ROG Dream Machine i SweClockers jultävling

Permalänk
Medlem
Skrivet av born_in_fire:

ehm men hur många av alla gamers i världen har en skärm med en sån upplösning? IMO skulle jag uppskatta det till ca 3% av alla gamers , btw så är crysis utdaterat som benchmark annars har du andra som unigene heaven, Metro 2033 eller bara vänta på crysis 2/ det nyare 3Dmark

Jo det är klart att det finns mycket bättre benchmarks än Crysis. Jag ska nog ändra min sign till min def. av maxning Men i mina öron betyder maxning att man kör på maximal upplösning och maximal detaljnivå Sedan är det ju bara kul att inget grafikkort maxar detta spel trots att de har en hel massa år på nacken Klart att två överklockade GTX480 i SLI kan dra runt det smärtfritt, men inte ens då håller sig FPSen konstant över 60.

Tjo

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Skulle gråta som en tjej om jag van de där! Fyfan vilken dream come true!

Du är inte ensam ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

jag skulle ta cpun, nätagg och minnen, sen sälja resten och köpa 4st GTX 480 kort till min nuvarande rigg

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Casemod-mästare

det vore aldrig fel att vinna detta monster! vore trevligt att bencha med 980x och asus ares!

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Medlem

Den skulle sitta fint!
Hoppas det blir en tävling som alla kan delta i som många andra har sagt!
Kanske flera delmoment också? blir mer spännande då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oboy oboy oboy!

Permalänk

så jävla snygg!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

jag skulle ta cpun, nätagg och minnen, sen sälja resten och köpa 4st GTX 480 kort till min nuvarande rigg

och DÄR torskade du alla chanser att vinna.

Skulle fan aldrig sälja lådan, skulle behålla den hela livet. Fantastisk.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

och DÄR torskade du alla chanser att vinna.

Skulle fan aldrig sälja lådan, skulle behålla den hela livet. Fantastisk.

Lådan skulle för min del säljas eller skänkas. Den är ingenting jag vill ha. Dock minskar väl inte mina chanser på grund av det? Skall man fjäska och tycka allt är snyggt för att vinna helt plötsligt?

Permalänk
Medlem

Är Moderkortet/grafikortet byggt sådär eller hur har dom gjort för att de ska sitta så där snyggt lutande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedayi:

Är Moderkortet/grafikortet byggt sådär eller hur har dom gjort för att de ska sitta så där snyggt lutande?

En PCI-Express-höjare, typ som en förlängning, sen är chassiet självklart anpassat för det men det är alltså en liten plastbit mellan moderkortet och grafikkortet

http://image.made-in-china.com/2f0j00LMntkmHgnDbW/Flexible-PC... typ sån fast en snyggare antar jag

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara skrika "OMG Nintedo 64 !!! OMG !! Nej vänta jag menade ROG Dream Machine !! " eller liknande

Permalänk
Medlem

980X + 12GB ram hade ju inte suttit helt fel som renderingsdator ;D.

Må bäste SweC:are vinna då, Game On den 1 dec!

Permalänk
Medlem

Tror tävlingen blir klurig och svår
förvirrande frågor å massa konstigheter (A) som tidigare någon(kanske några) sagt, skulle fått tårar i ögonen av denna om man vann x'D

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Om Jag vann den skulle jag gifta mig med SleepstreameR och ta namnet Sweclockers i efternamn.
Och Jonas skulle bli min best man.
Sen skulle jag sälja mitt hus och flytta till Haiti och ta emot alla stackars barnen. Dom ska få O'boy varje dag. Varje morgon. Jag skulle ta lån från alla banker i hela världen och ge pengar till alla stackars urfattiga barnen i u-länderna.

Allt detta bara för att jag får en dator.