BackTrack 4 installerat på USB drive (slött)

Permalänk

BackTrack 4 installerat på USB drive (slött)

Hejsan
Jag körde igång BT4 final i VMware och sedan installerade det på en USB sticka på 8gigabyte, 1 boot partition (EXT3) en SWAP partition och sedan en större partition (EXT3)

Det bootar fint när jag har stickan i min laptop men det är rätt så segt mot vad det var när jag körde LIVE versionen ifrån USB stickan innan... något som jag har gjort fel eller ska det vara såhär?

Min laptops specifikation ser ni i min nedre signatur.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Jag skulle gissa att det går segt för att den just kör alltig från usb stickan då det inte är så optimal överföringshastighet där. När du kör live versionen så laddas allt in i ram-minnet och körs där ifrån. Om du vill att det ska gå snabbt kan du väll fixa dual boot?

Permalänk
Medlem

Har precis varit med om samma sak... Det jag gjorde var att jag delade upp mitt usb-minne på 2gb där jag hade Backtrack 4 Live, sen en ext3 partiton på 6b som jag mountade och sparade filer på osv

Sen är det bättre att köra live om du ska använda det på olika datorer med olika hårdvara.

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem

dubbel

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk

Tack för svaret OWD95!

T'änkte på en annan sak, jag kör ju nu 1 primär, en swap och sedan en stor primär på resterande plats. Skulle det gå snabbare om jag formaterade någon eller båda primära partitionerna i FAT32 istället för EXT3 ?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Tack för svaret OWD95!

T'änkte på en annan sak, jag kör ju nu 1 primär, en swap och sedan en stor primär på resterande plats. Skulle det gå snabbare om jag formaterade någon eller båda primära partitionerna i FAT32 istället för EXT3 ?

Tycker du ska köra en ext3 på 2gb där du har Backtrack, sen resterande 6gb som FAT32, då kan du mounta dom 6gb på Windows burkar med.

Sen kommer du inte tjäna något på att använda Swap så skippa det helt

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |