.
Hade PS1 på 90-talet och var varit ganska halvt slack med konsoler sen N64:an, så ville uppdatera mig lite och PS3 var det bästa köper jag gjort på länge.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Entusiast

Hur bör man förbereda sin PS3 för säljning, räcker en fabriks återställning? Och finns det valet i PS3?

Vill helst att den raderar all info om mina konton, kreditkort, installerade spel osv och låter den va som när jag öppnade den ur boxen.

Tack på förhand

Visa signatur