Thermalright lanserar Archron

Permalänk
Melding Plague

Thermalright lanserar Archron

Kylarexperterna på Thermalright ligger inte på latsidan utan lanserar nya modeller på löpande band. Senast ut är processorkylaren Archron.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den lär nog prestera rätt fint med två sånna PWM fläktar i PnP.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ny cpukylare nu sen har dom gpukylare på gång med en likadan 140mm fläkt och 8 heatpipes! GTX 4x0 nerdsens våta dröm antar jag

Product | Thermalright Ultimate CPU Cooling Solutions! USA
Cpukylaren
Product | Thermalright Ultimate CPU Cooling Solutions! USA
Gpukylaren

Bjuder på direktlänkar

Permalänk

Fint som alltid från ThermalRight

Permalänk
Medlem

140mm fläkt + Thermalright lär betyda grym prestanda. Man måste dock ha ett rejält chassi för att kunna stänga sidoluckan

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk

Ser grymt ut, som vanligt. Väntar fortfarande på Sentinel

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

ser ut som att de till skillnad från alla andra tillverkare faktiskt försöker placera heatpipesen så optimalt det går
Hur ofta ser man inte en kylare med massor med heatpipes, som är placerade så nära varandra att de kunde tagit bort hälften av dem?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Taggar på toppen? Det är som att de avsiktligt designar kylarna för att man ska göra illa sig på dem.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Ser grymt ut, som vanligt. Väntar fortfarande på Sentinel

/S

ska bli riktigt kul att se hur Sentinel presterar
Tycker fläktarna är riktigt läckra.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Taggar på toppen? Det är som att de avsiktligt designar kylarna för att man ska göra illa sig på dem.

Taggar? Menar du heatpipesen? För det första är de inte vassa, för det andra, hur tror du att kylaren skulle vara utan dem?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Är den billigare än TRUE-120 så visst, den var ju inte direkt nyskapande :P. För en 3-400 kr blir den nog en riktigt bra konkurrent.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Lite noctua stil i färgschemat på fläkten (imo)

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Äntligen, jag tycker det har dröjt väldigt länge innan ThermalRight kom med något "nytt". Inte för att kylare med 140mm-fläkt är nyare än Noctuas dubbeltornsmonster eller Scythes top-down-kylare, men jag föredrar enkeltorn och räknar således den här som "ny".

Färgvalet på fläkten är det dock lite kräkasvarning på. Fan vet vad som är värre, Noctuas eller Thermalrights. Och innan någon kommenterar utseende på saker: JA! Det ÄR det viktigaste i HELA världen!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Ny cpukylare nu sen har dom gpukylare på gång med en likadan 140mm fläkt och 8 heatpipes! GTX 4x0 nerdsens våta dröm antar jag

Product | Thermalright Ultimate CPU Cooling Solutions! USA
Cpukylaren
Product | Thermalright Ultimate CPU Cooling Solutions! USA
Gpukylaren

Bjuder på direktlänkar

Jizzed in my pants, och vill-ha känslan blev stark.

trots att jag redan rullar Noctua cpu-kylare, och passivt kylt 4850 grafikkort.

ARHG!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Fick hem 2 sådana fläktar idag. Tänkte testa dom på min H70

Permalänk
Medlem

Gött att de fortsätter arbeta, känns som om de har hamnat efter lite sedan TRUE blev omkörd...
Den där gpu kylaren som länkades verkar nice, är väl en böjd Spitfire ser det ut som, och imo så var spitfires lösning inte så bra, då den tog upp hela chassit xD

Permalänk
Medlem

Va heter fläktarna?

Permalänk
Skrivet av Michaelo:

Taggar? Menar du heatpipesen? För det första är de inte vassa, för det andra, hur tror du att kylaren skulle vara utan dem?

Jodå, jag är mycket väl medveten om vad det är för någonting, jag försökte bara vara lite lustig sådär.

Sen kan man ju inte förneka att vissa kylardesigners verkar hysa något ont mot våra stackars fingertoppar.