Datorbutiker med bästa garanti-erbjudanden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
H
Registrerad
Feb 2005

Datorbutiker med bästa garanti-erbjudanden?

Tjena, min topic var lite svårformulerad men jag utvecklar här.

Jag jobbar på en arkitektfirma, och vi är i en sits där vi ska köpa nya datorer. Det handlar om cirka..10-15 datorer.

Vi kollar på olika lösningar vad gäller komponenter/prestanda osv, men även inköpsställen.

Vi har haft Dell datorer i en generation nu, och deras support/garanti funkar väl relativt bra. Dock så tycker jag att de har gått ner sig otroligt i valmöjlighet, pris, etc, så enligt mig så är det dags att titta på något annat.

Köper man en dator från Inet eller dylikt så får du ju de komponenter du vill, men samtidigt kan det bli mer meck med support/garanti-ärenden? Om man låter dem bygga ihop dem för en summa kan man få en viss utökad garanti.

Men vad jag här undrar är om ni vet någon speciell datorbuik som har extra bra sådana här avtal?

Samtidigt så har vi kollat mycket på vad för CPU osv vi ska ha, och jag har börjat snegla lite åt Sandy Bridge. Dock så har jag bara en fråga här som jag inte hittat något svar på än, många skriver att man kommer få vänta till Q3-Q4 för "high-end cpuer" i den nya serien, och då undrar jag om "Core i7-2600" och de räknas som high-end, eller om de som ska vara i det här segmentet inte ens har annonserats?

Vi är ju ute efter att göra bytet nu runt nyår, men någon månad +- för att få helt ny hårdvara är ju inte fel, men om man kommer behöva vänta i 6+ månader så är det ju lika bra att slå till nu direkt.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

Är väl lga2011 de syftar på, dvs. efterföljaren till 1366. 1155 borde dock stå sig bra även mot 1366.