Moderkortproblem efter grafikkortstest (!?)

Permalänk
Medlem

Moderkortproblem efter grafikkortstest (!?)

Hej. Jag beställde ett HD5850 grafikkort som slutade fungera. Fläkten gick upp på högsta varv och datorn bootade inte upp. Nu skulle jag testa detta kort i en kompis splitternya dator för att se om det funkade där eller om det var mitt moderkort.

Det funkade inte och nu har han stora problem med sin dator. Han får bluescreens hela tiden och när det väl funkar går allt jättelångsamt. RAM användingen ligger nära 100% hela tiden. Han hade fina grejer, bland annat en 6 kärnig AMD processor och som sagt allt nyköpt. Moderkortet är ett GIGABYTE GA-880GA-UD3H AM3.

Nu skulle jag vilja hjälpa honom eftersom det verkar ha varit mitt grafikkort som sabbade hans dator. Är det någon här som har någon idé vad som kan orsaka detta problem, och hur man löser det? All hjälp är högt uppskattad!

Permalänk

Tror inte det är grafikkortet det är bara en slump.

Om ram används 100% så är det ju sönder...

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

Jag förtsår inte heller hur grafikkortet kan vara orsaken. Jag har ju testat det flera olika gånger på min dator utan att nåt pajade. Dock är det lite skumt att hans dator börjar bli dålig samma dag som vi testade kortet. Ett "symptom" som jag glömde nämna är att han loggas ut från windows 7 ibland. Vet nån vad problemet kan bero på?

Permalänk
Medlem

ESD? Använde ni esd armband när ni monterade delarna?

Permalänk
Medlem

Ja, han hade såna grejer så vi var jordade.