Permalänk

Diskussion om "AMD"

Som jag har "hört" höll inte AMD processorer nog bra förr, men efter ett tag tror jag AMD håller ut mycket bra, jag har en AMD Phenom x4 820 6gb ram(mer info är inte nödvändigt), och den håller ut rätt bra. Vad tycker ni om AMD processorer? Jag har en polare som helt enkelt hatar AMD, dock tror han att det är samma blaska som förr. Åsikter?

Om du använder AMD speciellt om du använder liknande dator som mig, skulle jag uppskatta din åsikt. :]

Visa signatur

Lögner leder alltid till obehag.

Permalänk
Medlem

Ditt namn förklarar den otroligt klipska trådstarten.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

Vad menar du ens? Att de skulle gå sönder? "hålla ut" är ett konstigt begrepp för en processor.

Processorn är nog det sista som går sönder i en dator.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har kört AMD-prollar sedan 286 och aldrig haft problem med någon av dem, med eller utan överklock

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

som sagt, vad fasen menar du med "hålla ut" ? Amd processorer håller minst lika bra som intels modeller. dom är byggda på samma sätt, samma material, same shit du vet.

i båda fallen är livslängden långt längre än man någonsin skulle vilja bruka processorn.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

Vad skönt att det finns fler med samma problem! Har en kompis som är bombsäker på att amd överhettas, presterar kasst, klockar dåligt osv, både när det gäller gpu och cpu. Å andra sidan köpte han ju en speldator med i5:a och gtx 9800. Detta året...

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Vad skönt att det finns fler med samma problem! Har en kompis som är bombsäker på att amd överhettas, presterar kasst, klockar dåligt osv, både när det gäller gpu och cpu. Å andra sidan köpte han ju en speldator med i5:a och gtx 9800. Detta året...

Låter som 2007 typ... om man tar bort i5

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Vad skönt att det finns fler med samma problem! Har en kompis som är bombsäker på att amd överhettas, presterar kasst, klockar dåligt osv, både när det gäller gpu och cpu. Å andra sidan köpte han ju en speldator med i5:a och gtx 9800. Detta året...

9800 gtx. så nymodigt och intelligent av honom.. haha..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

...jösses

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Skrivet av Tommie_l:

som sagt, vad fasen menar du med "hålla ut" ? Amd processorer håller minst lika bra som intels modeller. dom är byggda på samma sätt, samma material, same shit du vet.

i båda fallen är livslängden långt längre än man någonsin skulle vilja bruka processorn.

Hålla ut = Värt att köpa en amd istället för en intel.

Visa signatur

Lögner leder alltid till obehag.

Permalänk
Medlem

Pratar du om prestandan eller byggkvalitén? Du är på ett forum om AMD -med massa AMD-nördar. Tror nog att det är fel ställe att fråga på, viss risk för konfirmationsbias

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aphjärna:

Hålla ut = Värt att köpa en amd istället för en intel.

Vad är det du skall hålla ut till?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurka2k:

Ditt namn förklarar den otroligt klipska trådstarten.

1+

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Uhm, fram tills Core processorerna kom, så rätta mig gärna, men vill minnas att AMD var de som hade vassare CPUs, om du vill prata prestanda.
Är dock lite osäker på vad du vill få fram av tråden..
Om det är värt eller ej att köpa en Intel före en AMD kan nog bara du själv avgöra, det är din ekonomi och dina krav på prestandan.
Ingen av dom presterar dåligt, och ingen av dom överhettas för den delen heller. (Påminner mig om en gammal videosnutt för många år sen när Tomshardware testade AMD och Intel, och AMD's CPU började ryka kraftigt efter 5-10 sekunder utan kylfläns, medans intels CPU inte påverkades nämnvärt).

Jag säger inte att jag tycker synd om AMD, eller illa om Intel, men jag skulle gärna se att AMD går om Intel igen.. det kanske kommer så småningom

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

AMD var det bättre valet ända sedan Athlon kom ut fram tills dess att Core 2 duo släpptes. Just nu är ju Intel bättre, men AMD är betydligt mer prisvärt med 6 kärningar processorer för ca 2k och betydligt bättre helhetslösningar under 1000-lappen. Det är allt för många som har förutbestämda uppfattningar om olika företag, vare sig det är att Intel är bättre, Amd suger eller att Nvidia är bäst.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Skrivet av heatm:

Pratar du om prestandan eller byggkvalitén? Du är på ett forum om AMD -med massa AMD-nördar. Tror nog att det är fel ställe att fråga på, viss risk för konfirmationsbias

Japp. Jag snackar om prestanda.

Visa signatur

Lögner leder alltid till obehag.

Permalänk
Medlem

Har alltid kört AMD. Varför? De är billiga och bra. Kanske inte lika bra som intel, de är faktiskt "bäst" Jag menar, de har en nyare teknologi å så. Dock slår de inte på långa vägar AMD's pris/prestanda. En 6'a för 8k eller en för ~2k? Intel har alltid varit för mig bäst men det kostar, Amd är inte bäst men inte långt ifrån med ett myyyycket bra pris

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo