TIPS: Spel till flickvän

Permalänk
Medlem

TIPS: Spel till flickvän

Hej GAMERS!

Min fråga är simpel: Min flickvän gillar spel men har kommit av sig lite. Så jag vill ha lite tips på BILLIGA (runt 100-200kr MAX) på steam som era flickvänner eller du som tjej gillar. Vill att hon ska få någon lätt men inte barnsligt spel. Det ska ju vara kul och utmanande men ändå lätt som nybörjare att komma in i. Lätt att det blir löjligt och tråkigt när spel är gjorda direkt för tjejer så därför frågar jag er som har lite koll på marknaden.

Spel min tjej gillar som hon äger idag är:
Counter-Strike
Tooki Tori (gulligt pussel spel)
Left4dead 1+2
Super Mario Galaxy / New Super Mario Bros.

Saker som hon gillar är:
Pussel spel
Plattform

Något som uppskattas är:
Mycket färg
Bra musik
Välskapade spel
Kvalitet

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Köp henne Orange Box med lite olika spel. Jag skulle tippa på att hon kommer älska Portal, och eftersom hon gillar L4D och CS så kanske TF2 funkar det med.

Permalänk
Skrivet av Agemman:

Köp henne Orange Box med lite olika spel. Jag skulle tippa på att hon kommer älska Portal, och eftersom hon gillar L4D och CS så kanske TF2 funkar det med.

/tråd

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

Viva piñata

Permalänk
Medlem

Om hon tål lite skräck rekommenderas F.E.A.R 2

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Köp henne Orange Box med lite olika spel. Jag skulle tippa på att hon kommer älska Portal, och eftersom hon gillar L4D och CS så kanske TF2 funkar det med.

Portal har hon, känns lite för avancerat. Hon tröttna utan att ens försöka. Du vet unga damer ^^
L4D och CS spelar hon en del men får ganska mycket stryk online vilket tar imot för henne (tävlings människa). Hon har inte riktigt grepp om WSAD känner jag.

Kan tillägga att vi kört en del "battlefield heroes" som hon gillar. Känner att om det ska vara spelare mot spelare online så är hon lite efter så att börja med singel player FPS känns vettigare.

Portal: lite för avancerat och svårt för henne. Hon tröttna direkt.
Half-Life: lite för stort. Tror hon behöver något aningen mer linjärt och simpelt.

Måste vara lätt men inte barnsligt. Tack för tips och det snabba svaret iaf

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Om hon tål lite skräck rekommenderas F.E.A.R 2

Hon sitter på en halv kass Laptop så frågan är om den orkar dra FEAR? Kanske FEAR 1´an, är den något att ha?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Viva piñata

Vore kanon, såg att det fanns till pc också! Någon som kan länka någon sida där man kan köpa spelet digitalt? Pallar inte beställa och vänta på att dom ska leverera spelet till mig. CdON hade det för 79kr vilket vore toppen om man kunde ladda ner det direkt istället för att få hem ett fodral man inte vill ha.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Färgglatt, utmanande och bra musik. Kommer att tänka på Stepmania / DWI som kan spelas på tangentbordet.

Här spelar jag en rätt lätt låt på DWI. Finns såklart mycket mycket enklare som man börjar med och sedan avancerar till svårare.

YouTube - DWI - Invoke

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Färgglatt, utmanande och bra musik. Kommer att tänka på Stepmania / DWI som kan spelas på tangentbordet.

Här spelar jag en rätt lätt låt på DWI. Finns såklart mycket mycket enklare som man börjar med och sedan avancerar till svårare.

YouTube - DWI - Invoke

Men förih-vete, har du speedat upp det där i videon eller är det i samma takt som du spelade? Kudos till dig om det senare... Går ju helt galet fort!?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Men förih-vete, har du speedat upp det där i videon eller är det i samma takt som du spelade? Kudos till dig om det senare... Går ju helt galet fort!?

Nej det går sådär fort när jag spelar När jag började spela var jag sjukt dålig, en polare som introducerade mig, jag trodde aldrig att jag skulle klara det på hans nivå, men man lär sig att komma upp i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Portal har hon, känns lite för avancerat. Hon tröttna utan att ens försöka. Du vet unga damer ^^

Sims och Pony Club games och dress up Pony. Unga tjejer gillar My Little Pony och hästar

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Monkey Island 1 & 2 REMAKE. Så jäääkla bra, pussel, sjukt bra musik och humor. Yeeeeha!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa monkey Island?

Permalänk

Minecraft är det rätta svaret i denna tråd.

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Nått spel ur Nancy Drew serien kanske? : ) Min flickvän brukar spela dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Sims och Pony Club games och dress up Pony. Unga tjejer gillar My Little Pony och hästar

Ung dam = 22år.... My god, vad tror ni om mig igentligen? Född 87 och köpa ponny spel till min FLICKVÄNN? xD

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Entusiast

Jag är säker på att hon kommer gilla det här. Spelet uppfyller:

Pussel spel
Mycket färg
Bra musik
Välskapade spel
Kvalitet

Det finns att få tag på billigt över Steam! Plants vs. Zombies GOTY Edition on Steam

Haha.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

tf2 utan tvekan

Permalänk
Medlem

Ingen människa vågar spela F E A R

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Plants vs Zombies helt klart.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ingen människa vågar spela F E A R

Vet några miljoner datorspelare förutom mig. Jag älskar F.E.A.R. 2.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem

Om hon inte gillar äventyrsspel som grim fandango (för övrigt världens bästa spel genom tiderna) och monkey island ("pussel"), så kanske Assassin's Creed I & II kan vara något? (2an är mycket bättre men måste ju få med sig handlingen från 1an), plattform (mycket hoppande, klättrande osv ibland på tid), ganska bra story och lite action iaf.

Permalänk
Medlem

Bra tips!
Spelen det lutar åt:
Eufloria (något i den stilen på steam)
Viva piñata
Monkey Island
Fear 1

Blir nog Viva piñata om det finns någon digitalt sätt att ladda ner det. Annars Monkey Island för dom spela jag när jag var liten <3 Tack för allt hjälp!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Diablo 2 då?
Vet många brudar som lirar det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Derivator:

Minecraft är det rätta svaret i denna tråd.

+1

Permalänk
Medlem

Minecraft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

CHAbHz8iYHc

Jag är säker på att hon kommer gilla det här. Spelet uppfyller:

Pussel spel
Mycket färg
Bra musik
Välskapade spel
Kvalitet

Det finns att få tag på billigt över Steam! Plants vs. Zombies GOTY Edition on Steam

0N1_0SUGlDQ

Haha.

Spelar ingen roll om man är kille/tjej/död/delfin alla gillar det spelet!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Hon sitter på en halv kass Laptop så frågan är om den orkar dra FEAR? Kanske FEAR 1´an, är den något att ha?

Aha okej, men om datorn klarar Left 4 Dead klarar den lugnt FEAR 1 och kanske tvåan. Men börja med ettan så du/hon får med historien bakom tvåan

Ettan är scary as hell när man är ensam
Tvåan vågar jag inte spela själv

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Nej det går sådär fort när jag spelar När jag började spela var jag sjukt dålig, en polare som introducerade mig, jag trodde aldrig att jag skulle klara det på hans nivå, men man lär sig att komma upp i den

du är min gud.