Intel sänker priserna på sex processorer

Permalänk
Melding Plague

Intel sänker priserna på sex processorer

Sex processorer från Intel blir billigare i den senaste rundan prissänkningar. Bland dessa märks fyra för stationära och två för bärbara datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltid lika trevligt med lägre priser , det gillar vi

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Synd att det var på processorer som inte har en plats i prestandadatorer xP

Permalänk
Medlem

Kommer i7 950 sänkas i pris den med?

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Synd att det var på processorer som inte har en plats i prestandadatorer xP

Jag instämmer. Iofs behöver jag inte uppgradera just nu.

Skrivet av Roserud:

Kommer i7 950 sänkas i pris den med?

Förr eller senare sänks det mesta i pris. Eftersom inget står om denna så är det ju uppenbart att den inte sänks i pris just nu.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hoppas AMD snart kan konkurrera så att Intel får lite press och inte kan fortsätta kräma ut äckliga marginaler..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag instämmer. Iofs behöver jag inte uppgradera just nu.

Förr eller senare sänks det mesta i pris. Eftersom inget står om denna så är det ju uppenbart att den inte sänks i pris just nu.

Man behöver sällan uppgradera, men gör det ändå Iaf. Jag

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Vill verkligen ha en 875K så jag blev lite till mig, men detta var ju inte intressant men lägre priser är ju trevligt

Permalänk

Hur länge ska dom hålla på med 775? är det så många som bara skriver mail idag

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Hur länge ska dom hålla på med 775? är det så många som bara skriver mail idag

775 räcker till mer än bara e-post,beror på vilka krav man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Hur länge ska dom hålla på med 775? är det så många som bara skriver mail idag

Sitter ibland på en dator med ett 4870x2 och en Q9650 @ 4ghz och det flyter riktigt bra fortfarande, men jag håller med, de borde verkligen fasa ut S775 nu när 1155 är på väg och 1156 försvinner. Varför ha tre, nästan fyra aktiva socklar med processorer i samma segment, när konkurrenten bara har en? :S

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Hur länge ska dom hålla på med 775? är det så många som bara skriver mail idag

Varför ändra socket varenda gång de släpper en ny modell kan man fråga istället, om AMD klarar av en socket typ i bra många år varför kan inte Intel de ? na då sprutar vi ut socket typer för att folk är tvungna
att köpa helt ny brygga för att byta prolle.

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Inaktiv

löjligt små prissänkningar. Tycker inte det har hänt så mycket på processorfronten på en stund. Varför gör inte AMD en 12kärnig mot konsumentmarknaden? Folk flest kanske inte har någon användning av den ännu, men bara 12 kärnor hade nog sålt bra liksom vissa sunkiga grafikkort med massa minne också säljer. Dessutom finns det säkert en massa folk som faktiskt skulle kunna dra nytta av den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Old KnotVillage:

Hur länge ska dom hålla på med 775? är det så många som bara skriver mail idag

Slår vad om att min E8200@3,8ghz ligger i samma FPS en I7 i dom flesta populära spel så som L4d, Cs och mw2 osv....

Och jag surfar lika snabbt som du med din prolle. Och laddar ner kanske to.m snabbare än du med din prolle då jag sitter på 30/30mb lina...

I7 ÄR bättre men är det värt att uppgradera? Nja vettefan....

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

löjligt små prissänkningar. Tycker inte det har hänt så mycket på processorfronten på en stund. Varför gör inte AMD en 12kärnig mot konsumentmarknaden? Folk flest kanske inte har någon användning av den ännu, men bara 12 kärnor hade nog sålt bra liksom vissa sunkiga grafikkort med massa minne också säljer. Dessutom finns det säkert en massa folk som faktiskt skulle kunna dra nytta av den.

Sant, då hade de kunnat ta ut mer än kring 3000 som deras dyraste prolle kostar i dag.

Permalänk

Hade inte AMD en lång förlust period? hur påverkar det här dom? Dom kommer väl att sälja ännu mindre då! Eller? Jag skulle anse att Intel Sparkar AMD medan dom ligger men jag är ioförsig inte så insatt!

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ufoeke:

Varför ändra socket varenda gång de släpper en ny modell kan man fråga istället, om AMD klarar av en socket typ i bra många år varför kan inte Intel de ? na då sprutar vi ut socket typer för att folk är tvungna
att köpa helt ny brygga för att byta prolle.

De där är ju inte riktigt sant. Visst Intel har haft några socket byten sen 2006 (LGA775,LGA1156,LGA1366) Men det har AMD också haft. 2006 lanserade AMD Socket AM2 och har sen dess uppdaterat till AM2+ och AM3. Visserligen finns det någorlunda kompatibilitet mellan AM2 - AM2+ och AM2+ och AM3 Men det är definitivt inget man kan vara säker på då det beror på moderkortstillverkarna.

Permalänk
Medlem

Visst är intels processorer bättre, men processorer från både amd och intel är tillräckligt bra nuförtiden för att möta den stora massans krav och tom överprestera. Så där har AMD fördelen av att vara mkt bättre prissatta, så för vanliga svenssons så ser jag inte varför de bör köpa intel istället då amd fungerar minst lika bra för deras användande. Kör själv intel, men bygger ju nu datorer åt polarna med amd

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk

Hm, jag gillar ATI (AMD graphics som dom heter nu då ) Men som jag har uppfattat det så har ju Intel tagit till olika olagliga medel för att förstöra för AMD och det är väl därför dom gått så mycket i förlust och varit sen med sina produkter? Sen är väl kokurans bra!? PS Älskar hettade Sweclockers diskutioner

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Kommer i7 950 sänkas i pris den med?

Känns inte troligt då priset på i7 950 halverades för bara någon månad sedan.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Kommer i7 950 sänkas i pris den med?

Sällan troligt att en modell sänks med mer än 50% av lanseringspriset, den halverades ju som sagt för någon månad sen. 930 känns snarare som en modell som borde justeras, skiljer inte mer än nån hundralapp modellerna emellan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det var som fan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Sällan troligt att en modell sänks med mer än 50% av lanseringspriset, den halverades ju som sagt för någon månad sen. 930 känns snarare som en modell som borde justeras, skiljer inte mer än nån hundralapp modellerna emellan.

Okej, undrade mest för att jag inte är så insatt men försöker komma in i detta med hårdvara och har planer på att beställa en i7 950 vilken dag som helst nu!

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Skrivet av fisher61:

hahaha, för mig kan de falla till graven, det är intel & nvidia som gäller
,

Ser mest AMD som en produkt som håller nere priset lite på Intel. Grafikkort kan dom men att göra en sexkärning cpu som inte ens slår en 4 kärnig. Se bara på 980x, stock så klår den allt. Sen slår den sämsta hi-ens processorn 930 intels bästa...

Som sagt, dom finns där, mer är det inte.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

...och när skall priset på i7 970 sänkas? 7500 kr skulle sitta fint om det var halva priset istället.

Permalänk
Medlem

Kan de inte prissänka på någon processor som man faktiskt skulle vilja ha.. tex i7 950 eller i7 860

Permalänk
Medlem

Och jag blev så glad av rubriken men...

Jag ska inhandla en i5 760 till grabbens dator inom ettpar veckor men inte var den sänkt inte
Någon som har en kvallificerad gissning på om det kan vara någon sänkning på G där?

Permalänk
Medlem

Phew, blev lite orolig här för några sek då jag precis beställt en i7 950 men tack o lov gällde det inte den cpu:n

Permalänk
Skrivet av Kiro:

Och jag blev så glad av rubriken men...

Jag ska inhandla en i5 760 till grabbens dator inom ettpar veckor men inte var den sänkt inte
Någon som har en kvallificerad gissning på om det kan vara någon sänkning på G där?

Det beror nog lite på om AMD kommer att prissänka 1055T som är konkurrenten i prissegmentet. Det beror ju även på dollarkursen. Jag tror inte Intel spontansänker i5 760, då den har ett konkurrenskraftigt pris mot 1055T redan idag.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Alltid kul med prissänkningar

Visa signatur