Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bbx8:

Synd på AMD-loggan ofc men skitsnyggt chassie, ni skulle haft ett 5870 istället så hade ni kunnat motivera loggan haha

Trist med m-ATX, kunde väl bara tagit typ detta : Komplett.se - EVGA X58 SLI3, Socket-1366

Edit: Bättre bild http://www.hardwarecanucks.com/wp-content/uploads/EVGA-X58-SL...

Nice med ett konkret förslag tack :).Jo Evga brädan hade faktiskt varit ett alternativ men jag ville inte gärna lägga en extra beställning bara för mobot. Gene III är ju inte heller sämre på några punkter förutom möjligheten till 3sli vilket inte kommer bli aktuellt. Och sedan så funkade ändå rött svart bättre än bara svart tycker jag. Men hade Evga brädan funnits på inte så hade det inte varit omöjligt

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Nice, Lian Li chassin är riktigt fina.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Bra bilder och trevlig läsning , Hoppas killen blev riktigt glad !

Permalänk
Medlem

otroligt nice bygge måste jag säga!

Permalänk
Medlem

vart köpte du dem nya slangarna till H50n har en som har hål i slangen skulle verkligen upskattao m du kunde hjälpa mig :P. Annrs för övrigt snyggt bygge

Permalänk
Medlem

Tja!

Bra gjort, men det som stör mig otroligt mkt att koderkortet är inte full ATX varför varför? Ser ju ut riktigt kasst i den stora lådan. Alternativt mindre låda? Men näähä då...

Dessa delar är inte pris prestanda finns mkt mer billigare grejer som gör jobbet lika bra.

Asus Rampage III Gene 2 212 kr 1 st - FY SJUTTON HÄR KUNDE DU SPARA RUNT 1000:-

1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 549 kr 1 st - MKT BRA VAL
Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" 1 295 kr 1 st - MKT BRA VAL
Intel Core i7 950, 3.06GHz 2 590 kr 1 st - CORE I5 NÄSTAN LIKA BRA.MEN BILLIGARE OCH BILLIGARE MODERKORT TILL DET.
Corsair 6GB (3x2048MB) DOMINATOR GT DHX+ 1 989 kr 1 st - RÄCKER GOTT O VÄL MED 4 gb
Arctic Cooling MX-3kylpasta 121 kr 1 st - SMAKSAK, MEN OK DÅ
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr 0 kr 1 st - KANONERS
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare 699 kr 1 st - OK ANTAR JAG MEN FINNS JU BRA TORNKYLARE FÖR RUNT 200-300 KR
Corsair HX 750W 80+ 1 240 kr 1 st - MKT BRA VAL
Lian Li PC-P50R Red, utan nätdel 1 708 kr 1 st DYR JÄVEL. ACE ECCO 220 KOSTAR RUNT 300-400:-
Samsung SH-S223C 22X DL Svart 198 kr 1 st - HELT OK
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM 1 009 kr 1 st - HÖRRU SKÄRP DIG NU *SKAKAR PÅ HUVUDET* HÄR KUNDE DU "SPARA" 1009:-
Fractal Design Vibrationsdämpningskit 149 kr 1 st - BRA VAL
Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB inkl. Mafia2 2 790 kr 1 st - MKT BRA VAL- MKT BRA VAL!!!!!!!!!
Norton Internet Security 2011 Svensk 3 anv. Attach 390 kr 1 st - SAMMA SOM FÖR WINDOWS 7
PC Mafia2GTX465/470/480 KAMPANJ 0 kr 1 st

MINA 50 ÖRE SE DET SOM TIPS FRÅN EN FATTIG STUDENT SOM TVINGAS PRIORITERA HELA TIDEN ÄVEN MED PC=)

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lazzar:

Tja!

Bra gjort, men det som stör mig otroligt mkt att koderkortet är inte full ATX varför varför? Ser ju ut riktigt kasst i den stora lådan. Alternativt mindre låda? Men näähä då...

Dessa delar är inte pris prestanda finns mkt mer billigare grejer som gör jobbet lika bra.

Asus Rampage III Gene 2 212 kr 1 st - FY SJUTTON HÄR KUNDE DU SPARA RUNT 1000:-

1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 549 kr 1 st - MKT BRA VAL
Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" 1 295 kr 1 st - MKT BRA VAL
Intel Core i7 950, 3.06GHz 2 590 kr 1 st - CORE I5 NÄSTAN LIKA BRA.MEN BILLIGARE OCH BILLIGARE MODERKORT TILL DET.
Corsair 6GB (3x2048MB) DOMINATOR GT DHX+ 1 989 kr 1 st - RÄCKER GOTT O VÄL MED 4 gb
Arctic Cooling MX-3kylpasta 121 kr 1 st - SMAKSAK, MEN OK DÅ
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr 0 kr 1 st - KANONERS
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare 699 kr 1 st - OK ANTAR JAG MEN FINNS JU BRA TORNKYLARE FÖR RUNT 200-300 KR
Corsair HX 750W 80+ 1 240 kr 1 st - MKT BRA VAL
Lian Li PC-P50R Red, utan nätdel 1 708 kr 1 st DYR JÄVEL. ACE ECCO 220 KOSTAR RUNT 300-400:-
Samsung SH-S223C 22X DL Svart 198 kr 1 st - HELT OK
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM 1 009 kr 1 st - HÖRRU SKÄRP DIG NU *SKAKAR PÅ HUVUDET* HÄR KUNDE DU "SPARA" 1009:-
Fractal Design Vibrationsdämpningskit 149 kr 1 st - BRA VAL
Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB inkl. Mafia2 2 790 kr 1 st - MKT BRA VAL- MKT BRA VAL!!!!!!!!!
Norton Internet Security 2011 Svensk 3 anv. Attach 390 kr 1 st - SAMMA SOM FÖR WINDOWS 7
PC Mafia2GTX465/470/480 KAMPANJ 0 kr 1 st

MINA 50 ÖRE SE DET SOM TIPS FRÅN EN FATTIG STUDENT SOM TVINGAS PRIORITERA HELA TIDEN ÄVEN MED PC=)

Tack

Angående valet av mATX så läs tråden, asked and answered. Jag har ju sett det live och tycker verkligen inte att det är negativt att se lite mer av chassit än bara en stor tom atx-bräda. Men ofc smaken är olika. Jag skall nog uppdatera med lite fler sidobilder som inte är tagna underifrån

Angående val av delar:

Asus Rampage III Gene 2 212 kr 1 st - FY SJUTTON HÄR KUNDE DU SPARA RUNT 1000:-

Nej jag kunde sparat max 3-400kr på ett annat kort med de funtioner som vi ville ha nämligen USB3, SATA 6,0 Gbit/s och ett bra inbyggt ljudkort. Så utseendet och funktionerna i övrigt fick vara värt 300kr. Jag är dessutom inte helt förtjust i Asrock.

1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 549 kr 1 st - MKT BRA VAL
Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" 1 295 kr 1 st - MKT BRA VAL

Intel Core i7 950, 3.06GHz 2 590 kr 1 st - CORE I5 NÄSTAN LIKA BRA.MEN BILLIGARE OCH BILLIGARE MODERKORT TILL DET.

NEJ! Core I5 är inte nästan lika bra och det är till en början ingen cpu utan en cpu familj. Men jag antar att du syftar på Core I5 760. Till de flesta spel och andra program som inte funkar allt för bra med HT så visst är det så att 760 in klarar sig väldigt bra. Men bara den högre grund clocken, stödet för trippel chanel minne och ht gjorde valet rätt lätt men mer om det strax.

Hade jag bara velat bygga en ren gaming rigg med fokus på gaming/pris så hade jag körd AMD i vilket fall.

Corsair 6GB (3x2048MB) DOMINATOR GT DHX+ 1 989 kr 1 st - RÄCKER GOTT O VÄL MED 4 gb

Nej det gör det inte alltid. Till en början har vi ju uppenbarligen bestämt oss för en plattform som kör trippel chanel för minne så alternativet 4gb finns ju inte ens på kartan. Sedan är det faktiskt så att vi som lever i en 64Bit OS miljö men allt som oftast tvingas att köra en massa mjukvara som är byggd för 32Bit ofta hamnar väldigt högt i minnes användnings pga dålig optimering. Min egen erfarenhet är att 6gb är rätt lagom för de flesta fall när man har ett 64bit os. Jag kör själv en P55 bräda med 4gb och min nästa privata uppgrade blir att gå från 4 till 8gb

Arctic Cooling MX-3kylpasta 121 kr 1 st - SMAKSAK, MEN OK DÅ

Ok din smak hade varit?

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr 0 kr 1 st - KANONERS

Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare 699 kr 1 st - OK ANTAR JAG MEN FINNS JU BRA TORNKYLARE
FÖR RUNT 200-300 KR

Nej det gör det inte i den här klassen.

Corsair HX 750W 80+ 1 240 kr 1 st - MKT BRA VAL

Konstigt här ha vi ju faktiskt lyxat en del (klart försvarbart med tanke på garanti tid, features etc) men här hade jag snarare räknat med kritik i sådana fall då det ju mycket väl hade funkat hyggligt redan med tex Corsair VX 550W 80+ KAMPANJ! - Inet.se)

Lian Li PC-P50R Red, utan nätdel 1 708 kr 1 st DYR JÄVEL. ACE ECCO 220 KOSTAR RUNT 300-400:-

Nu hoppas jag att du skojar?

Samsung SH-S223C 22X DL Svart 198 kr 1 st - HELT OK

Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM 1 009 kr 1 st - HÖRRU SKÄRP DIG NU *SKAKAR PÅ HUVUDET* HÄR KUNDE DU "SPARA" 1009:-

Luktar litet som ett ett brott mot §7 här. Men men du menar säker att jag skulle köra Linux När jag bygger datorer åt andra (oftast folk med mindre datorvana) så är jag noggrann med att deras system skall funka så problemfritt som möjligt en bra början på detta är ett stabilt seriöst OS.

Fractal Design Vibrationsdämpningskit 149 kr 1 st - BRA VAL

Inte egentligen läs galleri texten

Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB inkl. Mafia2 2 790 kr 1 st - MKT BRA VAL- MKT BRA VAL!!!!!!!!!

Kul att vi är överens om någonting

Norton Internet Security 2011 Svensk 3 anv. Attach 390 kr 1 st - SAMMA SOM FÖR WINDOWS 7

Se tidigare inlägg.

PC Mafia2GTX465/470/480 KAMPANJ 0 kr 1 st

MINA 50 ÖRE SE DET SOM TIPS FRÅN EN FATTIG STUDENT SOM TVINGAS PRIORITERA HELA TIDEN ÄVEN MED PC=)

Jo men då kan man kanske glädjas åt en ung kille som har lyckats få ihop till sin första riktiga dator och kunnat få chansen att förverkliga den Kan tilläggas att det verkligen inte bara är en "pappabetalar" present.

Btw det brukar ses som lite otrevligt att skriva med bara caps, bara så du vet

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

fy helsike vilken snygg låda

Tvärtom, jätteful!

Permalänk

Det står AMD på lådan... fail.

Visa signatur

AMD, valet för dig som är fattig.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för all konstruktiv kritik och beröm

Till er som har frågor och tankar, snälla läs galleritexten och tråden först det är rätt segt att svara på samma saker om och om igen Men kom gärna med nya inlägg det är alltid kul att bolla lite

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

SNYGGT!

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Fail o sätta intel i den dära lådan -.- Byggde en dator åt polaren med samma chassi fast med en amd x6 1090T och xfx 5870 + ett ASUS Crosshair IV Formula ATX = bra mycket snyggare...

Permalänk

Bra bygg-blogg! Eller vad man nu ska kalla det?

Visst, jag hängde upp mig lite på att det står AMD på lådan men Intel inside
Men det ser helt ok ut för mig. Är du nöjd och han som ska ha datorn nöjd så strunta i gnället!

Luktar lite avundsjuka om jag får säga så?

Visa signatur

Sök på WipeClean för att hitta tidigare inlägg...
Dator? Ja!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Nästa steg blir väl en Blu Ray läsare?

Permalänk
Medlem

snice!

sätt minnena och cpu'n på moderkortet först innan du sätter moderkortet i låddan ^_^.

eller det kanske du gjorde..

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem

Helt OK bygge!

H50 gör sig bäst med fläktarna i PUSH/PULL med luftriktning in i lådan, folk får säga vad de vill, kall luft från utsidan kyler ALLTID bättre än varm luft från insidan av chassit, visst, det gäller bara 2-3grader..men allt räknas
Varför tog du inte en H70 förresten?

Bra val av CPU, kanske en 930 varit lite roligare för en schysst klockning, men 950 är det absolut inget fel på, tre kanals minnesstöd och allt.

Jag håller med andras kommentarer om MATX i chassit, det ser lite fattigt ut, men ska du inte skicka in mer saker så är det ju helt ok.

Visa signatur

Pappa och datafreak, mission impossible?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr. Blonde:

Bra bygg-blogg! Eller vad man nu ska kalla det?

Visst, jag hängde upp mig lite på att det står AMD på lådan men Intel inside
Men det ser helt ok ut för mig. Är du nöjd och han som ska ha datorn nöjd så strunta i gnället!

Luktar lite avundsjuka om jag får säga så?

jo ..

Skrivet av Zackzar:

Snyggt bygge! Nästa steg blir väl en Blu Ray läsare?

Ja det var en grej han prioriterade bort nu men nog inte omöjligt framöver.

Skrivet av soujiro:

snice!

sätt minnena och cpu'n på moderkortet först innan du sätter moderkortet i låddan ^_^.

eller det kanske du gjorde..

Nä jag förstår hur du tänker men i och emd att jag bygger med en riktig ESD matta och ahr rätt bra med plats. Så tycker jag det är enklast att ha moderkortet så tomt som möjligt när det skall in i chassit och skruvas fast.

Skrivet av JKswe:

Helt OK bygge!

H50 gör sig bäst med fläktarna i PUSH/PULL med luftriktning in i lådan, folk får säga vad de vill, kall luft från utsidan kyler ALLTID bättre än varm luft från insidan av chassit, visst, det gäller bara 2-3grader..men allt räknas
Varför tog du inte en H70 förresten?

Bra val av CPU, kanske en 930 varit lite roligare för en schysst klockning, men 950 är det absolut inget fel på, tre kanals minnesstöd och allt.

Jag håller med andras kommentarer om MATX i chassit, det ser lite fattigt ut, men ska du inte skicka in mer saker så är det ju helt ok.

Tackkar. H50 räckte gott och väl kändes inte värt att gå upp till H70 då systemet kommer köra stock i alla fall ett bra tag framöver. Ägaren kommer köra systemet som det är ett bra tag framöver det fisnn inga planer på Sli eller liknande koncept

Jag kom på en bra lösning för H50

Uploaded with ImageShack.us

Detta gav en rätt bra temp sänkning

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us bilden är tagen precis sekunden efter ett par rundor 3d mark vantage.

Denna är tagen efter ca 2-3 min efter ytterligare en benchrunda.

Uploaded with ImageShack.us

Den nya fläkten är en Nexus Quiet Fan |120MM PWM Controlled Real Silent Case Fan | Ideal for a Quiet PC

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Ett lian li chassi med AMD stil till ett Intel och nvidia bygge! va fanken?

Skämt åt sido, riktigt snyggt bygge. Härligt att allt löste sig

Permalänk
Entusiast

Deaktivera phys-X i 3dmark vantage... du tycker inte att du får lite väl höga cpu-poäng?

Permalänk
Medlem

Nice rigg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mobled:

Ett lian li chassi med AMD stil till ett Intel och nvidia bygge! va fanken?

Skämt åt sido, riktigt snyggt bygge. Härligt att allt löste sig

Tack

Skrivet av Zpnk:

Deaktivera phys-X i 3dmark vantage... du tycker inte att du får lite väl höga cpu-poäng?

Hehe jo jag vet Men ville bara ha en snabb referens utan några ändringar alls, så man har en referens.

Skrivet av MarkSix:

Nice rigg

tack

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge och roligt att chassit hade en sån smidig lösning till ssd;n. Dock är jag fundersam om kylningen till minnen är så behövligt. Ta och se om du kan koppla bort ramfläktarna för att på så sätt minska oväsendet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av astrob0y:

Snyggt bygge och roligt att chassit hade en sån smidig lösning till ssd;n. Dock är jag fundersam om kylningen till minnen är så behövligt. Ta och se om du kan koppla bort ramfläktarna för att på så sätt minska oväsendet.

Tackar Du har missat lite i galleritexten. Efter lite testande så åkte minneskylningen ut med huvudet före den gjorde knappt någon skillnad, väsnades massor och kändes inte helt stabil Anledningen att den fick vara med alls från början var pga att H50 inte flyttar bort luft på samma sätt som en tornkylare hade gjort. Därför tycket jag den var värd att testa men kom framtill att den inte någon större hit i alla fall inte i detta systemet

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

ang Ac 97 sladden till ljudportarna fram så tror jag att jag använder dem i alla mina burkar då sladden till hd audio alltid saknat dom där extra cm för att räcka som sitter på ac sladden... för att nått snille tycker att att ljudporten alltid ska sitta läääängst bort i bakkanten på moderkortet... så långt från portarna som möjligt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Känns ju ganska dåligt att ha 20k me i7a när jag med ddr2 minnen, oklockat 470 och en 1055t @ 3,6 ghz får ca 22k.

Gillar att du har ett AMD chassi till en intel, de e som att köra me Saab fälgar på en BMW!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av roskai:

Känns ju ganska dåligt att ha 20k me i7a när jag med ddr2 minnen, oklockat 470 och en 1055t @ 3,6 ghz får ca 22k.

Gillar att du har ett AMD chassi till en intel, de e som att köra me Saab fälgar på en BMW!!!

Allt på standard inställningar samt allt utan oc bara för referens som jag skrivit innan räcker ju att peta lite på I7an samt stänga av phys-x så springer vi ju troligtvis förbi 25k Men var som sagt bara tänkt som referens för att visa vart utgångsläget är. Visst finns det rätt ok 18" Saabfälgar

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

klocka lite mer på GPU och CPU så får du runt P22843 som jag! Då kör jag min i5 750 i 3,5 och gpu:n i 800 mhz med 1,012V

Ser ju fräckt ut annars!

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

nice chassi

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lazzar:

klocka lite mer på GPU och CPU så får du runt P22843 som jag! Då kör jag min i5 750 i 3,5 och gpu:n i 800 mhz med 1,012V

Ser ju fräckt ut annars!

Du verkar missat mitt förra inlägg till dig och verkar inte direkt läsa de andra inläggen särskilt flitigt heller I vilket fall så som sagt benchbilden är för referens inget annat. Därför är det naturligtvis enklast att köra allt i stock och grundinställningar (för att ge en sån rättvis bild som möjligt). Jag äger som sagt inte systemet och bench scoore bilden är alltså tänkt till dem som förstår hur det funkar så att dem skall kunna se ungefär vad man kan tänkas hamna med systemet om man börjar leka med det.

btw Intel Lynnfield Core i5-750 & Core i7-870 Processor Review - Page 16

Skrivet av bengtz:

nice chassi

yes riktigt fint

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Lite för stort Chassi kanske?