Permalänk
Entusiast

Blizzcon 2010

Information:
BlizzCon 2010

HD Online Stream:
BlizzCon 2010 Live - Welcome

Tid:
Fredagen den 22:a - klockan 20:00
Lördagen den 23:e - klockan 19:00

Strax under en månad kvar nu, den var väldigt underhållande att kolla live förra året. Förhoppningsvis blir den lika grym detta år. Vad tror ni vi kommer att få se? Vad hoppas ni att få se? Hoppas personligen på att få se Zerg delen utav SC2, Diablo 3 samt kanske ett uppvisande av deras hemliga nya MMO!

Ser fram emot det i vilket fall som helst.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Deras nya MMO och möjligen releasedatum av D3 skulle jag vilja se på BC2010

Även om jag tror att Cataclysm och SC2 kommer ta upp mesta innehållet.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta som tusan.

Har för mig att Jay wilson sa på Gamescom att det skulle bli mer Diablo 3 på detta Blizzcon än vad dom har visat förut.

Så får hoppas på det

Permalänk
Entusiast

[u]Schemat är släppt!:[/u]

http://media.mmo-champion.com/images/news/2010/october/BlizzC...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Trevligt att schemat är släppt men jag hade önskat att där var mer än 3 timmar diablo. Man kan inte få allt antar jag.

Permalänk
Entusiast

BlizzCon 2010 Closes Tenaciously

Tenacious D kommer avsluta showen, likt den konsert de hade med Ozzy förra året!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det kostar pengar att se live streamen vad jag förstått.
Hur lång tid tar det innan man kan se det utan att betala? Och vars kan man hitta detta?

Ser fram emot att höra mer om D3, mitt liv snurrar runt D3 just nu känns det som

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

Du lär finna en del av panelerna på sidor som IGN, Gametrailers osv några dagar senare. All content dök dock inte upp från förra årets Blizzcon, så om du vill se allt så är det bara å köpa en online ticket å kolla live.

Inte många dagar kvar nu, kan knappt vänta tills Fredag!

Five Things We Want From BlizzCon - PC Feature at IGN

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Du lär finna en del av panelerna på sidor som IGN, Gametrailers osv några dagar senare. All content dök dock inte upp från förra årets Blizzcon, så om du vill se allt så är det bara å köpa en online ticket å kolla live.

Inte många dagar kvar nu, kan knappt vänta tills Fredag!

Five Things We Want From BlizzCon - PC Feature at IGN

Okej

Åh vad jag väntat!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Blizzcon live programmet fungerar, kommer man att behöva sitta från 00.00 på fredag tills när-det-nu-slutade på söndag? Jag såg att det gick att pausa, men kan man stänga av och fortsätta senare från den punkt man stängde av? Vore liksom smidigt om man kunde börja titta någon gång när man kommer hem från jobbet.

Permalänk
Medlem

Synd att det kostar bara :/
Vill egentligen bara se SC2 matcherna... är ju inte riktigt heltänd på D3 längre, men det verkar ju bli nice!
Tror ju inte heller att de matcherna kommer hamna på youtube heller, men vill ju verkligen inte missa matchen mellan Boxer och Fruitdealer, även om det känns som om Boxer inte har någon direkt chans...

Permalänk
Entusiast

@Hoster, förra året så fanns det VoD's att kolla på i upp till en vecka efter Blizzcon. Så det kommer finnas så du kan kolla det som varit under natten, dagen därpå tex. Vet inte om dem kommer ha det detta året, men det skulle förvåna mig ifall de inte hade det.

@Celcius, det kommer finnas non-HD gratis streams för turneringarna och öppnings ceremonin.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Då blir det nog att beställa en ticket.

Permalänk
Medlem

Vad kostar en ticket? 50 dollar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

29 euro

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att hitta en restream eller dylikt. Fan 300kr för typ 15h stream är helt brutalt.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mormor:

Hoppas på att hitta en restream eller dylikt. Fan 300kr för typ 15h stream är helt brutalt.

jo det är väl en del pengar, men jag tycker det va såpass roligt förra året att det va värt det. sen får man ju lite swag också, förra året fick man en world of warcraft pet och chans att vinna SC2 beta key. Detta året är det ännu en wow pet, sc2 porträtt/dekal och vem vet, detta året kanske chans på Diablo 3 beta key.

även om man inte fått massa grejer så var det värt bara å kolla, om man verkligen är en blizzard fan. mycket info godis å underhållning!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Sen är de värt för Tenacious D

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

även om man inte fått massa grejer så var det värt bara å kolla, om man verkligen är en blizzard fan. mycket info godis å underhållning!

Japp och det känns jävligt lajbans att det är live med och i awesome kvalitet. Som stort blizzard fan kan jag inte säga nej även om det är 300 spänn. Jag hade ändå bara lagt det på krogen den kvällen ändå så.

Såg det förra året. Missade dem panelerna jag verkligen ville se för de inte hade multi-cam thingamajing... men det ska de tydligen ha nu sååååå... FUCKWIN!

Permalänk
Medlem

Vilken tid i sverige kommer detta att ske då? Jag antar att alla tiderna är i USA och det är cirka 3-8 timmars tids skillnad där och i Sverige.

Vilket datum/tid i Sverige dvs.

Permalänk
Medlem

Tydligen så låg (Anaheim, California) 3 timmar före Sverige. Så var berädda att stiga upp tidigt ifall ni inte vill missa något då första eventet börjar klockan 11:00 AM där borta, alltså klockan 8:00 på morgonen här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MahL:

Tydligen så låg (Anaheim, California) 3 timmar före Sverige. Så var berädda att stiga upp tidigt ifall ni inte vill missa något då första eventet börjar klockan 11:00 AM där borta, alltså klockan 8:00 på morgonen här i Sverige.

Vad jag vet så är det 9 timmar skillnad. Var fick du 3 ifrån?

Isåfall skulle Blizzcon börja sändas 20:00.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Vad jag vill minnas b;rjade det typ 8-9 på kvällen förra året. Men ja. Ingen aning. Får väl hoppas att nån cooling räknat ut det tills imorgon

Permalänk
Entusiast

Kollade nyss Anaheim, California där är det för tillfället 06:00, här är det 15:00 = 9 timmar, opening ceremony börjar kl 11:00 anaheim, + 9 = 20:00! Uppdaterat OP med start-tider för båda dagar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Juicy DIII news, plleeezxzzz.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Sådär då har man köpt en biljett för streamen.

Ser verkligen fram emot detta.

Permalänk
Medlem

Fungerar er "Player demo and test video" med RayV player?
Jag får nämligen bara upp en svart bild, inget mer. LiteFlash funkar men det är ju inte direkt bra upplösning på den. :/
Har provat att installera om RayV men problemet kvarstår. Samma problem i tre olika webläsare.
Någon här som har haft samma problem och löst det?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mute:

Fungerar er "Player demo and test video" med RayV player?
Jag får nämligen bara upp en svart bild, inget mer. LiteFlash funkar men det är ju inte direkt bra upplösning på den. :/
Har provat att installera om RayV men problemet kvarstår. Samma problem i tre olika webläsare.
Någon här som har haft samma problem och löst det?

jag har för mig att du inte ens kommer behöva kolla i en webläsare ikv, utan kan kolla i blizzards egna enhanced rayv spelare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

fyfan vilka äckliga mjölkare, 300 kr för hd stream, mlg tar typ 70 kr för 3 dagar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av highspeed:

fyfan vilka äckliga mjölkare, 300 kr för hd stream, mlg tar typ 70 kr för 3 dagar.

Blizzcon är mer än bara en turnering dock, så det går ju inte att jämföra. Annars så kan vi ju jämföra med tex UFC som tar ~50$ för ett event på 3 timmar. Enligt mig var Blizzcon värt det förra året, men det är ju högst individuellt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II